omega tärisee kovassa vauhdissa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
munakukkaro
'Senator'
'Senator'

omega tärisee kovassa vauhdissa

Viesti Kirjoittaja munakukkaro »

joo eli törmäsin tämmöseen ku ajelin tossa motarilla et ku vauhti kiipes tonne 140 päälle ni rupes auto tärisemään niin vitusti. mikä mahtas olla problem? ja kallisko olis korjaa? nii ja auto oli omega b farkku 2.0 cd
Kuva
Ari-S
OCF Member 2019

Re: omega tärisee kovassa vauhdissa

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

renkaat epätasapainossa, kardaani
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
munakukkaro
'Senator'
'Senator'

nii ku pienes vauhdis ei kuitenkaa tunnu mitää.. mitäs vikaa tuol kardaanis olis sit? so :oops: ri ku utelen tällee näin perus juttui kai mut on ensmäne takaveto itellä kysees.
Kuva
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Mulla kans ilmenee sellasta aika pahaa tärinää heti siinä 120km/h:n kohdilla. Tuntuu et omega hyppis nopeessa tahdissa. Ratti ei siis vispaa. Tosin tiedän, että eturenkaat harittaa lievästi. Tärinää ei ilmene pienemmissä vaihdeissa. Tosin ohjaus on ehkä melko raskaan tuntuinen.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
ryakar
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ryakar »

Elikkäs. jos ratti tärrää edestakaisin kovassa vauhdissa on vika eturenkaiden tasapainotuksessa/vanteissa/kumeissa. jos auto pomppii (tärisee) eikä ratti liiku edestakaisin on vika takarenkaiden tasapainotuksessa/vanteissa/kumeissa. Onko kyseessä aluvanteet vai pelti? mitkä renkaat ja kuinka vanhat, helpointa on aloittaa menemällä johonki tasapainottamaan renkaat. ei maksa paljoa samalla näkee onko vanteet/ renkaat missä kunnossa... siis rungolta ei kulutus pinnalta.
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Toivottavasti tuo tärinä sitten katoaa, kun saan nuo melkein sakkokumit vaihdettua uudempiin. Tosin pystyishän sen tasapainotuksen itsekin tarkistamaan, kun on mahdollisuus tasapainotuskonetta käyttää...
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
sloxa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sloxa »

mulla Mv6 farkku ja on sama oire 140 vauhtia, niin alkaa ratti tärisee.
Mutta mulla on apusimpukka väljä, melkein 1mm!!
kannattaa tarkastaa, repsikan puoli ilmaan ja pyörä pois sitten liikuttelet sitä ohjaukselta tulevaa akselia niin jos
liikkuu käsin helposti niin väljä!
Kotkan opel liikkeessä 250e apusimpukka ja sen varret.
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! :)
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

sloxa kirjoitti:mulla Mv6 farkku ja on sama oire 140 vauhtia, niin alkaa ratti tärisee.
kannattaa tarkastaa, repsikan puoli ilmaan ja pyörä pois sitten liikuttelet sitä ohjaukselta tulevaa akselia niin jos
siihen apusimpukkaanhan voi vaihtaa sen pelkän helan.. a omegassa on muistaakseni samanlainen. toi kovemmassa vauhissa täristys voi johtua kardaanista jos sen kumilimput on huonossa kunnossa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Cruise
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Cruise »

Mulla oli samanolosia vikoja omassa, ihme kyllä vian poisti kallistuksenvakaajan koiranluiden vaihto. pieni heitto vanteessa ja pieni klappi jossain
nivelessä aiheuttaa tämmösii... jos on a omppu ni kardaanin rättinivel jollei ratti vispaa
-JMV-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -JMV- »

sloxa kirjoitti:mulla Mv6 farkku ja on sama oire 140 vauhtia, niin alkaa ratti tärisee.
No HUH HUH.. On osalle keksitty hinta.. Itse vaihdoin viime vuonna vanhaan mv6 omppuun juur kyseisen osan ja maksoi auto-muovi kemillä alle 100€ varsineen..
Ensiksi kyllä vaihdoin pelkän helan ja ostin sen motonetistä ja prässäsin kiinni ja eikun takas leimalle, niin perkele oli melkein yhtä väljä kuin hylätty pusla et en lähtis heti noihin tarvike pusliin ja alkuperäisenä ei saa pelkkää puslaa.
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
munakukkaro
'Senator'
'Senator'

hyvii mielipitei ja pohdintoi.. jotenki vaa toivoo et olis vanteitte tasapainotuksesta kiinni eikä mistää isommast :roll: pitäs katastaa auto kuun puoleenväliin mennes ja olis ihan kiva et menis laakist.. ja annan nyt painoa tolle tärinä asialle sillä se tärisee oikeesti ihan VITUSTI! täytynee täs käydä heti ku promillet on nollas kokeilemas tos motaril et miten se nyt sit oikein pomppiskaan. :lovin: :ruoska:
Kuva
munakukkaro
'Senator'
'Senator'

eli tuntus toi turina lähtevän takaata eikä ratissa niin kummosesti tuntunu.. toivottavasti ei oo mitään kallista ku pitäis auto käydä katsastamas eikä ole pahemmin rahaa juur täl hetkel
:kahvia:
Kuva
Vastaa Viestiin