Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
On 2003-08-05 22:13, omega mv6 wrote:
Katsoppa lohkon kyljessä olevaa anturaa, etummaisen moottorikorvan alla. Nakutuksen estotunnistin, sytytys säätyy sen mukaan ja siitä johtuu nykiminen koska ennakko heittelee sytkässä 3 asteesta 13 asteeseen
Tuota. Itse olen ko anturaa pitänyt aina kampiakselin asentotunnistimena. Nakutuksen tunnistelijaahan tuossa moottorissa ei edes ole!! Voishan tuota anturiakin ihmetellä kotvasen ja vaikkapa putsata liitin ja anturin pää. Uusimaan tuota tuskin kannattaa lähteä sillä jos se olisi oikeasti rikki niin ilmeisesti autoni tekisi muutakin kuin nykisi kevyesti alakierroksilla.
On 2003-08-05 22:30, Megaman wrote:
Kannattaa myös tarkistaa ilmamäärämittarin jousen asento ja putsata samalla se koko systeemi. Jos ei se läppä siellä avaudukkaan niinkus pitää?
Siis meinaat että korkkaisin 200tkm ajetun ilmamäärämittarin tarkistaakseni että jousen asento on oikea? Hmm. Kuullostaa epäilyttävältä. Se kansi on kuitenkin niin tiivis että tuskimpa se jousen asento tehtaan jäljiltä sielä itekseen muuttuu. Mielummin kokeilisin ongelman korjaamista toisella ilmamäärämittarilla (esim. kaverin autosta napatulla varmasti toimivalla sellaisella...)
Pitää varmaan uusia muutama sytkäosa ihan koe ja huolto mielessä ennen talvea niin katsotaan muuttuuko nykiminen mihinkään suuntaan. Veikkaan että ei mutta tuleepahan roplattua ja hukattua rahaa taas johonkin
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2003-08-06 08:38 ]</font>
Niin,mun ompussa säädettiin huollossa toi ilmamittari ja alavääntö parani,samoin porrasmainen kiihtyy-eikiihdy ilmiö hävisi.
Samoin tais häipyä kengurut ykkösellä hiljaa ryömiessä.Autoon tuli tosin uusi pyörijä ja kunnolliset sytkäjohdot samalla käynnillä.
C20NE vm -90 300tkm.
Mulla nyki kans pienillä kierroksilla ja kiihdyttäessä joskus meni ja väliin ei. Jos paino kaasuá vaan ihan vähän ni johan pomppi. Tarkastin sen haitariletkun ja halkihan se oli ja eiku ilmastointiteippiä kehiin, vika lähti mut nyt n5000km ajeltuani vika tuli takas, se teippi ei pidä mut nyt myös rupes benziini haiseen tyhjäkäynnillä. Mulla se vika ilmenee vain pienillä kier. ajettaessa ei paikallaan. Uudet tulpat, johdot, bensa suod. yms. yms.
Mut kuitenki tuntus et se haitariletku on syyllinen vaikka näyttäskin "ehjältä" kantsii kokeilla kaverin autosta ku ei oo vaikee irrottaa ja asentaa n.minuutti per auto.kone 20ne 230tkm
ps. toimiiko ne bensa systeemin puhdistajat ja saisko vinkin minkä merkkistä kantsii koklata
<font size=-1>[ This Message was edited by: a vec on 2003-08-06 11:28 ]</font>
Mulla ei ollut pelkästään ton mittarin säädössä auto silloin paukkupakkasilla,vaan auto lakkas käymästä kokonaan,kun olin laittanut huonot tarvike sytkäjohdot.
Kannattaa kysellä hintaa korjaamolta erikseen.
STP:ltä löytyy ainakin ja purkissa lukee
jotakin siihen tyyliin kuin injector.
FORTE:lta löytyy myös,mutta on aika kallista
Omissa Connissa olen tuota STP:tä pari kertaa vuodessa käyttänyt ja se tuntuu tepsivän.
EN haluaisi kusta kenenkään aamumuroihin, mutta lohkon kyljessä oleva anturi haistaa niin myös nakutusta kuin pyörintänopeutta, MUTTA ihan millain vaan! Jätä suuttimet rauhaan, korkeintaan rikot ´ne jos räpellät niiden kanssa. Katsoppa vielä kaasunläpän tiiviys imusarjaan, saatatpa huomata siellä imuvuodon, pilottia akselinjuureen ja HEI kierrokset nousevat. Jätä ilmamassamittari rauhaan ennenkuin särjet sen.
Kuse vaan omegav6 jonkun aamumuroihin mutta c20ne koneessa ei ole nakutuksentunnistinta varsinkaan kampiakselin pyörintä/asentotunnistimessa.Jos uskot että siinä tunnistimessa on myös nakutuksentunnistin niin senkun vaan uskot.
C20ne koneissa on vain nämä tunnistimet jos ohjausyksikkö on motronic M1.5 ja muita ei ole muistaakseni c20ne koneeseen
1.Lampiakselin pyörintä/asento tunnistin
2.Kaasuläpän asntotunnistin
3.Ilmamäärämittari
4.Moottorin lämpötilaanturi
5.Oktaanivalitsin
6.Happitunnistin
Jätä suuttimet rauhaan, korkeintaan rikot ne jos räpellät niiden kanssa. Katsoppa vielä kaasunläpän tiiviys imusarjaan, saatatpa huomata siellä imuvuodon, pilottia akselinjuureen ja HEI kierrokset nousevat. Jätä ilmamassamittari rauhaan ennenkuin särjet sen.
Kauheeta huolta kannat ruiskunsuuttimistani. En ole koskemassa niihin saatika räpeltämässä ja vielä vähähemmän rikkomassa. Niiden räpellykseen on olemassa erikoismiehet ja erikoisvehkeet. Antaa heidän hoitaa se räpellyspuoli. Eipä ainakaan tarvitse sitten itse peilistä etsiä syyllistä kun o-renkaat kusevat ja suuttimen reijästä ei tule nestettä ollenkaan.
Tuota pilottia akselin juureen en ole kerennyt kokeilla. Väljää siinä akselissa ei ainakaan tunnu olevan joten eipä ainakaan isoa koloa sielä ole. Katotaas miten käy kun sinne sumauttaa...
Omassa koin mielenkiintoista nykimistä kun aivolaatikon liittimeen oli mennyt vettä ...ja jäänytkin sinne. Se tiiviste ainakin toimi, ei tullut vesi pois mikä johtoja pitkin valui alas. Heivasin koko tiivisteen mäkeen.
Ja tuo ilmamäärämittari on toinen mielenkiintoinen apparaatti, kannattaa kokeilla toisesta jos ei raaski avata vanhaa. Itsellä tuo aiheuttaa välillä häälyvää tyhjäkäyntiä, auttaa vähän kun siirtelee jousta tai koko liukupintaa hiukka sinne tänne.
tuossa jokunen aika sitten oli meilläkin 88 2.0 NE asconan boksi esillä,ja kas kummaa se oli päältä jonkun verran märkä,minkään nykimisen takia me ei sitä esille kaivettu,
ihan vaan uteliaisuudesta,,,vesi pääsi sinne tuulilasin tiivisteen kautta,no tulihan sekin sitten tilkittyä...
Mulla oli -89 20NE Veccussa ja kaverin C20XE Kadetissa on sama nykimishäikkä pikkukierroksilla. Jos ei ois kykällä helpottanut, ois hetken päästä pudonnut paikat hampaista.