Opel Vectra A lämmöt nousee
Opel Vectra A lämmöt nousee
Missä voi olla vika? Tyhjäkäynillä lämmöt nousee nopeesti 100 sit kun lähtee ajamaan niin kovassa vauhdissä lömmöt tippuu ihan alas. Auto alkoi tekemään tätä ku pesin moottorin. Vesipumppu vaihdettu vuosi sitten. Kansipahvi tarkistettu metroautossa niin ei ollut palannut.
Re: Opel Vectra A lämmöt nousee
Mikä kone ja vuosimalli, periaatteessahan sen juuri noin pitäisikin toimia..., toimiikos flekti tyhjäkäynnillä, kun kone lämpiää... 
Moottori on 2.0 8v vuosimalli 91. Ei se kyllä normaalia ole. Auton ei tarvii olla tyhjäkäynissä kuin 10 min niin lämmöt on täysillä. Lämpömittari näyttää satasta sisälle puhaltaa noin 50 astetta. Missä lämpöanturi on? Tai joku muu anturi,lämpövastus jne.....
Joo kyllä flekti toimii. Olen ottanut termarin kokonaan pois ku se oli kiinni niin lämmöt nous 5 minuutissa 100 asteeseen. Voiko vesijärjestelmässä olla ilmaa että sen takia tekee noin?? Onko vectrassa joku ruuvi mistä saa ilmat pois?
ei ole ruuvia, se ilmaa automaattisesti sen ohuen letkun kautta mikä menee paisariin, kato ettei ole tukossa, eli käynnissä siitä pitää tulla nestettä, miten sait termarin pois eikö se ole yhtä pakettia kotelon kanssa. jos siinä on irrallinen termari niin olisko ollut väärinpäin, elikkä se reikä, jos on, niin ylöspäin. jaa flekti toimi, niin vesi kiertää, vaihda termostaatti. lämpöanturi on kannessa jakopään puolella oliko ylävesiletkun alla, yks johto.
opel vectra c 2,2 gts
Joo termari oli irrallinen. En usko etä se oli väärinpäin ollut siellä koska auto on toiminut ihan hyvin muttaku pesin moottorin niin alkoi tekee tota silloin ei toiminut edes flekti mutta nyt toimii siihen ei tullut virtaa tai jotain. JOs lämpöanturi on mennyt niin miten sen pitäisi ilmetä, lämmöt nousee vaiko ei nouse ollenkaan vai miten???? Nyt autossa ei ole ollenkaan termaria koska silloin lämmöt nous hetkessä kun otin pois niin ei niin nopeesti lämmöt nouse. Voiko olla että jäähdytin on rikki? Miten sen voi tarkistaa??
Tottakai lämmöt nousee NOPEASTI kun auto käy paikoillaan, tämä ilmiö siis vain kesällä, talvella nousee sit hitaammin....
Mikäli ajossa ei mitään ihmeellista lämpöjen suunnalla niin ei muutaku kovaa ajoo, ja varmistat että se flekti toimii oikein.
Se on täysin normaalia että flekti lähtee päälle vasta sitten kun mittari näyttää yli sataa (lämpömittari)...
Mikäli ajossa ei mitään ihmeellista lämpöjen suunnalla niin ei muutaku kovaa ajoo, ja varmistat että se flekti toimii oikein.
Se on täysin normaalia että flekti lähtee päälle vasta sitten kun mittari näyttää yli sataa (lämpömittari)...
On se varmaan normaalia että lämmöt nousee kesällä mut ei noin ku mulla. Ei tarvii ku 5 min seisoo tyhjäkäynnilla niin lämmöt on jo satasella.
Eikä se tod puhalla sisälle kuin 50 astetta. Ja sit kun lähden ajamaan vaikka moottoritielle niin lämmöt tippuu siniselle ja puhaltaa haaleeta sisälle.
Ja mulla ei ole edes termaria kiinni niin tekee noin.
Eikä se tod puhalla sisälle kuin 50 astetta. Ja sit kun lähden ajamaan vaikka moottoritielle niin lämmöt tippuu siniselle ja puhaltaa haaleeta sisälle.
Ja mulla ei ole edes termaria kiinni niin tekee noin.
vaihdappa se lämpömittarin anturi, ei ole kallis.
opel vectra c 2,2 gts
Muutama 100 tkm tuli aikoinaan ajettua tuollaisella 2 - litraisella A-Vectralla. Ihan tyypillistä, että lämmöt nousee paikallaan ollessa. Muistan kyllä, että kesällä useammissa liikennevaloissa, kun pysähtyi, niin flekti käynnistyi ja lämmöt oli yli 100 astetta.
Vaikuttaisi, että lämpötanturi ei toimi oikein, joten kannattaa vaihtaa. On ihan siinä termostaattikotelon vieressä sellainen "nappi" , johon tulee 1 johdin.
Vaikuttaisi, että lämpötanturi ei toimi oikein, joten kannattaa vaihtaa. On ihan siinä termostaattikotelon vieressä sellainen "nappi" , johon tulee 1 johdin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
itsellä auttoi kun vaihtoi paisuntasäiliönkorkin.
Tuo paisarinkorkki oli hyvä... en sitä muistanut. Tuli aikoinaan se vaihdettua... jotain vaikutusta sillä oli, vaan ei muisti näköjään enää niin hyvin pelaa 
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Samalla tavalla tekee mun 94 vekotin ja aina se laskee takas 90 ku flekti alkaa pyörimään, ajossa on kokoajan alle 90 lämmöissä pyöriny, ei mun mielestä oo ollu mitää ongelmaa... Ei se siitä ainakaa hajoo jos kone käy niin kuumaks et flekti lähtee pyörimää, vittumainen vaa tietty kaupungis ku laturi kuormittaa konetta ni jos ei lähdöissä käytä kierroksia ni pakkaa sammumaan herkemmin...
On se kova...
Ihme toi paisuntasäiliön korkki homma. Voishan sitä kokeilla jos se auttaa. Ei mulla ole ongelma vaan että lämmöt nousee, ne laskee heti kun auto liikkuu vähän kovempaa eli jos ajan yli 60km niin lämmöt laskee siniselle eli puhaltaa sit kylmää. Miten termostaatti vaikuttaa tohon ku olen ottanut sen kokonaan pois koska lämmöt nous vielä nopeempaa.
Onko normaali että venttiilikoppa siis se ylimmäinen kansi vai mikä se nyt on lämpee tulikuumaksi???