Lotuksen vero tullin sivuilta

Keskustelua Opeleista
teemua
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teemua »

Tätä on tullu ihmeteltyä, että miten on mahdollista löytää tullin sivuilta Lotus Omegan veroksi alle 3900 euroa (alv+autovero), päätös heinäkuulta 2003.. Onko kyseessä virhe vai kannattaako nyt oikeasti tuoda Lotus Suomeen?
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

Itse löysin autoverotus.net (nyttemmin toimivat huonosti...?)sivuilta Lotarin jonka arvoksi oli määritelty 28500€ ja veroksi n. 10t€. Tuolta lisää... http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=5&9
EDIT: Kannattaa tuoda Lotus, nyt ja tulevaisuudessa!!!! :lol:

<font size=-1>[ This Message was edited by: 0500_Ascona on 2003-08-14 00:02 ]</font>
teemua
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teemua »

Joo, tuo n.10t€ kuullostaa oikeammalta kuin tuo 4t€. Mutta eipä tuo 10t€ kuullosta pahalta, kun miettii niitä 200-250tmk:n veroja jonkun vuoden takaa.. Eipä ihme jos niitä alkaa Suomen kilpiin tippua useampikin.
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gese »

Just oli Pörssissä myynnissä Lotari tax-free-osastossa. Hinta muistaakseni 17000€ + verot tietty...

Tulishan siinä unelmalle hintaa mutta sit kyllä vastinettakin sille hinnalle... :smile:
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Tänään taisin nähdä Lahdessa aidon lotarin tuossa puoli viiden aikaan. Oli trailerin päällä ja näytti olevan tarrakilvet paikoillaan. Oli nätin naköinen laitos, ikävä vaan kun ei ollut oma.
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2003-08-14 19:36, Luu wrote:
Tänään taisin nähdä Lahdessa aidon lotarin tuossa puoli viiden aikaan. Oli trailerin päällä ja näytti olevan tarrakilvet paikoillaan. Oli nätin naköinen laitos, ikävä vaan kun ei ollut oma.
Juu, sama auto näky taukotuulen pihassa kun menin tankkaamaan. Harmi vaan että oli just lähdössä kun pääsin pihaa, olis voinu käydä juttelee omistajan kanssa.
ksutinen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ksutinen »

Pitkään näitä Lotari juttuja seuranneena täytyy kyllä ihmetellä tätä ko. auton hintaa. Ikää alkaa olla kuitenki jo päälle 10v ja hinta edelleen tähtitieteellinen!
On nimittäin aika paljon arvoa kahdella turbolla ja muutamalla helman muovilirpukkeilla.. Harvinainenkaan se ei oikeastaan ole, koska milloin tahansa sellaisen voi käydä ostamassa... jos siis on tarpeeksi rahaa.

Noh.. ehkä en vain käsitä oikein sanaa Lotus :wink:

Ei nyt kuitenkaan vedetä hernettä nenuliin, tää oli vaan minun mielipide :smile:
Jyrki S
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki S »

ksutinen sanoi vallan osuvasti :smile:

Kun ajatellaan asiaa enemmän, niin tuntuu kohta siltä että kaikki valmistetut Lotus Omegat ovat kohta suomessa, ja mikäs harvinaisuus se sellainen sitten enää on, ainanaan täällä.. :eek:</img>

n.1000 kpl erästä huolimatta tarjontaa on yllättävän paljon kaikenkaikkiaan. Olisikos syynä sen perheautomaisuus, vaiko viat jota tekniikka tuo tullessaan? Kukatietää..

Näyttäisi myös siltä että korkeat hintapyynnöt liittyisivät vain muutama tuhat/kymmenen tuhatta km ajettuihin, joten melko perustelemattomia +200000km ajetun, kenties 'rääkätyn' -91 lotusomegan edes 17000 euron hintakaan on. (+ verot)

Edit: pilkunryssimistä

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jyrki S on 2003-08-15 08:43 ]</font>
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Näyttäisi myös siltä että korkeat hintapyynnöt liittyisivät vain muutama tuhat/kymmenen tuhatta km ajettuihin, joten melko perustelemattomia +200000km ajetun, kenties 'rääkätyn' -91 lotusomegan edes 17000 euron hintakaan on. (+ verot)

Edit: pilkunryssimistä
Niin, en kattonut mitä sillä Pörssin Lotarilla oli tahkottu... Tuntuuhan niillä olevan kuitenkin hinnat kohdallaan.

Kuitenkinhan se eroaa ulkoisesti vain vähän 3000:sta Ompusta ja sisäisesti myös. Jotenkin siinä on vaan sitä MUNAA ja niin perskeleesti! Siinä on jollakin lailla sleeperiä josta ainakin mä pidän... Eli jos et, tiedä et tunne.

Sitten:
Mitenköhän lienee varaosapalvelun laita? Vai hoitaako Suomen Opel myös nämä yksilöt?

Mutta toihan on tietty aivan saivartelua. Tuolla ei nyt ole mitään merkitystä :smile:

P.S. Tarkka valmistusmäärä on 950 (pliis, heitä herneet ikkunasta...)
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

Täytyi käydä ensin vähän niistämässä, noin nyt on parempi... Eli mitä väliä sillä on jos joku niitä kuolaa ja haluaa ostaa sellaisen itselleen riesaksi...? Yhtä paljon on faneja noilla tuplaturbo-Suprilla ja muilla supervehkeillä joita on valmistettu miljoona enemmän... Ja ehkä sitä hintaa saattaa tulla myös siitä ZF-valmistamasta 6-vaihteisesta laatikosta ja siitä riemusta että se pieksee nykyajan Supersporteista Audi s6, BMW M5, Jaguar S Type R jne... ja oli vielä jonkin aikaa sitten nopein sarjavalmisteinen "perheauto". Ja ilmestyessään aiheutti Britannian hallituksessa pienen kaaoksen jne.. Ehkä monen on vaikea ymmärtää minkä takia Opel-fani haluaa ostaa itselleen Englannissa valmistetun Lotus-merkkisen auton jota on valmistettu JOPA 950kpl... Eikä ne turbotkaan mitään ihmeellisiä ole, nehän on kuitenkin aika pieniä. Ja jostain on kuitenkin tingittävä jos haluaa sellaisen auton, ja se kestävyys on itsestään selvää: joka kerta kun polkaiset on mahdollisuus että jotain menee rikki. Mun käsityksen mukaan Sutii on näiden vehkeiden "hovihuoltaja", muut ei oikein uskalla koskea niihin. Enkä ajatellut ostaa itselleni sellaista vielä vaikka siihen olisi varaa/mahdollisuus, ostan sen sitten kun minulla on varaa sillä myös ajaa....! Ja ehkä kierros Helsingin ytimessä Lotuksen kyydissä sais monen muunkin pään pyörälle... :lol:
AAMEN.
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
Irmscher
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Irmscher »

Opel EPC:stä löytyy ainakin osaa Lotariin ja Evo 500:een(kaaria sun muita). Ei varmaankaan kovin hyvä kuntoinen Lotari ole, jos hinta 17000e. Mobilesta ei edes löydy tuohon hintaan...
Gese
'Admiral'
'Admiral'

On 2003-08-15 19:20, Irmscher wrote:
Opel EPC:stä löytyy ainakin osaa Lotariin ja Evo 500:een(kaaria sun muita). Ei varmaankaan kovin hyvä kuntoinen Lotari ole, jos hinta 17000e. Mobilesta ei edes löydy tuohon hintaan...
Niin, liekö sitten joku pintaviallinen ollut?

Asiasta viidenteen, Lohjalla törmäsin Muijalassa tänään Lotariin. Ajelin Gesellä erään autokaupan pihaan ja vastaan tuli sieltä pihasta se peli.

On se vaan luonnossa nätti auto! Samalla reissulla kävin PP-Autossa kuolaamassa Signumia ja ei sekään pahalta näytä, päinvastoin.
janhe
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja janhe »

On 2003-08-15 14:28, 0500_Ascona wrote:
Täytyi käydä ensin vähän niistämässä, noin nyt on parempi... Eli mitä väliä sillä on jos joku niitä kuolaa ja haluaa ostaa sellaisen itselleen riesaksi...? Yhtä paljon on faneja noilla tuplaturbo-Suprilla ja muilla supervehkeillä joita on valmistettu miljoona enemmän... Ja ehkä sitä hintaa saattaa tulla myös siitä ZF-valmistamasta 6-vaihteisesta laatikosta ja siitä riemusta että se pieksee nykyajan Supersporteista Audi s6, BMW M5, Jaguar S Type R jne... ja oli vielä jonkin aikaa sitten nopein sarjavalmisteinen "perheauto". Ja ilmestyessään aiheutti Britannian hallituksessa pienen kaaoksen jne.. Ehkä monen on vaikea ymmärtää minkä takia Opel-fani haluaa ostaa itselleen Englannissa valmistetun Lotus-merkkisen auton jota on valmistettu JOPA 950kpl... Eikä ne turbotkaan mitään ihmeellisiä ole, nehän on kuitenkin aika pieniä. Ja jostain on kuitenkin tingittävä jos haluaa sellaisen auton, ja se kestävyys on itsestään selvää: joka kerta kun polkaiset on mahdollisuus että jotain menee rikki. Mun käsityksen mukaan Sutii on näiden vehkeiden "hovihuoltaja", muut ei oikein uskalla koskea niihin. Enkä ajatellut ostaa itselleni sellaista vielä vaikka siihen olisi varaa/mahdollisuus, ostan sen sitten kun minulla on varaa sillä myös ajaa....! Ja ehkä kierros Helsingin ytimessä Lotuksen kyydissä sais monen muunkin pään pyörälle... :lol:
AAMEN.
Joopa joo, itse pääsin ensimmäistä kertaa eilen lotarin kyytiin ja ei voi muuta sanoa kuin, että jos raha ja meikäläinen joskus kohtaa niin lotarin hankin! Oli sitä myöten suu messingillä kun kyydissä oli! On se vaan niin messevä peli! Silti hämmästyttää ei ainoastaan kiihtyvyys mutta se, että se myös pysähtyy! Ja 0500_asconan sanoja melkein lainaten "tollasta mä oon aina halunnu"!!!

<font size=-1>[ This Message was edited by: janhe on 2003-08-16 17:03 ]</font>
Irmscher
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Irmscher »

On 2003-08-13 16:39, teemua wrote:
Tätä on tullu ihmeteltyä, että miten on mahdollista löytää tullin sivuilta Lotus Omegan veroksi alle 3900 euroa (alv+autovero), päätös heinäkuulta 2003.. Onko kyseessä virhe vai kannattaako nyt oikeasti tuoda Lotus Suomeen?
Niin näyttää olevan tullin omilla sivuilla! :lol:

Sitten MB SL500 -93 vero 20732e! :lol:
Saksassa kuitenkin hinnat Lotus Omegan ja MB SL500 samoja. Lotarin hinnat korkeammatkin. Että ei voi kun ihmetellä...

Itse sain tullissa käsityksen ettei ne ymmärrä harvinaisten autojen oikeaa arvoa.
Petey
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Petey »

Hakekaa jollain p2p-softalla tämmöset pätkät:
Topgear Lotus Vauxhall cavalier
Topgear Audi RS4
Lotus omega vs. M5

Näkee vähän mihin nuo autot pystyvät.
Vastaa Viestiin