B-Vectrassa (99' 2.5) on vain infonäyttö (kello,lämpö ja radio) ja voiko sen tilalle ostaa sen paremman mallin joka näyttäisi keskikulutuksen yms yms, JA meneekö se siihen heittämällä? Ymmärrän tietysti että se viiksi tarvii uusia jolla aparaattia ohjataan ja koodaus tottakai, mutta OLETTAISIN vastoin parempaa tietoa että samat anturit on joka vectrassa paikoillaan ja se keltainen töpseli syöttää tieto yhtälailla kuin tuohon perusmalliinkin.. sekavasti selitetty? Anteeksi..
B-Vectran ajotietokone
On varmaan kysytty miljoona kertaa mutta en searchilla löytänyt, joten:
B-Vectrassa (99' 2.5) on vain infonäyttö (kello,lämpö ja radio) ja voiko sen tilalle ostaa sen paremman mallin joka näyttäisi keskikulutuksen yms yms, JA meneekö se siihen heittämällä? Ymmärrän tietysti että se viiksi tarvii uusia jolla aparaattia ohjataan ja koodaus tottakai, mutta OLETTAISIN vastoin parempaa tietoa että samat anturit on joka vectrassa paikoillaan ja se keltainen töpseli syöttää tieto yhtälailla kuin tuohon perusmalliinkin.. sekavasti selitetty? Anteeksi..
Asia on kaiketi niin, että Opelille tulee johtosarjoja muutamilta eri alihankkijoilta, ja olen itse kysellyt samaa asiaa... on kuulemma tuurista kiinni, että kuinka käy... siellä saattaa olla kampa tietokoneen näytölle tai sitten ei. ei muuta kuin purkamaan ja jos löytyy, niin kerro mullekin. niin saatan purkaa omastanikin kellon pois ja ostaa tietokoneen tilalle
toivottavasti selvensi asiaa...
Mikä toi agila tuolla mun nimen alla on??? mistä se sinne ilmestyi... älkää nyt vaan kuvitelko, että mulla sellainen on
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jamo-78 on 2003-06-02 22:32 ]</font>
toivottavasti selvensi asiaa...
Mikä toi agila tuolla mun nimen alla on??? mistä se sinne ilmestyi... älkää nyt vaan kuvitelko, että mulla sellainen on
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jamo-78 on 2003-06-02 22:32 ]</font>
Kysyin asiaa MetroAutosta.
Viikistä sanottiin, että remontti on luokkaa kymmeniä tuhansia mummonmarkkoja. Suomeen tuoduissa autoissa ei antureita ole, vaikka toisissa saattaa liitin ollakin. Eli nekin olisi laitettava. Pitää kuulemma vaihtaa ohjausyksikköä myöten kaikki muukin...
Ehdottivat uuden Vecun ostamista
Viikistä sanottiin, että remontti on luokkaa kymmeniä tuhansia mummonmarkkoja. Suomeen tuoduissa autoissa ei antureita ole, vaikka toisissa saattaa liitin ollakin. Eli nekin olisi laitettava. Pitää kuulemma vaihtaa ohjausyksikköä myöten kaikki muukin...
Ehdottivat uuden Vecun ostamista
Joo sain eteenpäin 
Tuskinpa MetroAuto pahastuu jos laitan quoten emailista:
------------
Puheltiin eilen ajotietokoneen asennusmahdollisuuksista Opel Vectraanne.
Meillä ei ole aiemmin asennettu sellaista näin jälkikäteen ja sen vuoksi
kyselimme Opel Oy:stä lisätietoja, mutta he sanoivat sen lähes mahdottamaksi
toteuttaa käytänössä. Heidän mukaan autossanne ei olisi valmiuksia
laitteelle, vaan joitain johtosarjoja ja tunnistimia jouduttaisiin myös
vaihtamaan. Käytännössähän tällainenkin olisi mahdollista, mutta
kustannukset olisivat varsin suuret ja ennakkoon niitä emme pysty tältä
pohjalta arvioimaan.
Itse ajotietokoneen (monitoiminäytön) hinta on 581,55€ ja uuden
viiksikatkasimen 77,05€ sekä työ näiden asentamiseksi olisi 175€. Mutta Opel
Oy:n mukaan tämä ei siis pelkästään riittäisi.
------------------
Että silleen
Tuskinpa MetroAuto pahastuu jos laitan quoten emailista:
------------
Puheltiin eilen ajotietokoneen asennusmahdollisuuksista Opel Vectraanne.
Meillä ei ole aiemmin asennettu sellaista näin jälkikäteen ja sen vuoksi
kyselimme Opel Oy:stä lisätietoja, mutta he sanoivat sen lähes mahdottamaksi
toteuttaa käytänössä. Heidän mukaan autossanne ei olisi valmiuksia
laitteelle, vaan joitain johtosarjoja ja tunnistimia jouduttaisiin myös
vaihtamaan. Käytännössähän tällainenkin olisi mahdollista, mutta
kustannukset olisivat varsin suuret ja ennakkoon niitä emme pysty tältä
pohjalta arvioimaan.
Itse ajotietokoneen (monitoiminäytön) hinta on 581,55€ ja uuden
viiksikatkasimen 77,05€ sekä työ näiden asentamiseksi olisi 175€. Mutta Opel
Oy:n mukaan tämä ei siis pelkästään riittäisi.
------------------
Että silleen
Ford Focus 1.8TDCi Titanium wagon 2008
Opel Astra 1.6 Elegance 2001 STW
..näillä mennään!
Opel Astra 1.6 Elegance 2001 STW
..näillä mennään!
itse olen laittanut triple info näytön tilalle ajotietokoneen näytön B omegaan, juttu menee siten että CC:ia (Check Controllia) ei saa halvalla toimimaan, mutta suurimman osan pystyy ohittamaan maadoittamalla antureille menevät johdot, (öljyntaso, pissapoika, jarrut, ym) ainoa mitä en ole vielä saanut ohitettua on head laight tail light ilmoitus joka tärähtää näytölle 15 min välein, saa kuitattua viiksestä pois.
ajotietokoneessa toimii siis, hetkellinen kulutus, keski kulutus, ajanotto, ulkolämpötila, keskinopeus, jäljellä oleva ajomatka tankkaamaata (range).
ja mitä lysti maksoi?
Autovahinko keskukselta koko mittaristo ja ajotietokoneen näyttö (entinen mittaristo ja triple info näyttö oli molemmat rikki josta sain 20e myydessä ) 90E + postikulut uusi viiksi 30e + postikulut näytön ohjelmointi jotain 5-10e en muista tarkkaan. eli ei kovin kallista, ja itse olen ainakin tyytyväinen ajotietokoneen toimintaan, CC:llä ei niin väliä, kunhan sais sen yhden ilmon vielä ohitettua.
E: viiksi ja näyttö meni heittämällä paikoilleen, johdot löytyi valmiina, mutta hyvin piilotettuna mittriston takana olevaan koloon, josta sitä sai kaivaa ylös.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-08-21 07:22 ]</font>
ajotietokoneessa toimii siis, hetkellinen kulutus, keski kulutus, ajanotto, ulkolämpötila, keskinopeus, jäljellä oleva ajomatka tankkaamaata (range).
ja mitä lysti maksoi?
Autovahinko keskukselta koko mittaristo ja ajotietokoneen näyttö (entinen mittaristo ja triple info näyttö oli molemmat rikki josta sain 20e myydessä ) 90E + postikulut uusi viiksi 30e + postikulut näytön ohjelmointi jotain 5-10e en muista tarkkaan. eli ei kovin kallista, ja itse olen ainakin tyytyväinen ajotietokoneen toimintaan, CC:llä ei niin väliä, kunhan sais sen yhden ilmon vielä ohitettua.
E: viiksi ja näyttö meni heittämällä paikoilleen, johdot löytyi valmiina, mutta hyvin piilotettuna mittriston takana olevaan koloon, josta sitä sai kaivaa ylös.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-08-21 07:22 ]</font>