Kädettömän nörtin polttimonvaihto - TEHTY!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
dracone
'Kapitän'
'Kapitän'

Kädettömän nörtin polttimonvaihto - TEHTY!

Viesti Kirjoittaja dracone »

Ajattelimpa itse kokeilla vaihtaa vectra-c h7:n vaihtoa. Kuskin puolelta on palanut. Saisiko ohjeita vaihtoon ? (siis olen täysin kädetön näissä joten seikkaperäinen selostus olisi kova :oops: ). Yleensä kun tulee "korjattua" jotain - tekee vaan isommat vahingot. Josko vaikka tästä tehtävästä selviäisi.

Eli ilmeisesti pissapojan täyttöputki pitää irrottaa (muttei itse säiliötä) ? lähteekö se ihan nostamalla vai onko kierteillä/pulteilla? ja riittääkö tämä saatu tila purkamiseen (kun kädet on aika luirut kiitos IT-hommissa toimimisen :nerd: )

Onko muuta mitä pitäisi tietää ? ja siis ihan ajovalon("lyhyiden") polttimon vaihdosta kyse, sehän on pre-faceliftissä h7 mitä searchilla hain.

Saako muuten pelkääjänpuolen polttimon vaihdettua helpommin (ettei tarvitse purkaa) ?

Jos tämä uroteko onnistuu, palkitsen itseni runsaalla rommimäärällä vappuna :bonk:
driver
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Kädettömän nörtin polttimonvaihto-apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja driver »

ainakin -04 vectrassa se putki irti, olikos se yläpää nyt jotenkin kiinni siinä pellissä sitten vaan putken nosto. säiliötä ei irroiteta. itse tein tuon ohjekirjan mukaan ja onnistui (it-hepun käsillä myös) naarmuja tuli, sen verran ahdasta.
toisella puolella ei tarvinnut muistaakseni purkaa mitään. no jokatapauksessa onnistuu kun lukaisee manuaalista ohjeen, sekin on joskus hyvä tehdä vaikkei töissä tarvitsekaan :D
- Astra J 1.4 turbo -11
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
tammari
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tammari »

Ohjekirjassahan todellakin kerrotaan lamppujen vaihto kuskin puolelle.
Apparin puolesta manuska ei kerro mitään.
Sinne ei muuten mahdu IT-kädetkään purkamatta ilmanputsaria.
driver
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja driver »

tammari kirjoitti:Ohjekirjassahan todellakin kerrotaan lamppujen vaihto kuskin puolelle.
Ai C Vectrassa vai, no ainakin tuohon 2.0 Turboon onnistuu hyvinkin. Ilmanputsariin en ole ikinä koskenutkaan ja polttimon (lähivalo) olen kyllä vaihtanut.
- Astra J 1.4 turbo -11
- Astra GTC Cosmo -05
- Vectra GTS 2.0 turbo -04
- Astra 2.2 Sport -00
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ap85 »

driver kirjoitti:
tammari kirjoitti:Ohjekirjassahan todellakin kerrotaan lamppujen vaihto kuskin puolelle.
Ai C Vectrassa vai, no ainakin tuohon 2.0 Turboon onnistuu hyvinkin. Ilmanputsariin en ole ikinä koskenutkaan ja polttimon (lähivalo) olen kyllä vaihtanut.
Ja kyllä meni 1,9 CDTI:nkin xenonit hehkujen tilalle ilman että putsaria tarvis irrottaa. EI mitkään pienet kädet mullakaan ole.

Kuskin puolella on tilaa vaikka kuinka paljon. Se pissapojan putki tarvii vaan nykästä sieltä ylös. Tiivisteen varassa vain suoraan lasinpesunestesäilössä, Takaisin laitto onkin sitten vaikeampaa ellei hieman kastele sitä tiivistettä. Takaisin laitossa myös kiertäminen auttaa paikalleen menoa.
Skoda Octavia TDI
dracone
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja dracone »

Ok! Kiitos vastauksista! Menen tänään ronkkimaan tuota, saa nähä miten äijän käy :peukku:

Noniin nyt on lamppu vaihdettu. Homma olikin yllättävän helppo (btw, ei tarvinnut purkaa ilmanputsaria, mutta ranne raapintui ihan kivasti). Kyselin neuvoja täällä siksi kun takalampun vaihtaminen ei ollut mikään niin simppeli operaatio kun sai ottaa koko umpion pois, ruuvit auki jne että pääsi käsiksi polttimoihin. Kummallista kyllä että edellen tämä vectran viimeisin malli kerää kosteutta umpioihin (ihan samalla tavalla kuin ensimmäinen autoni ascona vm 82 ja useat kadetit tämän jälkeen).
Vastaa Viestiin