Uusi foorumilla - olen koittanut hakua käyttää, mutta en löytänyt kaipaamani tietoa..
Auto on Astra 1.9 CDTI farmari, vm 2006, M6 -vaihteistolla. Moottorikoodi (huoltokirjasta) Z19DT, teho merkattuna rekisteriotteeseen 88 Kw.
Tekniikka ja talous -lehden sivuilta löysin tällaista tietoa:
"GM:n autoista Saabin kaikissa dieseleissä on partikkelisuodatin ja Chevroleteissä kaikissa 2.0 litran dieseleissä. Opeleissa Astran käsivaihteisissa dieselmalleissa suodatin on lisävaruste ja maksaa 600 euroa. Vivarossa suodatinta ei ole, muissa malleissa se on vakiovaruste."
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article51385.ece
Eli tuon mukaan autossa ei pakosti ole DPF:ää, riippuu siitä onko edellinen omistaja sen raksinut listalta.
Tässä olen lueskellut viestejä joissa on havaittu, että DPF on puhdistunut about 1000 kilsan välein. Itse olen ajellut jo 3000 kilsaa, enkä ole havainnut minkäänlaista merkkiä puhdistusprosessista. Mistäköhän sen näkisi, onko ko pönttö autoon asennettuna?
Toinen kyssäri liittyyn lukemiini juttuihin imusarjan vaihtotarpeesta 16v -koneissa.
Olen ymmärtänyt, että tuo Z19DT on 8v kone, ja siinä ei olisi imusarjan "läppäongelmaa" Olenkohan oikeassa?
Kiitos vastauksista!
Astra 1.9 CDTI (Z19DT): DPF? - Imusarja?
Re: Astra 1.9 CDTI (Z19DT): DPF? - Imusarja?
eikö se lue rekisteriotteessa jos on varustettu hiukkasuodattimella.
jos siellä ei ole niin kurkkaa auton alle ja katsoo onko siinä kuskin ja vänkärinpenkin välissä semmoista isoa kuparinväristä pönttöä johon menee pikkurillin paksuista putkea taka ja etupäähän. lisäksi siellä on lämpötunnistimia joiden johdot ujeltaa siellä aika näkösällä.
jos ei vieläkään selkeä niin nappaa kuva siitä keskipöntöstä ja laita tänne tai mulle sähköpostiin niin kerron onko se hiukkasuodatin.
imusarjassa ei ole pyörreläppiä tuossa 8v moottorissa mutta egr venttiili kyllä on joka on ihan yhtä paska kuin kaikissa muissakin merkeissä.
jos siellä ei ole niin kurkkaa auton alle ja katsoo onko siinä kuskin ja vänkärinpenkin välissä semmoista isoa kuparinväristä pönttöä johon menee pikkurillin paksuista putkea taka ja etupäähän. lisäksi siellä on lämpötunnistimia joiden johdot ujeltaa siellä aika näkösällä.
jos ei vieläkään selkeä niin nappaa kuva siitä keskipöntöstä ja laita tänne tai mulle sähköpostiin niin kerron onko se hiukkasuodatin.
imusarjassa ei ole pyörreläppiä tuossa 8v moottorissa mutta egr venttiili kyllä on joka on ihan yhtä paska kuin kaikissa muissakin merkeissä.
Rekisteriotteessa ei asiasta ole selvää mainintaa. Pitää kurkata auton alle joku päivä siis.
EGR siihen piti jo vaihtaakin - vaihdetaanko se kerran 100 tkm matkalla vai jopa useammin?
EGR siihen piti jo vaihtaakin - vaihdetaanko se kerran 100 tkm matkalla vai jopa useammin?
vaihdetaan kun on tarpeeksi juntturassa. en nyt ole pannut merkille että paljonko on ollut missäkin vehkeessä taulussa kun on vaihdeltu muttaupi2 kirjoitti:Rekisteriotteessa ei asiasta ole selvää mainintaa. Pitää kurkata auton alle joku päivä siis.
tuo 100k on jo ihan kiitettävästi.
vaihtele öljyjä ennemmin liian aikaisin kun liian myöhään. en nyt halua pelotella mutta muutaman kerran on joissakin tapauksissa
leikannut kannen oikeassa päässä oleva alipainepumppu kiinni ja hirttänyt samalla nokka akselin jumiin => jako sekaisin ja naulat solmussa.
oliskohan tähän syynä se helvetin pitkä öljynvaihtoväli. alipainepumppukin tarvitsee öljyä ja paskat öljyt ei voitele. taitaa olla tuon moottorin heikoin lenkki se
alipainepumppu.
Noniin, autoa käytettiin ilmassa ja siellä oli asentajan mukaan "tavallinen" katalysaattori - ei hiukkassuodatinta. Olenkin katellut että ei kaksinen ole suodattimen teho, sen verran mustaa puskee kun antaa kunnolla lapikasta.
(joissakin MB CDI -autoissa on saattanut joissakin tilanteissa lipsahtaa rautakanki katalysaattorista kuulemma läpitte - eipähän ahdista ja näkyvän savun määrään se katalysaattori ei taida vaikuttaa juuri?)
Öljynvaihtoväli on minusta pitkä. Puolitan sen, sanoi kuka mitä tahansa. Näkyy tuo "GM:n LL-B" tjsp luokitettu öljy olevan aika halpaa, vaikkapa motonetissä.
Nyt taas oon viisaampi. Kiitokset.
(joissakin MB CDI -autoissa on saattanut joissakin tilanteissa lipsahtaa rautakanki katalysaattorista kuulemma läpitte - eipähän ahdista ja näkyvän savun määrään se katalysaattori ei taida vaikuttaa juuri?)
Öljynvaihtoväli on minusta pitkä. Puolitan sen, sanoi kuka mitä tahansa. Näkyy tuo "GM:n LL-B" tjsp luokitettu öljy olevan aika halpaa, vaikkapa motonetissä.
Nyt taas oon viisaampi. Kiitokset.