Eihä tuo mikään järjetön kulutus ole. t4:N ja 3.2 gts:n moteissa kuitenkin nissan micrallisen verran tilavuuseroa.... no okei oha se t4 tietty turbo että ihan hyvä tuo volvon kulutus.jfruit kirjoitti:Vectra C 3.2GTS A 2003. Ajossa 2009 ->
* Oikea etukulma kolisee, vika paikallistamatta
* Vakionopeudensäädin reistailee, vika ilmeisesti viiksessä
* Hidastetöyssyihin ajettaessa järjetön narina alustasta, ilmeisesti ominaisuus
* Kulutus huomattavasti suurempi kuin Volvossa (n. 8.5l/100km maantiellä)
Jippii! Ei enää Ikinä ooppelia!
Re: Jippii! Ei enää Ikinä ooppelia!
Vectra B x18xe -96
On toki, mutta melkein samat arvot:
T4: 200hp/300Nm
3.2: 210hp/300Nm
Totta kai Ooppeli painaa melko lailla enemmän, mikä selittänee aika ison osan tuosta erosta - ja tietysti 2-litranen turbo kevyellä varpaalla kuluttaa vain sen mitä 2-litranen kuluttaa. Sinänsä samaa mieltä ettei tuossa ooppelissa mahdoton kulutus isohkolle autolle isohkolla koneella ole. Keskikulutus pyörii tuossa 9.5 l/100km paikkeilla sekalaisessa kaupunki/maantie/moottoritieajossa. Menisi vähemmällä jos malttaisi varpaansa.
T4: 200hp/300Nm
3.2: 210hp/300Nm
Totta kai Ooppeli painaa melko lailla enemmän, mikä selittänee aika ison osan tuosta erosta - ja tietysti 2-litranen turbo kevyellä varpaalla kuluttaa vain sen mitä 2-litranen kuluttaa. Sinänsä samaa mieltä ettei tuossa ooppelissa mahdoton kulutus isohkolle autolle isohkolla koneella ole. Keskikulutus pyörii tuossa 9.5 l/100km paikkeilla sekalaisessa kaupunki/maantie/moottoritieajossa. Menisi vähemmällä jos malttaisi varpaansa.
^Eikös toi T4 ole 1.9l? Eikä 2l.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
ensimmäiset T4 volvot on 2.0-JPA- kirjoitti:^Eikös toi T4 ole 1.9l? Eikä 2l.
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Ei vaan phase 2&3 T4:t on 2.0. Phase 1 (1998-2000?) on 1.9.
Niin se taitaa olla, ettei vika- ja huoltovapaata autoa ole vielä keksitty. Voi olla, että ooppelia on perinteisesti pidetty paskana autona, jota ei sen vuoksi "kannata" huoltaa. Ja sen vuoksi markkinoilla on surkeita yksilöjä myynnissä. Ja olihan noiden 80- ja 90-lukujen ooppeleiden laadussa puutteita, jonka valmistajakin jossain vaiheessa myönsi. Oma kokemus ooppeleista on (3:s menossa), ettei se ole vioiltaan sen kummempi kuin mikään muukaan merkki, jos sitä vain viitsii huoltaa ajallaan. Useat ooppeleiden haukkujat eivät ole itse koskaan ooppelilla ajaneet. Autoja myydään etupäässä mielikuvilla ja noiden 90-luvun ooppeleiden huono maine istuu sitkeässä vieläkin, vaikka laatu on ollut jo vuosia nousujohteinen. Muistuu mieleen esim. 80- ja 90-luvun alun bemareiden arvaamaton käytös ääritilanteissa, mutta sitä ei haluttu myöntää, koska kyseessä oli BMW. Voi olla myös niin, että ooppeleiden omistajat eivät ole niin vakavissaan itsensä suhteen, että voivat puhua myös kyseisen merkin puutteista (toisin kuin eräiden kalliimpien merkkien omistajat). On totta, että sijoittamalla johonkin muuhun merkkiin voi sillä rahalla saada jotain enemmän, mutta en tiedä onko se Suomen teillä ja olosuhteissa sen arvoista. Riippuu täysin siitä mitä arvostaa. En tiedä onko ollut hyvä tuuri, mutta itse olen selvinnyt ooppeleiden kanssa määräaikaishuolloilla/kuluvien osien vaihdoilla. Ostaessani autoa olen kiinnittänyt erityistä huomiota sen huoltohistoriaan. Mielestäni ooppeli on hinta-laatusuhteeltaan tänä päivänä ihan varteenotettava vaihtoehto. Ja lopuksi pitää todeta, että esim. tavaratilan koon puolesta ooppeli on huomattavasti useaa kilpailijaansa edellä. 
Kyllä kai tällä ajaisi, jos ei puolenvuoden välein tarvitsisi jarruja rempata.
Ehkä vaihtelun vuoksi jotain muuta seuraavaksi, kahta saman merkkistä ei ole vielä peräkkäin ollut
Ei nyt varmaan mitään erityisiä riemunpurkauksia kuitenkaan tule myyntifiiliksinä, sähköviat loistaneet poissaolollaan ja moottorin puoli aika jämäkkä.
Ehkä vaihtelun vuoksi jotain muuta seuraavaksi, kahta saman merkkistä ei ole vielä peräkkäin ollut
Ei nyt varmaan mitään erityisiä riemunpurkauksia kuitenkaan tule myyntifiiliksinä, sähköviat loistaneet poissaolollaan ja moottorin puoli aika jämäkkä.
tuttu monesti maininnut että kavereilla ooppelit ja ei voi käsijarrua käyttää talvisin, rummut aina jumissa jnejne, ei audissa mitään tuollaisia ole. Vastaus, ei minun ooppelissa ole jarrut jumissa talvisin, kun pitää ne puhtaana ja huoltaa, hyvin toimii. Ääni kellossa on vaiennut audin käytihäikän takia
ja veikkaan että lopullisesti kello vaimenee kun tussahtaa jokupvä yli 220tkm 1.8t 256hp pannu <-- eikä vie kauaa, siinävaiheessa riemu repee
.
ja jotta ei eihän aiheesta poikettas, ei tule enää uusia ooppeleita meille, jos ei nyt sopivaa yksilöä satu kohdalle, kun tarvitsee toisen auton joskus. Puoliso saa siirtyä taas kolmannen kerran opelistiksi ja mie siirryn ekaa kertaa muuhun merkkiin.. tai sitten en
ja jotta ei eihän aiheesta poikettas, ei tule enää uusia ooppeleita meille, jos ei nyt sopivaa yksilöä satu kohdalle, kun tarvitsee toisen auton joskus. Puoliso saa siirtyä taas kolmannen kerran opelistiksi ja mie siirryn ekaa kertaa muuhun merkkiin.. tai sitten en
Vectra C Estate -07
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Ei kait siinä... Nyt pihassa on järjestyksessään 6. Omega (4x A-omega ja 2x B-omega), eikä vielä ole ollut kummempia moittimisia autoissa.
Edellisellä vm.-88 A-ompulla ajoin 40tkm vähän reilun vuoden aikana, ja korjaukseen kului rahaa about 150€ pitäen sisällään jakopäärempan vesipumppuineen, jarrupalat eteen ja taakse, ja muutamat öljynvaihdot. On ne Opelit vaan niin huonoja.
Edellisellä vm.-88 A-ompulla ajoin 40tkm vähän reilun vuoden aikana, ja korjaukseen kului rahaa about 150€ pitäen sisällään jakopäärempan vesipumppuineen, jarrupalat eteen ja taakse, ja muutamat öljynvaihdot. On ne Opelit vaan niin huonoja.
Joo ajattelin itse alkaa viimein katsoon mikä oikeenpuolimmaisessa vecun takajarrussa on ku joskus laahaa aika pahasti. No intohan loppui siihen ku huomasin että siinä olisi pitänyt jarruputkikin veivata auki, minkähän takia ei voi olla kumiletkua että sais kätevästi vaan taivutettua sen jarrupalasysteemin pois tieltä että saa levyn+rummun pois. Eipä tommosta kovin huvittais säännöllisesti olla availemassa.
Löytyyhän noihin lääke, jos ei halua autoa vaihtaa...jfruit kirjoitti: Vectra C 3.2GTS A 2003. Ajossa 2009 ->
* Oikea etukulma kolisee, vika paikallistamatta
* Vakionopeudensäädin reistailee, vika ilmeisesti viiksessä
* Hidastetöyssyihin ajettaessa järjetön narina alustasta, ilmeisesti ominaisuus
* Kulutus huomattavasti suurempi kuin Volvossa (n. 8.5l/100km maantiellä)
Etukulman kolinat -> tolpan laakerit, raidetangonpäät, koiranluut tai tukivarsi
Vakkarin reistailee -> viiksi, anturit polkimissa tai worst case CIM
Alustan narina hidastetöyssyissä -> kallistuksenvakaajan kumipuslat uusimista vailla, rasvaamallakin jotkut selvinneet
Kulutus -> vapaari, vapaari, ja se painoero niinkuin itse totesitkin
- Motocoyote
- 'Diplomat'

No se perus jarruputkiko sitten jotenkin estää sen jarrusatulan siirtämisen?Agiperi kirjoitti:Joo ajattelin itse alkaa viimein katsoon mikä oikeenpuolimmaisessa vecun takajarrussa on ku joskus laahaa aika pahasti. No intohan loppui siihen ku huomasin että siinä olisi pitänyt jarruputkikin veivata auki, minkähän takia ei voi olla kumiletkua että sais kätevästi vaan taivutettua sen jarrupalasysteemin pois tieltä että saa levyn+rummun pois. Eipä tommosta kovin huvittais säännöllisesti olla availemassa.
Kyllä sen jarruputken vuoksi voi siirtää ihan yhtälailla kuin kumiletkunkin vuoksi, ja ihan mitään putkia irroittamatta..
Jaa tuumaat että jarruputki on yhtä joustavaa kuin kumiletku?Motocoyote kirjoitti: Kyllä sen jarruputken vuoksi voi siirtää ihan yhtälailla kuin kumiletkunkin vuoksi, ja ihan mitään putkia irroittamatta..
Itse olen käyttänyt varmaan viisi eri kertaa saman puolen satulaa irti irroittamatta mitään jarruputkia. Hirveästi ei sitä putkea kannata alkaa taivuttelemaan, mutta hyvin sitä on sen verran kestänyt taittaa että olen saanut satulan kiinni narulla iskarin jouseen siksi aikaa ku olen työskennellyt käsijarrurummun parissaAgiperi kirjoitti:Jaa tuumaat että jarruputki on yhtä joustavaa kuin kumiletku?Motocoyote kirjoitti: Kyllä sen jarruputken vuoksi voi siirtää ihan yhtälailla kuin kumiletkunkin vuoksi, ja ihan mitään putkia irroittamatta..Joo kuulemma sitä satulaa saa JUST ja JUST siirrettyä senverta sivuun että levy mahtuu pois, mutta vaara putken katkeemiseksi on silti aika huomattava. Neuvon antaneella henkilölläkin kuulemma neljästi katkennu se putki...
Insignia B Country Tourer 4x4 -18 D20DTR
Ex Insignia A Country Tourer 4x4 -16 B20DTH
Ex Vectra C GTS -06 Z28NEL
Ex Astra G Sport -02 Z22SE
Ex Vectra B -96 X18XE
Ex Insignia A Country Tourer 4x4 -16 B20DTH
Ex Vectra C GTS -06 Z28NEL
Ex Astra G Sport -02 Z22SE
Ex Vectra B -96 X18XE
itsellähän on 94vm farkku omega
ja oon nytte sille 45000km päästelly
ja kone on 2.0 16v
ei oo ollu muuta vikaa kun yks vesiletku meni poikki..
ja kulutusosia en oo vaihtanu ku jarrupalat ja koiranluut ja kytkimen
tyytyväinen oon ollu ooppeliin ja seuraavatki autot taitaa olla ooppeleita
ja oon nytte sille 45000km päästelly
ja kone on 2.0 16v
ei oo ollu muuta vikaa kun yks vesiletku meni poikki..
ja kulutusosia en oo vaihtanu ku jarrupalat ja koiranluut ja kytkimen
tyytyväinen oon ollu ooppeliin ja seuraavatki autot taitaa olla ooppeleita
omega B caravan -steinmetz-
astra GTC
astra GTC