öljyn-vaihto
öljyn-vaihto
kuinka paljo tonne ois laitettava sitä öljyä.. oon vähä kujalla viel tän mun ooppelin astra g:n kaa ja meinasin ite tehä öljyn-vaihdon
Opel astra g 1.6
-
Riisikippo
- Minut on bannattu!
Re: öljyn-vaihto
ohjekirjasta vaikka jos katsoisit? 
Öljyä menee 0,7-5,5 litraa.
Jos vaikka antaisit vähän enemmän tietoa autostasi ja öljynvaihtokohteesta?
Jos vaikka antaisit vähän enemmän tietoa autostasi ja öljynvaihtokohteesta?
joo ois se moottori hyvä tietää 
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Pistää sen 5,5 litraa joka paikkaan ni ei ainaka oo liian vähän... 
Omega B2 2.6 executive
Eikö näissä ole mittatukkua, TÄ?! 
taitaa olla 3.25-3.5 litraa tilavuus. Ei kai ainakaan enempää.
Nyk. Toyota Corolla 1.6 16v -88
Ex. Toyota Corolla 1.3 12v -89
Ex. Opel Astra GSI 2.0i 16v STW -95
Ex. Opel Omega 2.0i 16v STW -97
Ex. Opel Omega 2.5 V6 STW -96
Ex. Opel Omega A 2.0i -91
Ex. Ford sierra 1.6 -87
Ex. Audi 100 4d 2.0 -77
Ex. Toyota Corolla 1.3 12v -89
Ex. Opel Astra GSI 2.0i 16v STW -95
Ex. Opel Omega 2.0i 16v STW -97
Ex. Opel Omega 2.5 V6 STW -96
Ex. Opel Omega A 2.0i -91
Ex. Ford sierra 1.6 -87
Ex. Audi 100 4d 2.0 -77
Joku 3.5l tarkasta sen jälkeen täytyykö lisätä öljyä.
Muista vaihdon jälkeen vielä tarkistaa öljytaso tikusta. Kun pinta on tikun sallituissa rajoissa, pistät koneen käymään pariksi minuutiksi jotta suodatin täyttyy. Sammutettuasia odota hetkonen, jonka jälkeen voit täyttää öljyn juuri ylärajaan. Saa paremmin tolkkua auton öljynkulutuksesta/kuluttamattomuudesta.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
tilavuushan riippuu myös pikkasen siitä, että vaihakko suodattimen vai ei, mutta sähän autostasi huoltapitävänä tietysti vaihdat sen.. ei maksa paljoo ja vaihto on simppeli homma.
Niinkuin Zafira tuossa jo aikaisemmin kysyi, että mihinköhän niitä öljyjä ollaan vaihtamassa? Moottoriin, laatikkoon, ohjaustehostimeen?
Ja sitten hieman noin yleisesti. Itse olen vaihtanut moottoriöljyt käyttikseen tasan kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen. Täälläpäin saa öljynvaihdon, siis työn 10e:lla. Siinä voi pihalla/autotallin lattialla maatessa, käsivarret kainaloita myöten öljyssä(mihinkä muuten tuuppaat vanhat öljyt? Nekään ei itsestään kulkeudu jatkokäsittelyyn) miettiä, että kannattiko tehdä itse ja säästää vai olisiko kannattanut viedä auto ja tarpeet korjaamolle ja maksaa sen 10e työstä, jonka aikana vielä nauttii hyvällä tuurilla "ilmaiset" kahvit ja ehkä jopa jotain nisun tynkää?
Ja sitten hieman noin yleisesti. Itse olen vaihtanut moottoriöljyt käyttikseen tasan kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen. Täälläpäin saa öljynvaihdon, siis työn 10e:lla. Siinä voi pihalla/autotallin lattialla maatessa, käsivarret kainaloita myöten öljyssä(mihinkä muuten tuuppaat vanhat öljyt? Nekään ei itsestään kulkeudu jatkokäsittelyyn) miettiä, että kannattiko tehdä itse ja säästää vai olisiko kannattanut viedä auto ja tarpeet korjaamolle ja maksaa sen 10e työstä, jonka aikana vielä nauttii hyvällä tuurilla "ilmaiset" kahvit ja ehkä jopa jotain nisun tynkää?