Opel Astra 2.0i CD-F-Caravan-52 C20NE -93 nykii.
Opel Astra 2.0i CD-F-Caravan-52 C20NE -93 nykii.
Terve,
Ilmestyi kuin suoraan puun takaa nykimistä astraani viime viikon maanantaina. Olin viemässä autoa katsastukseen kun ekan kerran alkoi nykimään vähän jälkeen pihasta lähdettyä mutta loppui sitten yhtä äkkiä kuin oli alkanutkin. Sitten kun pääsin isommalle nelikaistaiselle tielle ja lähdin kiihdyttämään risteyksen jälkeen niin sama nykimisilmiö uusiutui ja auto melkein sammui mutta jäi kuitenkin käyntiin kun sain auton pysäytettyä pientareelle ja jotkut valot välähti mittaristossa, ainakin moottorinhäiriö valo syttyi mutta sammui kun sain auton pysäytettyä. Jonkin aikaa annoin käydä tyhjäkäyntiä ja sitten läksin liikkeelle ja ajoin konttorille ja siellä katsastaessa ei ilmiö uusiutunu, onneksi. Huomasin että jos kierrokset nousi yli 2200 niin tuota nykimistä alkoi ilmaantua ja kaasu ei enää vastannut vaikka sitä miten painoi ja auto piti pysäyttää ja antaa vähän aikaa käydä tyhjäkäyntiä kun taas pystyi ajaamaan. Kierrokset kun oli 2000 tai alle niin meno oli nykimtätöntä. Mäkeen pari kertaa jouduin pysähtyy ja oli ongelmallista päästä liikeelle. Käyntiin on auto ihan hyvin lähtenyt vaikka kierrosluvun heijausta tyhjäkäynnillä (välillä 700rpm-1000rpm) on ollut siitä lähtien mitä oon auton omistanut. Joo ja meinas unohtua että katalysaattori lemuaa aika vahvasti kun auton käynnistää, ilmaantu toi voimakas lemuaminen samaan aikaa tän nykimisen kanssa.
Viime talvena autoon on vahdettu uusi polttoainesuodatin ja reilu 1,5 vuotta sitten uusi polttoainetankki. Auto oli seissyt muutaman viikon kun piti osaa vaihtaa katsastusta varten. Samalla osien vaihdon yhteydessä kolvattiin faijan kanssa muutama radioon menevä johto ja akusta oli miinusjohto irti.
Bongasin ton linkin jossa neuvotaan ottamaan vikakoodi autosta mutta toi suomennettu linkki ohjaa muualle tai ei toimi ja tuo linkki joka on englanniksi niin sen sisältö ei ihan aukene mulle. Mistä kannattaa ekana lähtee vikaa hakemaan jos ei saa niitä vikakoodeja esiin?
Etsi toiminnolla etsin tältä foorumilta samanlaista vikaa samanlaisesta autosta mutta ei ihan löytynyt täsmälleen samanlaista vikaa niin päätin kirjoittaa uuden viestin.
Neuvoja kaipaisin kun oon aika noob näissä autoasioissa.
Ilmestyi kuin suoraan puun takaa nykimistä astraani viime viikon maanantaina. Olin viemässä autoa katsastukseen kun ekan kerran alkoi nykimään vähän jälkeen pihasta lähdettyä mutta loppui sitten yhtä äkkiä kuin oli alkanutkin. Sitten kun pääsin isommalle nelikaistaiselle tielle ja lähdin kiihdyttämään risteyksen jälkeen niin sama nykimisilmiö uusiutui ja auto melkein sammui mutta jäi kuitenkin käyntiin kun sain auton pysäytettyä pientareelle ja jotkut valot välähti mittaristossa, ainakin moottorinhäiriö valo syttyi mutta sammui kun sain auton pysäytettyä. Jonkin aikaa annoin käydä tyhjäkäyntiä ja sitten läksin liikkeelle ja ajoin konttorille ja siellä katsastaessa ei ilmiö uusiutunu, onneksi. Huomasin että jos kierrokset nousi yli 2200 niin tuota nykimistä alkoi ilmaantua ja kaasu ei enää vastannut vaikka sitä miten painoi ja auto piti pysäyttää ja antaa vähän aikaa käydä tyhjäkäyntiä kun taas pystyi ajaamaan. Kierrokset kun oli 2000 tai alle niin meno oli nykimtätöntä. Mäkeen pari kertaa jouduin pysähtyy ja oli ongelmallista päästä liikeelle. Käyntiin on auto ihan hyvin lähtenyt vaikka kierrosluvun heijausta tyhjäkäynnillä (välillä 700rpm-1000rpm) on ollut siitä lähtien mitä oon auton omistanut. Joo ja meinas unohtua että katalysaattori lemuaa aika vahvasti kun auton käynnistää, ilmaantu toi voimakas lemuaminen samaan aikaa tän nykimisen kanssa.
Viime talvena autoon on vahdettu uusi polttoainesuodatin ja reilu 1,5 vuotta sitten uusi polttoainetankki. Auto oli seissyt muutaman viikon kun piti osaa vaihtaa katsastusta varten. Samalla osien vaihdon yhteydessä kolvattiin faijan kanssa muutama radioon menevä johto ja akusta oli miinusjohto irti.
Bongasin ton linkin jossa neuvotaan ottamaan vikakoodi autosta mutta toi suomennettu linkki ohjaa muualle tai ei toimi ja tuo linkki joka on englanniksi niin sen sisältö ei ihan aukene mulle. Mistä kannattaa ekana lähtee vikaa hakemaan jos ei saa niitä vikakoodeja esiin?
Etsi toiminnolla etsin tältä foorumilta samanlaista vikaa samanlaisesta autosta mutta ei ihan löytynyt täsmälleen samanlaista vikaa niin päätin kirjoittaa uuden viestin.
Neuvoja kaipaisin kun oon aika noob näissä autoasioissa.
Re: Opel Astra 2.0i CD-F-Caravan-52 C20NE -93 nykii.
Soitin merkkikorjaamolle ja kyselin aikoja vikakoodin ulos ottamiseen ja sanoivat että jos ei ole moottorinhäriö valo palanut pitkää aikaa niin ei sieltä vikakoodeja ulos saakaan. Mulla se paloi hyvin lyhyen ajan kerran mutta ei ole pitempään palanut.
No onko se nyt sitten vaan kokeiltava mutulla vaihtaa osia jos sen nykimisen saisi pois?
No onko se nyt sitten vaan kokeiltava mutulla vaihtaa osia jos sen nykimisen saisi pois?
Kyllä sen vikakoodin pitäisi jäädä muistiin vaikka vain palaa sekunnin pari, ainakin itellä jäi C20ne vehkeestä. Tässä vielä linkki ohjeeseen jolla pystyt itekki lukemaan koodit ulos. http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
jos ei jokin meinaa suomentua tuosta niin laita yv:tä niin selitän tarkemmin. vikakoodit on helppo lukea... polttoainepumpun rele on yks mahollisuus ja miten on ilmanputsarin laita et ei oo mitenkään tukossa. ilmamassa mittari?
Ruiskunlämpöanturi aiheutti omassa vectrassa (samalla koneella) kuvatunlaista nykimistä ja tyhjäkäynnin seilausta.
Maksaa n. 20€ ja vaihtoon menee ehkä 10-15 min.
Maksaa n. 20€ ja vaihtoon menee ehkä 10-15 min.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Hiukan alkaa avautumaan toi että kuin noita vikakoodeja saa itse otettua ulos tuolta. Mistä selviää että minkä merkkinen ruiskutusjärjestelmä autossa on? Sillä ilmeisesti on jotain merkitystä missä toi liitin sijaitsee johon se klemmari laitettaan. Kun ton liittimen löydän niin pitää kyllä yrittää uskaltaa ottaa ne koodit.
Voiko tossa rikkoa jotain jos tuon paperiliittimen tökkää vääriin kohtiin tota pistoketta?
Tarkastan noi mitä jo on lueteltu mutta miten noi tuolta moottoritilasta löytää? Hain kirjastosta alfamerin korjausoppaan, siitä jotain on löytynyt vaikka jotkut kuvat on vähän kehnoja.
Kiitos jo vastanneille neuvoista
Voiko tossa rikkoa jotain jos tuon paperiliittimen tökkää vääriin kohtiin tota pistoketta?
Tarkastan noi mitä jo on lueteltu mutta miten noi tuolta moottoritilasta löytää? Hain kirjastosta alfamerin korjausoppaan, siitä jotain on löytynyt vaikka jotkut kuvat on vähän kehnoja.
Kiitos jo vastanneille neuvoista
Oli puolanjohto melkein poikki ja se tuli vaihdettua uuteen. Ihmettelen miten se omiiin nimiin menee tolleen lähes katkeamaan. Oli tosin aika lyhyt tohon ja hiukan tiukalla niin ehkä siinä syy. Ja yksi reilu peukalon paksuinen ja pituinen letku oli hapristunut ja ilmeisesti päästi ilmaa läpi. Se meni joltain sähkömutikalta ruiskuun joka on siinä kannen päällä. Sitä kun paineli niin se vaikutti tyhjä käyntiin. Se vaihdettu uuteen. Tyhjäkäynti ei enää vaella niin paljoa, hiukan se edelleen mutta ei niin paljon kuni aikaisemmin.
Mutta nykii edelleen. Kierrokset kun nousee 2300-2400, alkaa nykimään ja ei siitä yli nouse vaikka miten kaasua polkis. Sitten jos pystyy ajelemaan noiden kierrosten alapuolella niin hyvin auto kulkee eteenpäin. Ei saa polttoainetta?
Ja tuli nyt uusi vika kun noita vanhoja korjaili. Alkoi takaa kuulua ihme ulinaa ja tunkkasin auton ylös ja ulina kuului voimakkaimmin bensatankin kohdalta jossa polttoainepumppu ilmeisesti sijaitsee? Siinä tankin etupuolella. Osaako joku jo tuosta kuvauksesta sanoa mitä kannattaisi tehdä tai yrittää alkaa korjaamaan? Mulle on aika haastavassa paikassa toi pumppu kun ei ole paikkaa jossa saisin auton nosturille/öljymontun päälle ja sitä kauttaa pääsemään käsiksi siihen.
Mutta nykii edelleen. Kierrokset kun nousee 2300-2400, alkaa nykimään ja ei siitä yli nouse vaikka miten kaasua polkis. Sitten jos pystyy ajelemaan noiden kierrosten alapuolella niin hyvin auto kulkee eteenpäin. Ei saa polttoainetta?
Ja tuli nyt uusi vika kun noita vanhoja korjaili. Alkoi takaa kuulua ihme ulinaa ja tunkkasin auton ylös ja ulina kuului voimakkaimmin bensatankin kohdalta jossa polttoainepumppu ilmeisesti sijaitsee? Siinä tankin etupuolella. Osaako joku jo tuosta kuvauksesta sanoa mitä kannattaisi tehdä tai yrittää alkaa korjaamaan? Mulle on aika haastavassa paikassa toi pumppu kun ei ole paikkaa jossa saisin auton nosturille/öljymontun päälle ja sitä kauttaa pääsemään käsiksi siihen.
Tänään vein auton merkkiliikkeeseen kun en nykimiseen vikaa löytänyt. Mutta merkkiliikkeen jampat sen löysi. Eli vika olis polttoainepumpussa, kun se ei tarpeeksi kuulemma tuota painetta järjestelmään. Oli vaan ruippinut heikosti letkun päästä vaikka sieltä ilmeisesti pitäisi suihkuta kovemmalla paineella polttoainetta. No, uusi pumppu maksaisi merkkiliikkeessä 437 € mutta motonetistä löytyisi joitain pumppuja 70 €-80 €. Ton hinta on jo lompakko ystävällisempi mutta onko kellään kokemusta noista motonetin pumpuista, onko laadultaan hyviä?
Onko ruiskupumppu tässä mun autossa sama asia kuin polttoainepumppu?
Onko ruiskupumppu tässä mun autossa sama asia kuin polttoainepumppu?
Sama asiaSamooja kirjoitti: Onko ruiskupumppu tässä mun autossa sama asia kuin polttoainepumppu?
Kyl tarvikkeena saa samaa Bosch tai Delco pumppua 70-140€ väliltä riipuen mistä ostaa. Muista vaihtaa myös polttoaineen suodatin myös samalla sinne.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
Kiitos neuvosta, pitää vaihtaa.Eryo kirjoitti: Muista vaihtaa myös polttoaineen suodatin myös samalla sinne.