4x4 vectraa ostamassa !!
4x4 vectraa ostamassa !!
oon aikeisa ostaa 4veto vekkulin jotain -89 - -93 ikästä.. tekniikasta vaan ei oo mitään tiatoo..!! lähinnä sitä ajatellen että kuinka sen laatikko ja se 4veto systeemit kestää ja onko niissä ollu jotain muuta malli ongelmaa ?? moottori onki tuttu kapistus. sitte toi varaosien saanti.. onko se helppoo?? mun käsityksen mukaan nelikko vekkuleita ei ihan hirveesti suomen liikenteesä ole..??!!??
"mistään en mittään tiiä" 
Re: 4x4 vectraa ostamassa !!
Itse en ostaisi ja varmasti tuon ikänen 4x4 Vectra on jo pahasti ruosteessa ja niin paljon on ollut (kalliita) murheita jakolaatikossa ja paineakussa toisaalta hauskana leluna (vaan ei käyttöautona) voisin vakavasti harkita tätä http://www.nettiauto.com/opel/calibra/2 ... av=Y&ajx=1 (jos vielä olisi 10 000 € ylimääräistä ja ei tiedä minne rahat tuhlaisi)kedaut91 kirjoitti:oon aikeisa ostaa 4veto vekkulin jotain -89 - -93 ikästä.. tekniikasta vaan ei oo mitään tiatoo..!! lähinnä sitä ajatellen että kuinka sen laatikko ja se 4veto systeemit kestää ja onko niissä ollu jotain muuta malli ongelmaa ?? moottori onki tuttu kapistus. sitte toi varaosien saanti.. onko se helppoo?? mun käsityksen mukaan nelikko vekkuleita ei ihan hirveesti suomen liikenteesä ole..??!!??![]()

Aika rankkaa yleistystä.kapiteeli kirjoitti: niin paljon on ollut (kalliita) murheita jakolaatikossa ja paineakussa
Itsellä ollut viimeiset palttiarallaa 4,5vuotta 4x4 calibra ympärivuotisena käyttöautona, enkä noihin kalliisiin vikoihin ole vielä törmännyt.
Mitäs kalliita vikoja paineakuissa on muka ollut?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
nii oletko ostamassa turbo vai vapari nelikkoa?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
vapari olis miälesä!!
onkos vekkulin ja koliprin 4veto tekniikat samat??
ja onko ne jatkuvavetoset??
onkos vekkulin ja koliprin 4veto tekniikat samat??
ja onko ne jatkuvavetoset??
Sama pohjalevy ja voimansiirtoratkaisut molemmissa ja on jatkuva.
Nelivedosta löytyy melko kattava tietopaketti tuolta vinkit ja vihjeet osiosta 4x4 otsikon alta.
Kannattaa tutustua.
Nelivedosta löytyy melko kattava tietopaketti tuolta vinkit ja vihjeet osiosta 4x4 otsikon alta.
Kannattaa tutustua.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
jep http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =19&t=5441
c20ne eli 8v 4x4 en itse ainakaan ostaisi, melko laiska. sulla aika etsiminen jos meinaat c20xe 4x4 etsiä ku niitä kuitenkin loppujen lopuksi aika vähän ainakin myynnissä
esim tällä hetkellä nettiautossa vain yksi 16v ja senkin turbolla.
c20ne eli 8v 4x4 en itse ainakaan ostaisi, melko laiska. sulla aika etsiminen jos meinaat c20xe 4x4 etsiä ku niitä kuitenkin loppujen lopuksi aika vähän ainakin myynnissä
Superdiileri.
nonii nyt tuli luettua vähä tiatoo tosta nelikosta.. taikka lähinnä vaan tosta jakolootasta. empä sitte tiä olisko se hyvä ostos. tulis kummiski käyttö autoks ja näyttäs olevan melko kalliita osia noi voimansiirtolaitteet..
mulla olis kummiski tommonen kadetin 16v kone tallisa ja tekis miäli heti asentaa se vectraan jos tai ku semmosen 8 tappisen ostas.. ENPÄ SITTE TIIÄ.. mutta kiitosta kummiski.!! nyt ainaki tiän minkälainen on vectra 4x4 voimansiiroltaan.!!
jep. saahan noita käytettyjä laatikoita edullisesti mutta kunnostahan ei koskaa tiijä. mutta esim minulta saa vaparin jakolaatikon 200-300e jos tarttee. ja madin kautta niitä voi korjauttaa eikä nyt ole mikää
älytön hinta.
onhaa nettiautossa joku pommi http://www.nettiauto.com/opel/vectra/2506411 hae toi. ois 16v paperit
älytön hinta.
onhaa nettiautossa joku pommi http://www.nettiauto.com/opel/vectra/2506411 hae toi. ois 16v paperit
Superdiileri.
Muutamat perusasiat kun pitää kunnossa, niin kyllä tuo jakolaatikko kohtalaisen pitkäikäinen on.
Säännöllinen jakolaatikon ja ohjaustehostimen öljyjen vaihto säästää jo monelta murheelta.
Renkaitten tasainen kuluminen on niinikään edellytys lootan kasassa pysymiseen.
Tästä syystä autoa madallettaessa takapäähän ehdottomasti säätöpuslat, meinaan muuten syö takafillarit sisäreunasta hetkessä nahoille.
Sanomattakin lienee selvää, että ajotyylikin ratkaisee paljon miten voimansiirto kestää.
Jos vaan löytyy sellainen yksilö, mistä on jakolootan painetiiviste vaihdettu kestävämpään, niin olisi yksi huolenaihe vähemmän...
Säännöllinen jakolaatikon ja ohjaustehostimen öljyjen vaihto säästää jo monelta murheelta.
Renkaitten tasainen kuluminen on niinikään edellytys lootan kasassa pysymiseen.
Tästä syystä autoa madallettaessa takapäähän ehdottomasti säätöpuslat, meinaan muuten syö takafillarit sisäreunasta hetkessä nahoille.
Sanomattakin lienee selvää, että ajotyylikin ratkaisee paljon miten voimansiirto kestää.
Jos vaan löytyy sellainen yksilö, mistä on jakolootan painetiiviste vaihdettu kestävämpään, niin olisi yksi huolenaihe vähemmän...
Mikä vaan voi olla pahasti ruosteessa.Tuskin kuitenkaan kattomatta on ostamassa,minkä kuntonen kori.kapiteeli kirjoitti:Itse en ostaisi ja varmasti tuon ikänen 4x4 Vectra on jo pahasti ruosteessa ja niin paljon on ollut (kalliita) murheita jakolaatikossa ja paineakussa toisaalta hauskana leluna (vaan ei käyttöautona) voisin vakavasti harkita tätä http://www.nettiauto.com/opel/calibra/2 ... av=Y&ajx=1 (jos vielä olisi 10 000 € ylimääräistä ja ei tiedä minne rahat tuhlaisi)kedaut91 kirjoitti:oon aikeisa ostaa 4veto vekkulin jotain -89 - -93 ikästä.. tekniikasta vaan ei oo mitään tiatoo..!! lähinnä sitä ajatellen että kuinka sen laatikko ja se 4veto systeemit kestää ja onko niissä ollu jotain muuta malli ongelmaa ?? moottori onki tuttu kapistus. sitte toi varaosien saanti.. onko se helppoo?? mun käsityksen mukaan nelikko vekkuleita ei ihan hirveesti suomen liikenteesä ole..??!!??![]()
niitä ku on laitetuja ja laittamatomia koreja.Voi olla ettei oo uhtään ruosteessa tai sit läpimätä.Ja harraste siitä joka tapauksessa tulee,vaikka miten käyttöautoks ostais.Vaikee mitään mennä neuvomaan mikä kestää ja mikään paikka ei hajoo.
Ite oon sanonu,kun neuvoa kysytty,mikä kannataa ostaa,etten tosiaan tiiä.mutta kyllä jos pakko jotai ehottaa,niin toyotaa vois sanoaa että suht pitkä ikäsiä kautta aikojen.ensin suomessa puol milliä ja toiset afrikassa taksina.
Nyt pihassani seisoo auto ,jota ei pitänyt koskaan tulla.kadett
No se nyt vaan mieli muuttuu ja nykyautovakuutusuudistuksella se jäänee loppuiäks.
Tietysti kolaroidusta sopivasti ajetusta tekniikka ja kori mikä taas konepuoli paskana mutta muuten hyvä ois rakennelmana paras.
Talvella nelikko kyllä sama millä koneella,kesällä pitoa ja osat kovemmalla tietysti mitä enemmän voimaa.Onhan tuo juheksin pinky kieltämättä aika kateutta herättävä suht rivakalla letillä.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Mulla on ollut noin vuoden nyt käyttiksenä 4x4 tbo calibra, eikä toistaiseksi ole ollut mitään "kalliita" vikoja. Heti ostaessa kaikki öljyt ja nesteet vaihtoon. Muutenkin pysynyt kunnossa ihan säännöllisellä huolloilla.kedaut91 kirjoitti:nonii nyt tuli luettua vähä tiatoo tosta nelikosta.. taikka lähinnä vaan tosta jakolootasta. empä sitte tiä olisko se hyvä ostos. tulis kummiski käyttö autoks ja näyttäs olevan melko kalliita osia noi voimansiirtolaitteet..![]()
Mielestäni nelikkoja pelätään ihan liian paljon, ne vaativat vain hieman enemmän huomiota pysyäkseen kunnossa.
Voi, V6 soikoon!