missä päin suomea paras hyvitys
-
vekkulisti
- 'Admiral'

missä päin suomea paras hyvitys
Jos kyselit välirahaa eri puolilta suomea vaihtaessasi autoa, oliko maantieteellisiä eroja? vai johtuiko erot siitä missä kunnossa autosi / auto oli?
Re: missä päin suomea paras hyvitys
Kysymys on haasteellinen, koska jos auton vaihtaa, niin eikös se auto viedä sinne mihin se vaihdetaan vai selvitetäänkö ensin missä saisi vaihdokista parhaan mahdollisen hinnan ja sitten etsitään vaihdokkia...,hmmm, en nyt osaa sanoa
Eli kysymys lienee uuden auton hankinnasta?
Itse veikkaisin, että jos auto on paljon ajettu (+300tkm) ja ikää +10v niin pohjoisemmassa hieman parempi hyvitys, kun taas hyvä pari-kolme vuotta vanha vähillä kilometreillä voi olla hyvitykseltään etelässä ihan samassa kuin muualla.
Se onko kannattavaa käydä vertailemassa ja ajaa satoja kilometrejä on sitten toinen juttu.
Itsellä kun on paha tapa laskea vapaa-ajallekkin tietty hinta.
Itse veikkaisin, että jos auto on paljon ajettu (+300tkm) ja ikää +10v niin pohjoisemmassa hieman parempi hyvitys, kun taas hyvä pari-kolme vuotta vanha vähillä kilometreillä voi olla hyvitykseltään etelässä ihan samassa kuin muualla.
Se onko kannattavaa käydä vertailemassa ja ajaa satoja kilometrejä on sitten toinen juttu.
Harrastepeli Astra H TwinTop
Kolme vuotta vanha Vectra, vähillä kilometreillä, hyvityshinnan hajonta eri Opel-liikkeillä 150 kilometrin säteellä, 4000€. 
Ostin halvimmasta, siis ostettava auto oli kaikissa sama.
Ostin halvimmasta, siis ostettava auto oli kaikissa sama.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Korsumäenautosta toki sielä ne vaihtoautokkin maksaa hunajaa mutta kun kertä kysyit missä maksetaan parasta välirahaa melko varmasti sielä
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
-
vekkulisti
- 'Admiral'

ei vaan käytetty mutta kun maakunnittain hinnat vaihtelee paljon. eli olen tottunut siihen että länsisuomesta ja pk-seudun takaa pääsee pienimmillä kuluilla. eihän kukaan nyt lähde satoja kilometrejä monta kertaa ajeleen mutta eihän pieniruokaisella vapaa-ajan ajelu nyt paljon ole jos sen hinnan saa takasi edullisemmssa kaupassa. tietenkin etukäteen voi selvitäää paljonkin autosta. muistaakseni tm:ssä oli joskus juuri opeleita vaihdeltu eri puolille ja silloin taisi olla paras vaihtopaikka tre tai jyväshyväHaba kirjoitti:Eli kysymys lienee uuden auton hankinnasta?
Kaveri vaihtoi erään autonsa niin hyvitykset menivät järjestelmällisesti niin, että pk-seudulla tarjottiin vähiten, Lahdessa toiseksi vähiten, Hämeenlinnassa hitusen enemmän. Jyväskylässä sekä Kuopiossa melkein tuplat ja siitä ylös päin melkolailla samaa. Liekö tämä ihan tuuria, mutta aika hupaisasti meni. Loppujen lopuksi Lahdessa hän sen pisti vaihtoon kun ei jaksanut lähteä arpomaan mitään 200-300 kilometrin matkoja, mutta luulisin että mitä pohjoisemmaksi menet sitä enemmän saisit hyvitystä autosta. Toki tämä on ihan liikkestä kiinni ja siitä mihin olet vaihtamassa ja millä tuulella myyjä on. Olen ollut 3.5vuotta autoliikkeiden kanssa yhteistyössä, niin tullut jonkin verran seurattua tätä autojen jälleenmyyntiäkin.
2.8T