Vectra B -98 vänkäri ovi turvalukossa, keskuslukitus ei toim

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
jun_tune
'Kadett'
'Kadett'

Vectra B -98 vänkäri ovi turvalukossa, keskuslukitus ei toim

Viesti Kirjoittaja jun_tune »

Terve.

Ostaessani kakkosautoksi -98 Vectra B oli vänkärin oven keskuslukitus rikki, mutta napilla aukesi. Yhtenä iltana sitten vahingossa laitoin keskuslukituksella auton turvalukkoon ja samalla tämä vänkärin ovi meni turvalukkoon eikä enää lähde siitä pois. Ajattelin sitten alkaa purkamaan ovipahveja edestä ja katsoa mitä sieltä löytyy, mutta valitettavasti se ettei ovea saa auki haittaa tekemistä aikalailla. Ilmeisesti tuolta saisi ovipahvia taivuttamalla ja ronkkimalla ehkä käsipelillä tuon auki, mutta onkos kellään kokemuksia turvalukitun oven aukaisemisesta noin että tietäisi miten onnistuu helpoiten ja mitä etsiä jos tuonne väliin jotenkin pääsee?

Keskuslukitus ei siis liikauta tuota nappia ollenkaan ja olen koittanut ronklata kahvaa ja keskuslukitusta useammat minuutit mutta aika kuollut on tuo ovi.

Kiitoksia jo etukäteen.
-Joonas-
jun_tune
'Kadett'
'Kadett'

Re: Vectra B -98 vänkäri ovi turvalukossa, keskuslukitus ei toim

Tuossa meni ilta luppoisasti kun about kolmisen tuntia tutki ensin kuskin puolen lukkomekanismia jossa toi pelittää ja ku siitä sai nätisti koko ovipahvin edestä pois, mutta ei sieltä näyttänyt lampun ja perusteellisen ronkkimisen seurauksena löytyvän mitään millä takalukon olisi saanut kierrettyä, joten jos jollain olisi vinkkejä antaa olisin hyvin kiitollinen, tattista.
-J-
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

yleensä itse olen korjannut nämä vaihtamalla uuden lukon ja entinen on pitänyt rämäyttää meisselillä ja vasaralla paskaksi sinne oven sisään että on saanut oven auki.
Irmscher1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Irmscher1 »

Itse ainakin sain avattua niin että (tosin oli kyllä takaoven lukko. Joka oli samaisessa tilassa kuin sulla nyt). niin laitoin vain moottorille menevään 2 johtoon akkulaturin ja kokeilin sillä et eikö tosiaan aukee sitte hermostuin ja napsaisin akkulaturin starttiasentoon ja kyllä lukko aukesi ja vinkiää.. :lol:
jun_tune
'Kadett'
'Kadett'

Irmscher1 kirjoitti:Itse ainakin sain avattua niin että (tosin oli kyllä takaoven lukko. Joka oli samaisessa tilassa kuin sulla nyt). niin laitoin vain moottorille menevään 2 johtoon akkulaturin ja kokeilin sillä et eikö tosiaan aukee sitte hermostuin ja napsaisin akkulaturin starttiasentoon ja kyllä lukko aukesi ja vinkiää.. :lol:
Tossa etuovessa on vain vähän vaikee päästä johtoihin käsiksi ku ei saa ovee auki, pitäs varmaan kattoo tai opetella vähän et ymmärtäis mitä tossa nipussa on jotka menee sähköikkunaan, josko sieltä sais avattua. Varmaan soittelen maanantaina ooppeli-liikkeeseen ja varaan ajan:)
jun_tune
'Kadett'
'Kadett'

Noniin, sain sitten tuon kiekertin boksin esiin ja siellä näyttäisi tai ennemminkin tuntuvan siltä että kaikki releet naksahtaa kun keskuslukitusta käyttää, joten todennäköisesti on sitten saranan johtosarjassa johtoo poikki tai sitten itse moottori rikki. Seuraavaksi ajattelin että jos kuorisi ovipahvin välistä käsiksi päästäviä punamustaa ja keltamustaa johtoa ja syöttäisi sinne virtaa, mutta kun ensimmäistä kertaa asialla niin olisikohan antaa vinkkejä kuinka tämä tapahtuu? Saanen huomenissa yleismittaria lainaan, joten onnistuuko sillä syöttää sopivaa jännitettä/virtaa moottorille jos sillä lähtisi auki?

Tattista.
-J-
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

eihän tavallisella yleismittarilla pysty virtaa syöttään, laita akkulaturilla sitä virtaa sinne, itsellä oli kans vänkärin lukko rikki, ei sinne auttanut virransyöttö eikä mikään muukaan, yritin purkaakin sen mutta se on prässätty, ettei onnistunut, sitten se on yhtäpakettia lukko ja ovimoottori toisin kuin a-mallissa, kumpi etu vai taka ovi, joku vain tiesi sanoa että ennen menee takaovesta, niin mulla oli kans etulukko.
opel vectra c 2,2 gts
keke67
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja keke67 »

FullMetal kirjoitti:yleensä itse olen korjannut nämä vaihtamalla uuden lukon ja entinen on pitänyt rämäyttää meisselillä ja vasaralla paskaksi sinne oven sisään että on saanut oven auki.
Mistä tilannu/hakenu uuden lukon? Mites sarjoitus? Hintaa tulee? Olis tarwis :oops:
jun_tune
'Kadett'
'Kadett'

lmb-58 kirjoitti:eihän tavallisella yleismittarilla pysty virtaa syöttään, laita akkulaturilla sitä virtaa sinne, itsellä oli kans vänkärin lukko rikki, ei sinne auttanut virransyöttö eikä mikään muukaan, yritin purkaakin sen mutta se on prässätty, ettei onnistunut, sitten se on yhtäpakettia lukko ja ovimoottori toisin kuin a-mallissa, kumpi etu vai taka ovi, joku vain tiesi sanoa että ennen menee takaovesta, niin mulla oli kans etulukko.
Etuovihan se tietenkin on niin ei pääse niihin johtosarjoihin käsiksi. Pitääpäs koittaa syöttää vähän virtaa sinne, vielä voisin ottaa viisaammilta vinkkiä tuohon, eli pistän akkulaturin plussan mustapunaiseen johtoon, mutta mihis se miinus lyädään? Pistänkö vain runkoon vai onko sille jokin parempi paikka?

-J-
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

tuskin se runkoon laittaminen auttaa, kai sekin pitää saada johtoihin, mutta kokeile ei se polta kun sulakkeen, löytyis tuosta kaavio ehkä kun jaksais kattoa, näin helteellä ollaan kännisssä, mutta huomenna vois yrittää.
opel vectra c 2,2 gts
Toni87
'Kadett'
'Kadett'

Re: Vectra B -98 vänkäri ovi turvalukossa, keskuslukitus ei

Viesti Kirjoittaja Toni87 »

Vanha topicci mutta itse sain turvalukon pois päältä silleen et laitoin auton käymään ja samaan aikaan kun laitoin kuskin ovesta ovet lukkoon, painoin myös vänkärin napin alas ja saman tein kun avasin niin ovi aukesi, tuolla pakkasilla viiti kovin alkaa ovipaffeja purkimaan mutta toimii taas ainakin puoliksi eli oven saa kyllä auki.
Kannattikohan tuo....

-Opel Omega 2.5l V6 autom.
-Opel Vectra V6 2.5l sport.
Vastaa Viestiin