WEBASTO CALIBRAAN

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kpr
'Kadett'
'Kadett'

WEBASTO CALIBRAAN

Viesti Kirjoittaja kpr »

Mihin kytketään calibrassa sisäpuhaltimen käynnistävät johdot? Suoraan lämppärin moottoriin vai lämmönsäädin katkaisijaan? Vaiko sitten sulakerasiaan lämppärin sulakkeelle?
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: WEBASTO CALIBRAAN

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Jos se weba antaa jännitesyötön niin laittaisin sen puhaltimen katkaisijan ja vastuspaketin väliin ykkösnopeusjohtoon.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Sä voit laittaa sen suoraan sulakerasian taakse puhaltimen johtoon,saat sitten ite valita millä nopeudella pyörittää.Mun mielestä tuo oli helpoin ja virallisin ratkasu,tein tollalailla a veccuun ja samallalailla se tossa calibrassa toimii.
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Mitäs sitten kun katkaisin on 0-asennossa.Puhallin ei pyöri ollenkaan.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Nii sillon se puhallin ei pyöri tietenkään.Mä en kyllä ainakaan missään nimessä lähtis tekemään sinne vastuksen juureen mitään kytkentöjä.Kukin tekee miten tekee,työkseni noita asentelen ja nuin ne on tehty,vaikkakin a veccuihin/calibroihin ei ole juuri tarvinnut tehä.
kpr
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kpr »

timppa1 kirjoitti:Nii sillon se puhallin ei pyöri tietenkään.Mä en kyllä ainakaan missään nimessä lähtis tekemään sinne vastuksen juureen mitään kytkentöjä.Kukin tekee miten tekee,työkseni noita asentelen ja nuin ne on tehty,vaikkakin a veccuihin/calibroihin ei ole juuri tarvinnut tehä.
Näin juuri ajattelin homman tehdä, eli halutessa lämp.moot. ei pyöri ollenkaan, ja nopeuden voi säätää itse. Onko sama kummalle puolelle sulaketta kytkennän tekee. Tarviiko alkuperäistä johtoa katkaista vai voiko webaston johdon laittaa esim. ryöstöliittimellä?
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Katkaset alkuperäsen johdon ja lyöt ne webaston paksut punana ja musta siihen väliin.Tietty kytket ne oikein päin.Musta johto on syöttöjohto eli se vaiks sulakkeelle päin eli lämppärinmoottorille päin ja punanen sit siihen toiseen.
kpr
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kpr »

Kiitos selkeistä ohjeista.
Vastaa Viestiin