B Vectran ('01) vaimennuksesta.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

B Vectran ('01) vaimennuksesta.

Viesti Kirjoittaja D-Iivil »

Tervehdys,

kyselisin vinkkejä tuommoisen viistoperäisen vaimennukseen. Mitkä ovat rengasmetelin kannalta ne kaikkein kriittisimmät paikat jotka kannattaisi vibroplastilla päällystää?

Toistaiseksi olen etuovet vaimentanut (ulkopeltiin yksi kerros, sisäpeltiin kaksi kerrosta vibroa) ja se jonniin verran jeesasi, muttei kuitenkaan mitenkään älyttömästi. Tässä vielä pari kuvaa kun tuli kamerakännykällä räpsittyä:
Eka kerros sisäpellistä puoliksi valmis:
Kuva

Eka kerros sisäpellistä about valmis:
Kuva

Toinen kerros lähdössä käyntiin:
Kuva

Jätin nuo airbäkkiin liittyvät mustat kolmionmalliset muovihässäkät peittelemättä kun en ollut varma onko moinen kovinkaan järkevää / kannattavaa touhua...

Autohan on melko hiljainen jo vakionakin, mutta tokihan sitä pitää vielä yrittää miellyttävämmäksi saada kun jäi ovien vaimennuksesta pari pakettia vibroa yli.

Eli; mihin on kannattavinta käyttää nuo ylijääneet pari pakettia?
-= elä käy pienemmilles vittuilemaan =-
palehti
'Senator'
'Senator'

Re: B Vectran ('01) vaimennuksesta.

Viesti Kirjoittaja palehti »

Tosi-tosi vaikea kysymys. Kuten jo totesit, tuollainen vectra ei ole hirveä mölytoosa tehtaalaisenakaan, niin jo siitä johtuen on vaikea keksiä yksittäistä paikkaa, joka auttaisi meteliin.

Tietenkin jos sinulta tuntui että etuovien vaimentaminen auttoi, niin tee takaoville sama juttu.

Itse olen vaimentanut autoni melkeinpä läpikotaisin ja vaikka se on oikeasti melko hiljainen, niin silti siinä on rengasmeteliä liian paljon...tietenkin pääsyyllisenä on valittu 18" rengaskoko.

Itse olen läiskinyt vaimennettuja pintoja vasten sellaista vihreää äänieristysmattoa, kuvia siitä (ja kaikesta muusta) löytyy tuolta projektistani:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=119774

Jos ei autokuume ja auton myymisen paine "sumentaisi harkintakykyä", niin vaimentaisin autoni takaovien verhoilupaneelit vielä tuolla vihreällä vaimennuskankaalla.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

palehti kirjoitti: Tietenkin jos sinulta tuntui että etuovien vaimentaminen auttoi, niin tee takaoville sama juttu.
Takaovet mullakin kävi mielessä, noilla parilla paketilla saattaisi juuri ja juuri tehdäkin sisä- ja ulkopellit takaoviin. Samalla voisi roiskaista sinne edestä vapautuneet originellidiskantit, niin kuulisi muksutkin takapenkillä muutakin kuin subbarin :P
palehti kirjoitti: Jos ei autokuume ja auton myymisen paine "sumentaisi harkintakykyä", niin vaimentaisin autoni takaovien verhoilupaneelit vielä tuolla vihreällä vaimennuskankaalla.
Meinaat että noiden verhoilupaneeleiden jäykistely toi suurtakin muutosta? Kallistahan toi perus eristematto ei olis ja verhoilu on nopea irroitella, joten vois itekkin moisen operaation vielä tehdä.
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Heh, takaovien vaimennus vibrolla laski kabiiniin tulevaa muun liikenteen meteliä kenties enempi kuin etuovien :-D

Täytyy vielä käydä ostamassa tuota vihreää huopavaimennusmattoa ja vuorata nuo ovipahvit sillä.

Uudet kesärenkaat kun saa vielä, niin alkaa olla ajometeli varmaan aika hyvin hansikkaassa.
Vastaa Viestiin