Opel Astra -93 C16SE kulutus korkealla!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Enzzo
'Agila'

Opel Astra -93 C16SE kulutus korkealla!

Viesti Kirjoittaja Enzzo »

Laskeskelin tuossa juuri autoni kulutusta ja tulokseksi sain 11,3 l / 100km... :o Sekä olen huomannut sen verran, että auto nostaa lämpöjä parkissa melkein punaiselle rajalle asti. Luulen että lämpöjen nosto sekä kulutus johtuu siitä, että termari on viallinen? Olenko oikeassa? Voiko viallinen termari viedä bensaa noin paljon vai onko vikaa myös jossain muussakin? :whack:

Auto:
Opel Astra 1.6 8v C16SE vm.-93
Kuva
  • Opel Astra 1.6 8v 100hv vm-93
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: Opel Astra -93 C16SE kulutus korkealla!

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Enzzo kirjoitti:Laskeskelin tuossa juuri autoni kulutusta ja tulokseksi sain 11,3 l / 100km... :o Sekä olen huomannut sen verran, että auto nostaa lämpöjä parkissa melkein punaiselle rajalle asti. Luulen että lämpöjen nosto sekä kulutus johtuu siitä, että termari on viallinen? Olenko oikeassa? Voiko viallinen termari viedä bensaa noin paljon vai onko vikaa myös jossain muussakin? :whack:

Auto:
Opel Astra 1.6 8v C16SE vm.-93
Jos siinä selkesti tuntuu ettei termari aukee ja lämmöt tipu jossain vaiheessa,niin kiertohan häiriintyy tietysti.
Vopi tietysti lämpötilatunnistinkin aiheuttaa kulutuksen jos rikkaalla pitää.
Toimiiko flekti.se nyt ainakin varmistaa.
lämpeemiseen saattaa olla syynä vaikka pakoputki tukkokin.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Enzzo
'Agila'

Nyt kun on ollut lämpimiä keliä niin auto ei juuri viilene ajeassa, muuta kuin matka-ajossa.. Mutta ei siinäkään kovin paljoa alle 90 astetta. Ja flektin toimivuus tuntuu olevan välillä aika satunaista... Joskus tuntuu toimivan mutta silloinkin se on kovin hiljainen. :o
Kuva
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Enzzo kirjoitti:Nyt kun on ollut lämpimiä keliä niin auto ei juuri viilene ajeassa, muuta kuin matka-ajossa.. Mutta ei siinäkään kovin paljoa alle 90 astetta. Ja flektin toimivuus tuntuu olevan välillä aika satunaista... Joskus tuntuu toimivan mutta silloinkin se on kovin hiljainen. :o
No eihän 90 astetta ole paljon.ja tuskin flekti lähtee kun ssadan nurkilla vasta pyölrimään.
En nyt muista ,mutta termarin aukeeminenkin kyllä jossain 90 nurkilla.
Flektinhiljasuus nyt ei varmaan suuri ongelma oo,ja kyllä se sieltä ääntämään alkaa ajan mittaa(ei huolta :) ,kun opel on).
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Enzzo
'Agila'

Lämpötila ogelma kyllä ratkesi, kun vaihoin termarin! Mutta huomasin samalla, kun vaihoin termaria että nokka-akselin pyörä ei ollut oikealla kohallaan eli siinä jyvän kohalla joka on kaiverrettu siihen muovikoteloon. Laitoin ylä ja ala rattaan kohilleen niin kuin "pitäisi" olla mutta opel ei käynistynyt :S Käyntiin vain lähtee silloin kun se on pari piikkiä väärässä asennossa :whack: En tiedä ymmärsittekö minun sönkötyksestä mitään, mutta koitan selventää jos ette tajunnut :D
Kuva
Vastaa Viestiin