Opel Omega B 2.0 16v tyhjäkäynti ongelmat!!!!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
sentti0110
'Kadett'
'Kadett'

Opel Omega B 2.0 16v tyhjäkäynti ongelmat!!!!

Viesti Kirjoittaja sentti0110 »

Apuva.. Missä vika (voi olla) kun käynti humpaa 600-1500 välillä ja lopussa rytisee ja sammuu.. oon tyhjäkäynti moottorin (siis sen alumiinisen tötsän siitä jäähdyttimen säiliön vierestä) puhdistanu..
Mikä on muuten sen osan virallinen nimi? Missä muualla vika voi olla? Pikaisia vastauksia, kokemuksia!
Moottorin vikavalo ei pala..

:whack:
Hawe90
'Admiral'
'Admiral'

Re: Opel Omega B 2.0 16v tyhjäkäynti ongelmat!!!!

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

itsellä oli vuosi sitten samalainen ongelma korjaantu egr:än tukkimisella itse ruuvasin vaan egr:än päällä olevan ruuvia niin lopetti kierosten seilaulu tyhjäkäynillä.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

mulla kans oli samanlaisia oireita ja siinä oli se venttiilikannesta lähtevä ohuempi letku tukossa, sitten siinä voi olla se letkun toinen pää mikä menee kaasuläppäkammiolle, niin se pikku reikä sen putken sisällä tukkeentunut, silläpä korjaantui x20xev moottorissa. ja vielä se kannesssa oleva putki kans pitää olla auki.
opel vectra c 2,2 gts
Omena7
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Omena7 »

mulla oli kans samoi ongelmii b omegassa. laitoin egr väliin pellin palan eli tulppasin sen ja sitten vielä vaihdoin kokonaan tyhjäkäyntiventtiilin(se alumiini tötsä imusarjan vasemmalla). kannattaa katsoa ettei merkki ole bosch, siinä on liian väljä se letku mikä menee imusarjaan, pääsee ilma sen välistä ja sammuu tyhjäkäynnillä jos ei ole tiivis.
Vastaa Viestiin