Onko jotain yleistä vikaa/paikkaa josta ongelmaa kannattaisi lähteä metsästämään?
Missähän tuo lämppärin kenno edes sijaitsee, eli mistä lähden autoa purkamaan??
Ja kuinka herkkä lienee Omega olla, jos tuuppaan vain jäähdyttimen paikkaus mömmöt koneeseen???
Glykoli haisee B-Omega
Re: Glykoli haisee B-Omega
Lämppärikennon vuotaminen on tyyppivikana B-Omegassa. Hakutoiminolla löydät helposti useita juttuja ko aiheesta. Toiset kehuvat nuo paikkuuaineet maasta taivaaseen mutta itse olen enemmän niitä vastaan olevalla linjalla. Toki eihän siinä mitään menetä jos lämppärikennon tukkii kun se muutenkin vaihtokunnossa on. Kennon vaihtaminen on oma työmaansa, kokeneelta ottaa n.3tuntia, kokemattomalta äkkiä päivän. Kojetaulu on irroitettava kennon vaihdon takia. Vaihtoon ohjeita esim tuosta http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 0&t=150164
eipä niitä paikkausaineita juuri kannata laittaa, se on tekohengitys, saattaa tukkia isonkin vuodon mutta kun tukkii muutakin, esim rellu lagunassa oli jäähdytin korjattu niillä mälleillä ja kaks kennoa meni tukkoon, tai mistä tietää vaikka useampikin mutta kaveri vaihtoi auton pois, varmasti kannattaa nähdä vaivaa ja vaihtaa kenno, varsinkin jos meinaa autoa pitää.
opel vectra c 2,2 gts
-
Aki_Moisio
- 'Kadett'

Eipä kyse liene isosta vuodosta. Auto ollut nyt minulla n.2 viikkoa ja 1000km eikä neste pinta ole paisuntasäiliössä vielä laskenut yhtään, mutta ärsyttävä glykolin haju vaan tulee sisälle 
näin se tekee jos pisaran sillointällöin vuotaa ei sitä juuri huomaa paisarista.
opel vectra c 2,2 gts
Talvella muuten sitten vetää aika komeasti ikkunat huuruun jos kenno vuotaa. Ja se huuru ei tahdo lähteä pois muuta kuin pyyhkimällä, eikä oikein sitenkään. Todella vittumainen vika jos vuotaa vähänkään enemmän. Edellisessä a omegassa vuosi tuo ja talvella ei ajamisesta meinannut tulla yhtään mitään. Pidemmän päälle aiheutti ainakin itelle myös pahoinvointia tuo käry.. Että kannattaa vaihtaa se kenno, se vuoto ei siitä nimittäin ainakaan vähene.Aki_Moisio kirjoitti:Eipä kyse liene isosta vuodosta. Auto ollut nyt minulla n.2 viikkoa ja 1000km eikä neste pinta ole paisuntasäiliössä vielä laskenut yhtään, mutta ärsyttävä glykolin haju vaan tulee sisälle
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi