B-Vectran kylkilistat pois???

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
pasi71
'Agila'

B-Vectran kylkilistat pois???

Viesti Kirjoittaja pasi71 »

joo mulla on vm.99 b-vectra ja nyt siitä on alkanu kylkilista "nauraan" onko kokemusta kellään listojen poistosta,esim.miten etuvilkku (lokarin) jää näkyviin yms.??
Pasi Brusila
Puh.040-4552887
S-Posti:pasi.brusila@live.fi
exclusive
'Senator'
'Senator'

Re: B-Vectran kylkilistat pois???

Viesti Kirjoittaja exclusive »

mulla irtosi lista ja ajattelin tehdä saman operaation..meinasin että käyn hakemassa varaosaliikkeestä tarvike mallin vilkut, porata lokariin reijän ja kun noissa vilkuissa on kiinnitys teipillä niin pistää vielä pikaliimaa väliin.
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
JamOj
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JamOj »

exclusive kirjoitti:mulla irtosi lista ja ajattelin tehdä saman operaation..meinasin että käyn hakemassa varaosaliikkeestä tarvike mallin vilkut, porata lokariin reijän ja kun noissa vilkuissa on kiinnitys teipillä niin pistää vielä pikaliimaa väliin.
Moro.. Toteutitko tuota poistoa..? Itsellä sama tilanne, kuskin ovesta irtosi lista (tai siis se muovikuori, metallirunkohan istuu tiukassa kuin tauti) ja toisesta takaovesta joku entinen omistaja on runnonu listan johonkin.. Minkä näköinen on ilman listoja..? Mitä teit kyljissä oleville reijille..? Itse olen miettiny listojen poistoa myös.. Toisaalta auton alaosa vaatisi maalauksen, mikä olisi helppo rajata piiloon listojen alle.. Eli jos ne vain saisi ehjänä pois (hyvät vinkit tarpeen), niin voisi sitten niillä listoilla peittää maalirajan..
Vectra B GL+; 2.0i 16v; -98 & Vectra A GL; 1,8i 8v; -92
pasi71
'Agila'

Moro!
Ostin kaupasta vastaavaa liima massaa kun sika flex,laitoin sitä listan väliin ja 2vrk annoin kuivua(ohjeessa 1vrk) ja kyllä pitää..apuna oli tietty sakara lukko pihdit pitämässä listaa paikoillaan.
Aine maksoi alle 10€ ja suosittelen lämpimästi samaa keinoa muillekin.
Pasi Brusila
Puh.040-4552887
kaapoA
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kaapoA »

Moi,

Mitä liimaa tarkalleen käytit ?
pasi71
'Agila'

Moikka
Liima jota käytin oli jotain flex(super,heavy tms.) joka tapauksessa kuivumisaika oli vrk mutta suosittelen 2vrk niin ainakin pitää,itselle kävi sinänsä huonosti ku kaveri osti liiman omilla asiollaan mulla ni ei katsonut väriä ja se oli valkoinen(auto vihreä) kannattaa olla varovainen ettei sotke ja laita liikaa liimaa kun ylimääräset pursuaa välistä...
Pasi Brusila
Puh.040-4552887
pasi71
'Agila'

..moi taas,unohtu mainita että liima massahan on tietty tuubi,putkilo kamaa...
Pasi Brusila
Puh.040-4552887
Mitza
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Mitza »

Mä ainakin revin noi listat pois autosta.

Ensin käsivoimilla ne mustat ja metallit. Ne kyl lähtee, mutta ovat tiukassa. Ja sitte ne kakspuoliset tarrat: 150bar painepesuri ja mikroliuotin jolla pehmensin niitä vähänväliä. Motonetistä saa.
Kun käytätte pesuria, niin varokaa niitä reikiä. Niiden läheisyys kynnellä. Ettei lakka irtoa pinnasta. Mulla lähti yhdestä kohdasta. Muuten pidin pesuria aika lähellä kohdetta.
Reiät tukin motonetistä saatavailla "napeilla". Ne on tarkoitettu antenninreiän paikkaamiseen. Niitä ei edes kannta yrittää kiinnittää sillä pultilla, vaan kylmästi kierretapin kanta poikki ja todella tarkasti ja varosvasti napin reunoille metalli epoxia. (biltsu ainakin myy). Toivottavasti ei ollut liian epäselvä. Auto on paljon tyylikkäämpi ilman listoja.
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Noitten tarrojen poistoon on olemassa ihan oikeitakin työvälineitä/aineita.. Helposti saa esim "toffee"-laikalla eikä maksa paljoa..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Vastaa Viestiin