a-vectra, alustasta helähdystä, sirinää jne

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

a-vectra, alustasta helähdystä, sirinää jne

Viesti Kirjoittaja makemu »

elikkäs seuraavaa: (auto liikkeellä ja ikkuna auki kuunneltua)

1. elikkä auto liikkuessaan kuuluu sellainen ääni taka-akselilta kuin autossa olisi rengas jossa yksi nasta ropisee aina joka kierroksellaan, tasaisen epätasainen sirittävä ääni siis. (autossahan on nypityt nastarenkaat mutta olen 100% varma että ainuttakaan nastaa ei ole jäänyt, monta kertaa tarkastettu) tämä ääni on kuulunut jo pari kuukautta, siitä asti kun sen huomasin (voinut kauemminkin jo)

2. myös taka-akselilsta. montussa/töyssyssä kuuluu "sälähdys" kuin äänenvaimentajan sisäputki olisi irti tai taka-akselin päällä oleva vaijerin haarakappale heilahtaisi taka-akseliin. olen koittanut heilutella pakoputkea, ei mitään ääntä eikä myöskään vaijerin haarakappalekkaan ota sitä heiluteltaessa muuta kuin siitä kumirinkulastaan kiinni(ei ääntä)

takapönttö on vaihdettu täysin uuteen joten en luulis senkään tuota ääntä pitävän...
ärsyttäviä ääniä tällaset :banghead:

edit. 3. sekä nää kulumat takapyöräkoteloiden sisälokareissa kummastuttaa... mistä lie tulleet... :o
http://s567.photobucket.com/albums/ss11 ... =oikea.jpg
http://s567.photobucket.com/albums/ss11 ... =vasen.jpg
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: a-vectra, alustasta helähdystä, sirinää jne

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

niinpä, tyhjennä kontti romuista ja kuuntele sitten, muuten olipa semmoinenkin homma että aina kuopissa a-vectra kolahteli niin takalasi oli alapuolelta liimauksesta irti, ja se akseli jos ei ole kohdallaaan niin onko akselin puslat maalissa. ettei tuo ropina tule laakerista, tuskin, mutta käytä renkaat ylhäällä ja pyoritä kuuntele onko mitään ylimääräisiä ääniä, näin OLVIN voimalla ajateltuna.
opel vectra c 2,2 gts
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

pitää ens vkolla töissä koittaa.. helpompi siellä ku santapihassa....
se ei niinkään ole kolahdus mikä sieltä kuuluu vaan helähdys. takakontissa ei ole varapyörän lisäksi kuin tunkki a rengasavain... ja nekin niin että varapyörä omassa paikassaan.. tunkki verhoilun päällä ja rengasavain remppapyyhkeen sisällä... ja tämä ääni kuuluu vain ikuna auki kuunneltaessa terävähkössä töyssyssä. tuohon helähdykseen en ennen niinkään kiinnittänyt huomiota kun vanha takapönttö ennen uusimista oli finaalissa, sisäpytki irti ja eli omaa elämäänsä... nyt sitten huomasin tuon helähdyksen uutena kun ei ollut enää vanhaa rikkinäistä vaimentajaa.

tuo sirinä voisi kuulua ehkä myös käsijarruhilppeissä (täydellinen takajarruremppa muutenkin edessä)...
mua pistää aina ärsyttää tuollaset äänet :bonk:
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

ettei se helähdys tule kans niistä jarrupalikoista, nehän on oikeestaan siellä irti, laita jarrut kuntoon ja kuuntele uudestaan. niin tai jos siellä on niitä lämpökilpipeltejä ne voi olla irti, tää on arvailua, mutta niinhän tarkoitus onkin, kun itse ajaa niin paremmin vian pystyy kuutioimaan.
opel vectra c 2,2 gts
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

juu en mä tänne foorumille autoa tuo korjattavaks vaan lähinnä haen kokemuksiin ja epäilyihin perustuvia faktoja mistä voi tulla.

joo tarkotus olis koko takajarruhilpehärdelli laittaa uutta... levyt,kengät,palat,laakerit ja pitkä vaijeri, tuon tumppivaijerin olen just kuukaustakaperin uusinu säätömuttereineen ja laittanu vaseliinit siihe... pitää muistaa aina tyyliin kuukauden välein lyödä uutta jäykkää vaseliinia sihe ni pysyy edes paremmi liikkuvana... nuo osatki saan paikallisesta tarvikeliikkeestä edukkaasti, onhan mulle syntyny opelin omistajana sinne jo melkein kanta-asiakkuus :lol:
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

aivan laita ne jarrut ensin, ja tosiaan kun ajat opelilla saat kohta joulukortin tarvikeliikkeestä ja tukkualennuksen osista, no joopajoo olvi tekee tehtävänsä.
opel vectra c 2,2 gts
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

on se kumma kyllä.. pian 500 000 km ajettu kone tikittää aina vaan mutta kaikki muu sen ympärillä tarvitsee miehistä kosketusta :lol: :bonk:

todennäköistä on että mulle perustetaan pian oma palvelutiski ja opel-info puhelin :lol: meni vähä ot:ks mutta menkööt kun ollaan jo sentään perjantain puolella :D
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

kyllähän ne- kone kestääkin tuonvertasen, eikö se ole vasta sisääajettu, eihän sitä muskelimoottoria saa rikki vaikka haluais. on yks parhaimmista moottoreista mitä opel on kasannut. toista on nää ekotekit. mulla oli samanlainen ja olis vieläkin jos ei muija pistänyt uudempaa ostaan.
opel vectra c 2,2 gts
Vastaa Viestiin