B-Omppuun sopivaa akkua
B-Omppuun sopivaa akkua
Pitäis uusi akku hankkia tohon bensa Omppuun, muttä mikä ois sopiva? Oon kattellu et dieselissä ois paljon isompi akku. Mahtaako se sen akku sopia tohon bensamalliin.
Kone siis 2.0 16v. Onko tohon olemassa jotain suoja koteloa, pussia yms.
Kone siis 2.0 16v. Onko tohon olemassa jotain suoja koteloa, pussia yms.
Bomppu 2.0 16v
Hiljaa hyvä tulee, minä liian nopesti
Ei se koko, vaan se miten sitä käyttää
Re: B-Omppuun sopivaa akkua
Pituuden puolesta isompi akku menee mutta korkeus pitää olla justiinsa sama kun orkkis akussa.. Akku tulee niin lähelle konepeltiä että korkeampaa ei mahdu. En usko että siihen saa mitään koteloa.
Ostin viime kesänä Vartan Black Power akun ja tuntuu virtaa riittävän vehkeiden luukutukseenkin vaikka auto ei käy
Ostin viime kesänä Vartan Black Power akun ja tuntuu virtaa riittävän vehkeiden luukutukseenkin vaikka auto ei käy
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Tämä hyvä tietää. Tuollaista akkua oon meinannu ostaa, jos rahatilanne sallii. http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... ZBP12.3500 Tai Exideltä vastaava.
Yhessä TD-Ompussa oon nähny suojapussin akun päällä, oisko ollu sit joku itse tehty.
Yhessä TD-Ompussa oon nähny suojapussin akun päällä, oisko ollu sit joku itse tehty.
Bomppu 2.0 16v
on omegoissa ollut sellanen pussukka.. ainaki kaverin MV6 ompussa oli sellanen.
Meneekö tonne heittämällä sellanen isompi akku?? kun olen kattellu tuonne akun paikalle/alle, niin ahtaalta on näyttänyt.. eikä ole tullu aikaseksi käytettyä akkua pois.. laiskuuttako?? no ei viitti kerrostalon pihalla kattella saattavat pian luulla et omegassa jotain vikaa..
sori jos menee OT: mutta tuosta ground zeron akusta.. on minusta TÖRKEEN kallis möykky jossa pitää maksaa tuosta rumasta tarrasta jossa on se merkki.. siis tuo akku on AGM tekniikkaa(akkuhappo imeytetty lasikuitumattoon lyhenne tulee sanoista Absorbent Glass Mat) tämä vaan vaihtoehto hyytelöakulle.. eli tuo tekniikka sallii kuormitushuiput ja nopean latauksen. Exidellä ja Vartalla on samoja akkuja kaupan ja huomattavasti halvemmalla.
Oman kokemuksen mukaan exiden Maxxima Deep Cycle ja Varta AGM on ollut hyviä akkuja varsinkin hifisteille. miksei myös tuo Exiden AGM. jos vertaa optimaan niin ah:t on näissä ainakin suuremmat.. optimassa vain 55ah.
mutta tää on mun mielipide. Jokainen saa tehdä rahoillaan mitä lystää. UGH
Meneekö tonne heittämällä sellanen isompi akku?? kun olen kattellu tuonne akun paikalle/alle, niin ahtaalta on näyttänyt.. eikä ole tullu aikaseksi käytettyä akkua pois.. laiskuuttako?? no ei viitti kerrostalon pihalla kattella saattavat pian luulla et omegassa jotain vikaa..
sori jos menee OT: mutta tuosta ground zeron akusta.. on minusta TÖRKEEN kallis möykky jossa pitää maksaa tuosta rumasta tarrasta jossa on se merkki.. siis tuo akku on AGM tekniikkaa(akkuhappo imeytetty lasikuitumattoon lyhenne tulee sanoista Absorbent Glass Mat) tämä vaan vaihtoehto hyytelöakulle.. eli tuo tekniikka sallii kuormitushuiput ja nopean latauksen. Exidellä ja Vartalla on samoja akkuja kaupan ja huomattavasti halvemmalla.
Oman kokemuksen mukaan exiden Maxxima Deep Cycle ja Varta AGM on ollut hyviä akkuja varsinkin hifisteille. miksei myös tuo Exiden AGM. jos vertaa optimaan niin ah:t on näissä ainakin suuremmat.. optimassa vain 55ah.
mutta tää on mun mielipide. Jokainen saa tehdä rahoillaan mitä lystää. UGH
Opel historia:
omega B2.0 16v caravan, vectra B 2.016v sport, astra F 1.6si sportive , omega A 2.0i caravan, vectra A 1.6s
kadett E 1.6s, rekord E 2.5e 2d, kadett D 1.3s
omega B2.0 16v caravan, vectra B 2.016v sport, astra F 1.6si sportive , omega A 2.0i caravan, vectra A 1.6s
Onhan tuo GZ kallis akku. Vaihtoehtoina mulla on Exiden Deep Cycle tai AGM. Tuo Varta vois olla myös yks vaihtoehto.
Bomppu 2.0 16v
kaverilla muutama Vartan AGM chevyssä popeilla ja hyvin toimii. oli muistaakseni reippaan kokosia yli 100ah mut virtaa piisaa ja alle GZ hinnan tai optiman. =D
Opel historia:
vai kallis, tuohan on ihan sikahinta, kelvollisia akkuja saa alle satasen, toimii saman, muutamia vuosia mitä yleensä tarvii, ja takuu se on halvemmissakin akuissa, eipä tulis mieleenkään ostaa noin kallista akkua, sillä hinnalla saa reilusti 4 jopa 5 kpl tarpeeksi hyviä, ja varmasti kestää kauemmin. ei bensakone tarvi dieselin akkua.Terza kirjoitti:Onhan tuo GZ kallis akku. Vaihtoehtoina mulla on Exiden Deep Cycle tai AGM. Tuo Varta vois olla myös yks vaihtoehto.
opel vectra c 2,2 gts
kuitenki haetaan varmaan lisää virtaa esim popeille.. =D kyllä mulle kelpais isompi akku tonne pellinalle..lmb-58 kirjoitti:ei bensakone tarvi dieselin akkua.
Opel historia:
mikäpä siinä sitten, mulle vain riittää tavallinen akku.
opel vectra c 2,2 gts
Tuotahan tässä haetaan. Subi vaffi antaa max. 2Kw jatkuvaa et vaatii hieman virtaa. Ja painetta tousta tulee kisoissa mitattua. Juu kaapelointi on kunnossa.Pmas kirjoitti:kuitenki haetaan varmaan lisää virtaa esim popeille.. =D kyllä mulle kelpais isompi akku tonne pellinalle..lmb-58 kirjoitti:ei bensakone tarvi dieselin akkua.
Bomppu 2.0 16v