Ohivuotomittauksen periaatteet
eli jos joku sattuisi tietämään mitenkä tuo homma hoidetaan niin saisi tähän vuolaasti vuodattaa tietojaan.
eli siis tämä että painetaan sylinteriin joku tietty paine ja siitä ajan funktiona paineen laskusta saadaan selville laskemalla se ohivuodon määrä.
eli siis tämä että painetaan sylinteriin joku tietty paine ja siitä ajan funktiona paineen laskusta saadaan selville laskemalla se ohivuodon määrä.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
ja sitten kun paine ei pysy koneessa ollenkaan niin kuunnellaan.
kaasarista imuventtiilin vuoto
pakoputken päästä pakoventtiilin vuoto
öljyntäyttökorkista mäntien ohivuoto
syyläristä/paisuntasäiliöstä kannen tiivisteen vuoto.
muuta ei enää koulu ajoilta muista.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
ihankos tosi?ja sitten kun paine ei pysy koneessa ollenkaan niin kuunnellaan.
en minä tuota kysynyt, vaan lue tuossa ensimmäisessä postissa olleessa jutun juju. prkl.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
mun käsittääkseni siinä ohivuotomittarissa on kaksi mittaria eri puolilla supistusta -> eka puoli säädetään "sataseen" ja toiselta puolelta saadaan jokin sataa prosenttia pienempi luku esim. 80%, jolloin ohivuoto on 20%.
toimii siten että virtaava ilma aiheuttaa kuristuksen yli paine-eron, joka mitataan. (ja muutetaan autoasentajayksiköiksi
)
tämmöistä mää oon ainaki käyttäny joskus...
toimii siten että virtaava ilma aiheuttaa kuristuksen yli paine-eron, joka mitataan. (ja muutetaan autoasentajayksiköiksi
-
opel is my ride!
- 'Kapitän'

HAHAHAHAHAAAHOn 2003-08-18 22:26, ipa wrote:
Annat aikas viisaita neuvoja kaverille joka tasan tarkkaan taitaa tietää autoista aikas paaaljon..No joo, ei vedetä herneitä nokkaan eikä muuallekkaan..
Hmm, ei minusta noissa neuvoissa ole sinänsä mitään moittimisen varaa. Ehkä nuo mistä mitäkin kuunnellaan kaipaisivat pientä korjausta, mutta periaate on ihan oikein . Eihän ipa voinut tietää että repsa jo nuo tiesi? Vai olenko nyt missannut jotain olennaista?On 2003-08-19 18:30, Opel is my ride! wrote:HAHAHAHAHAAAHOn 2003-08-18 22:26, ipa wrote:
Annat aikas viisaita neuvoja kaverille joka tasan tarkkaan taitaa tietää autoista aikas paaaljon..No joo, ei vedetä herneitä nokkaan eikä muuallekkaan..![]()
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tarmo_L on 2003-08-19 19:36 ]</font>
tää on kaikkein lähimpänä totuutta.On 2003-08-19 16:34, markkuk wrote:
mun käsittääkseni siinä ohivuotomittarissa on kaksi mittaria eri puolilla supistusta -> eka puoli säädetään "sataseen" ja toiselta puolelta saadaan jokin sataa prosenttia pienempi luku esim. 80%, jolloin ohivuoto on 20%.
toimii siten että virtaava ilma aiheuttaa kuristuksen yli paine-eron, joka mitataan. (ja muutetaan autoasentajayksiköiksi)
(tarkat ohjeet olis tässä kirjassa mutta enpä niitä enää sitten viitsi kiroittaa)
EDIT: tästä kirjastahan puuttuu kokonaan se olennainen tieto kuinka mittari kalibriodaan.vai onko semmonen mittari olemassa jossa on vain 1 mittari joka näyttää prosentit suoraan ja kalibroituu automaattisesti.(kyllä siinä minun tietääkseni on kaksi mittaria ja toista käytetään kalibrointiin.)
edit2: sellainen mittari siis on näköjään olemassa http://www.kolumbus.fi/motron/tuotteet/ ... edrv05.htm
edit3: kanadaa http://www.sealey-tools.co.uk/instructions/VS202.PDF

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2003-08-19 22:45 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2003-08-19 23:46 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2003-08-20 00:04 ]</font>
nono, äläs panttaa tietoa. tarkoista arvoista/neuvoista ois hyötyä..
vastusvastoja ja mittareita kyllä löytyy mutta luulisin että vastusvastaa säätämällä saa lukeman semmoiseksi kun haluaa..
mikä ei suinkaan ole itsetarkoitus, vaan saada luotettavia lukemia
vastusvastoja ja mittareita kyllä löytyy mutta luulisin että vastusvastaa säätämällä saa lukeman semmoiseksi kun haluaa..
mikä ei suinkaan ole itsetarkoitus, vaan saada luotettavia lukemia
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220