Ovikopan avaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
sarikaa
'Agila'

Ovikopan avaus

Viesti Kirjoittaja sarikaa »

Mulla on Opel Omega 2001 farkku, uudella kopalla (classic) , ja kuskin puolen ovikoppaa en saa auki. Se nahuaa keskeltä kiinni. Kaik ruuvit irrotin, mutta joku mättää...

Voisiko joku kertoa mulle naisihmisille, miten saan irrotettua ovikopan siististi, ettei tartte hermoja menettää ja tuusan päreiks koko ovea laittaa :x .
Sattu sen keskuslukon kanssa jäynä nimittäin. Kävin kaupassa, ja palattuani ovet ei aukee. Keskuslukko jumii :o . Takakontista peräpää pitkällä kaikkien koiraverkkojen yli vaan ja ali ja lopulta sain ahterini kuskin paikalle. Mutta vain kuskin ovinappi nousee, muut pysyy alhaallaa kuin pska junttilan seinässä. Ottaa pattiin :lukko: ...KOrjaamo lomalla heinäkuun,,jihaa.. :evil: Yritän siis itse irrottaa sitä ovikoppaa. Kaunis kiitos, :worship: jos joku voisi meikää neuvoa.
sarikaa
'Agila'

Re: Ovikopan avaus

Vastakkaa ny pliis joku mulle..nii mää saan muitaki kyytii, ei tartte yksin istuu ja ajella. Nimittäi toi kuskin ovi vaa aukee,,taitaa olla keskuslukituksen moottori menny.. :x
Help, help...I need somebody...et pääsis etiäpäin tän asian kans...Te tääl foorumis osaatte paljo ja tuunaatte kaikkee, niin auttakaas ny muakin.
Toi auto on hyvä, ollu muutaman vuoden ja ostettu Metroautosta ja mitää ei ole ollut sanomista, ei vikaa. Normii kulumisii,,päästöt huippuluokkaa, katastus aina okei..mut tää pännii.
:worship: Sari
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Eipä ole mullakaan kokemuksia näistä uusista autoista, mutta kyllä siinä varmaan ensikertalaiselle on hommia ehjänä saada irti..
Onkos siinä veivi otettu veke ja sähkönäppäimet enää ovissa ?
Tässä on haulla yks ohje uudenpaan Ooppeliin: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... s#p1137864

Eri kärryjen ovipahvin avausvideoita ja ohjeita löytyy googlesta haulla: door panel removal

(Pikkuasia nyt on se, että tälle alueelle ei pitäis pistää tekniikkakysymyksiä ja tääkin siirtää tonne Kori ja sisusta-osastolle.)
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Jos toinen kotimainen, eli englanti sujuu niin tuossa ohjeet, tosin aika hyvin kuvattu myös :
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1152953579

Olethan kokeillut avata suoraan avaimella "manuaalisesti"...?
Zafira B 2.0T Sport
e91
sarikaa
'Agila'

Heti pyydän anteeks ett laitoin tällä palstalle, en oikeen tienny minne laittaa, :oops: ,pystynkö itte siirtää vai pitääkö se moderaattorin siirtää?
Olen kokeillut manuaalisesti, mutta ei wörki ei :no: ..
Kattelenpa nuo videot, ja ohjeet, suurkiitos teille jotka neuvoitte tai ainakin yrititte neuvoa. Palaan jos en vieläkään saa toimii..
:worship: Sari
sarikaa
'Agila'

Joo, ovipahvi irti, ok kiits :yes: .
Mutta edelleen mikään ei toimi, lienee se moottori sökö, joten huoltoon. Ongelma uus,,,bensatankki jumis, kaiken takana ja en tiedä miten sais auki. Kuka tietää ?
Pitäs viedä auto huoltoon kilometrien päähän ja bensa loppu melkein. PItäs päästä tankkaa että voi viedä auton :no: ..
Onko siellä vipua tai mitäan, josta sen saa auki manuaalisesti. PIuhaa kulkee ja on niin nätisti laitettu takakontin suojuksen taakse koko luukku, että ei sinne näe millään. Mikähän olis vinkki??
-(z)- :lollis: Sari
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja makemu »

otan nyt esimerkin a mallin vetukasta ja samaa ollu siis muissa.
sieltä kontin puolelta suojamuovia irti niin pitäs näkyä se bensaluukun keskuslukituksen moottori.
siinä on sitte moottorin lukitetapissa sellanen väkänen eli vetää auki vaa siitä eli vetää sen tapin luukusta pois niin pitäs luukun aueta. en tiedä kuinka ahdas paikka nuo ompuissa on etenki ku on noin uus mutta tuohon tapaan luulen siinäkin olevan kuitenkin.
ohjekirjassakin tuo vois lukea :wink:
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Oliskohan sielä joku oikari jossain ovessa ja sen takia jumittaa ovia. Ota kaikki sulakkeet irti mitkä on yhteydessä oviin ja koita mauaalisesti.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

ootko siitä oveen menevän haitarikumin sisältä kattonu ettei oo johtoja hankautunu poikki? muut ovet on nyt takalukossa kerta ei aukee. en muista kyl yhtään miten omasta omegasta tappelin ne auki kun oli kaikki jumissa.. joteki taisin vaa sitä lukkonuppia aikani repiä ni holahti kaikki auki. tankin luukun saat auki kun ryömit konttiin ja otat sivupaneelin auki, pitäs näkyä se lukkomosa ja se tanko siitä vaan vedät ni lähtee lukitus pois. kokeiles muute akkun - ottaa irti jokskuu aikaa ja sit takasi
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

....jaapa, jaa...
sarikaa
'Agila'

Moip :peukku: , nyt hjyvä fiilis. Kaikki pelaa kuin elokuvissa, toistaiseks.. :worship: Kiitti kaikille jotka autoitte, ootte best :thumbsup:
Ovet toimii ja bensaluukku myös. Löyty se bensatankin kannen avaus lopulta, sehän oli aivan nenän eessä, liian vaikeen kautta ettiskelin.
Kun aikansa räpelti, ja irrotti piuhaa ja toista siin aikansa, niin johan alko toimii kaikki. Ei ollu yhtään mikään rikki, lienee jokin sähköpiikki tai joku muu ameeba tullu omppuun :o ..Täl autol on kuiteskii ikää ja mun mielest nää kaik sähköset vempaimet on sellasii, et piikkii voi tulla ihan vaan tosta. Niin ne tietsikatkii oikkuilee..ei auta ku nollaus ja taas kaik pelaa. Kuten täs, niin mä luulen.
Jotta toivoa vain voip, että samaa tilannetta ei het tuu tai ikänä :-? . Toi keskuslukitus on paha siin mieles, et avaimella voi saada koko systeemin stop, kuten mulle kävi. Sitä kun rämppää avaimesta on - off, nii voi tulla sit just tätä että kärryn automatik ei ehi mukaan, ja miettii ja koko pakka sekas. Kuten meni kyllä mullakin :x kun tilanne löi päälle, ja auto takalukos totaalisesti.
Eiku menoks ja ihanaa kesää, palataan taas
:bye: Sari
Ari-S
OCF Member 2019

otitko akkua irti vai korjaantuko ihan itteksee? b omegois on vähän ongelmaa noitten keskuslukkojen kanssa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
sarikaa
'Agila'

Otin liittimen irti keskuslukituksen yksiköst ja oottelin tovin ja laitoin takas . Onneks pikkuvika, eli näitä ompun aavejuttui,,,tulee ja menee.
-(z)- Sari
Ari-S
OCF Member 2019

pieni mutta melko raivostuttava vika.. varsinkin kun auto on keskellä toria parkissa ja ykskään luukku halua aueta ja tottakai parkkiaika ihan finaalissa :lollis: :lollis:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vastaa Viestiin