tuikki kirjoitti: Mustalaisista (joihin liittyen tämä ketju tais olla aikanaan aloitettu?) sen verran, että itsellä ei ole näistäkään suoraan omaa kokemusta, mutta minun äidillä kyllä on...
Mutta joku asia on satavarmaa mustalaisten kohdalla. Kukaan ei kirjoita, että "kun nousen tästä työpöytäni takaa pystyyn ja katson ympärilleni, näen tässä mustalaisia töissä".
Onhan täälläkin foorumilla niitäkin (mukaan lukien minä), jotka todellakin näkevät näitä mustalaisia omalla työpaikallaan erittäin paljon.
"Islam-yhteisöistä tulossa saarekkeita Suomen sisälle
Nuorilla muslimeilla on länsimaissa yhä useammin kaksi elämäntapaa: joko radikalisoitua tai länsimaistua. Suurin osa valitsee jälkimmäisen vaihtoehdon".
=> eli mitäs tekee se osa joka ei länsimaistu?
"Irakista Suomeen tulleen Husein Muhammedin mukaan valtaväestö tekee karhunpalveluksen maltillisille muslimeille puuhatessaan islaminuskoisille erivapauksia. Vähemmistöjen pitäisi saada perehtyä valtaväestön elämään."
Se on sitä kulttuurin rikastamista Kotimaassakin talot on täynnä luodinreikiä ja kaduilla palaneita autoja jne. niin hyvähän se on tuoda vähän kulttuuria mukanaan.
Suomen median tapa käsitellä ulkomaalaisasioita on vähintäänkin mielenkiintoinen. Ruotsissa ja Saksassa maahanmuutto/pakolaispolitiikka on hoidettu todella mallikkaasti päin persettä ja kovasti näyttää Suomi noudattavan samaa linjaa.
Mut onhan täällä toki suurempiakin murheita ja epäkohtia kuten tv-lupa/mediamaksut ja autoilun verotus
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
jotenkin vaan olen sitä mieltä että hoidetaan ensin omat asiat kuntoon omalla porukalla ja otetaan sitten niitä maahanmuuttajia jotka ovat tulossa suomeen opiskelemaan (ihan siis kouluun jotain aineita, ei mitään kelan kikkailuja) tai sitten töihin tulevat.
Jari79 kirjoitti:jotenkin vaan olen sitä mieltä että hoidetaan ensin omat asiat kuntoon omalla porukalla ja otetaan sitten niitä maahanmuuttajia jotka ovat tulossa suomeen opiskelemaan (ihan siis kouluun jotain aineita, ei mitään kelan kikkailuja) tai sitten töihin tulevat.
Eipä tuohon juuri ole lisättävää.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
Jari79 kirjoitti:jotenkin vaan olen sitä mieltä että hoidetaan ensin omat asiat kuntoon omalla porukalla ja otetaan sitten niitä maahanmuuttajia jotka ovat tulossa suomeen opiskelemaan (ihan siis kouluun jotain aineita, ei mitään kelan kikkailuja) tai sitten töihin tulevat.
Eipä tuohon juuri ole lisättävää.
kokeillaan..
Rasisti = vääristä syistä maahanpyrkivien "pakolaisten" maahanpääsyyn kriittisesti suhtautuva.
Eiköhän tässä nyt suurin osa väestä metsästä keskustelua juuri niistä maahanmuuttajien/pakolaisten aiheuttamista ONGELMISTA, eikä niinkään siitä, että täällä on ulkomaalaisia? Sanavalinnat vain tuppaa välillä heittämään keskustelua väärälle raiteelle... Älkää nyt turhaan takertuko pikkuasioihin... kumpikaan keskustelun osapuoli! Hetkittäin tuntuu, että tuomas haastaa vain riitaa tahallaan.
Anteeksi!
Kiitos!
-19 Astra 1.6T -02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti-15 Corsa E 1.4-07 Vectra 2.8t-06 Vectra 3.0CDTI OPC-line -98 Vectra 1.6-94 Vectra 1.8-08 Astra H 1.9CDTI OPC-line-94 Corsa B 1.4SI Omega B2 Caravan 2.5 EleganceAstra G Club Caravan 2.0DI