Moottorin häiriövalon palaminen
Moottorin häiriövalon palaminen
Palaako teillä satunnaisesti pieniä aikoja keltainen moottorin häiriövalo? Mulla palaa satunnaisesti ihan pieniä pätkiä. Juuri autosta on korjattu lambda ja ajattelin, et jos se merkitsee edelleen jotaki... Siis valo saattaa palaa 5sekuntia mut sammuu lopulta. Vielä piti semmoista kysyä, että aiheuttiko lambda anturin rikkoutuminen autoni sammumisen vauhdissa? Eli mikä tehtävä sillä lambdalla on kun auto sammui kesken matkan.
Opel Tigra -95
Re: Moottorin häiriövalon palaminen
Lambda haistelee pakokaasun happi pitoisuutta ja antaa ohjausyksikölle tiedon onko seos laiha vai rikasta. eli se säännöstelee seosta. kannattaa lukea/nollata vikakoodit.
kerroppa mikä kone ja mikä auto yms niin osaa paremmin neuvoa. lambda ei aiheuta koneen sammumista yleensä. vois olla häikkää nokka/kampiakselin asento-anturissa.
kerroppa mikä kone ja mikä auto yms niin osaa paremmin neuvoa. lambda ei aiheuta koneen sammumista yleensä. vois olla häikkää nokka/kampiakselin asento-anturissa.
Vikakoodit kannattaa lukea. Siellä on varmasti jotain jäänyt muistiin, kun kerran noinkin pitkään kerrallaan palaa. Niin ja kannattaa huomioida kaikki mahdolliset normaalista poikkeavat asiat esim. nykiminen silloin, kun vikavalo vilkkuu ajossa.
Ja ohjeet vikakoodien lukuun tuolla ---> http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
PS. Kannattaa käyttää myöskin foorumeiden haku -toimintoa. Sillä olisi varmaan löytänyt nuo ohjeetkin ties kuinka monesta topicista.
Ja ohjeet vikakoodien lukuun tuolla ---> http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
PS. Kannattaa käyttää myöskin foorumeiden haku -toimintoa. Sillä olisi varmaan löytänyt nuo ohjeetkin ties kuinka monesta topicista.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Minkä ihmeen takia sitteen korjaamolla ollessaan tigrasta vaihdettiin vain lambda jos kerran se ei aiheuta sammumista? Kun vein sen korjattavaksi juuri sen takia että se sammuili... Nyt ei ole sammuillut,mutta nykii kun päästää kaasulta jalan jos vaihde on silmässä.ryakar kirjoitti:Lambda haistelee pakokaasun happi pitoisuutta ja antaa ohjausyksikölle tiedon onko seos laiha vai rikasta. eli se säännöstelee seosta. kannattaa lukea/nollata vikakoodit.
Opel Tigra -95
lambda on voinu olla viallinen kun on vikakoodit katottu niin siksi vaihettu. miten tyhjäkäynti ihan normaali vai seilaako? ootko vikakoodi jo lukenu ja jos niin mitä anto?
ei mulla ole vikakoodin lukijaa ja korjaamoissa sanotaan että tuo auto kolmen viikon kuluttua. Joten tässä sitä nyt ollaan. Tyhjäkäynti kummallisesti juuri sanan mukaisesti seilaa. Ja lämmöt tykkää tyhjällä kohota, mutta laskee liikkeelle lähtiessä.
Opel Tigra -95
Nikistä päättelen että kyseessä on -95 tigra ja tietääkseni siitä pystyy lukemaan vikakoodit ilman lukijaa (katso se aikaisempi linkki,sielläon ohjeet miten). Tyhjäkäynnin seilaaminen johtuu todennäköisesti likaisesta tyhjäkäyntimoottorista, senkin putsaamiseen löytyy täältä ohjeet. Kuinka korkealle lämmöt nousee ja lähteekö flekti pöyrimään missään vaiheessa?tigra95 kirjoitti:ei mulla ole vikakoodin lukijaa ja korjaamoissa sanotaan että tuo auto kolmen viikon kuluttua. Joten tässä sitä nyt ollaan. Tyhjäkäynti kummallisesti juuri sanan mukaisesti seilaa. Ja lämmöt tykkää tyhjällä kohota, mutta laskee liikkeelle lähtiessä.
Olisikohan tuosta apua tyhjäkäyntiin : http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=147596
Voi, V6 soikoon!
Nykiikö siis hiljaisilla vauhdeilla, kun nostaa jalan kaasulta? Eli jos yrittää antaa rullata melkein tyhjäkäynnillä? Voi olla mahdollisesti myös jako pielessä. Milloin on jakopääremontti tehty? Voisit vaikka tarkistaa/tarkistuttaa jaon oikeellisuuden. Tyhjäkäynnin seilaaminen ja nykivä ajo voi johtua juurikin siitä, että on yhden tai pari pykälää pielessä.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Veikataan.Imuvuoto jossain ja korjaamolla vaihdettu lambda turhaan. Sammuiluun ja nykimiseen EGR-venttiili.
mulla palaa kokoajan se moottorin häiriövalo,mulla astra sedan 1.8i 16v.enkä itekkään tiedä mikä siin on.
mulla vaan lisänä siinä että kierrosrajoitin hakkaa 4500rpm.tiedättekö mist vois johtua?
mulla vaan lisänä siinä että kierrosrajoitin hakkaa 4500rpm.tiedättekö mist vois johtua?
^Silloinhan kone on varaohjelmalla ja vika päällä.. Vikakoodien lukuun mars 
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018