B Omegan ajovalot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Raideri
'Kadett'
'Kadett'

B Omegan ajovalot

Viesti Kirjoittaja Raideri »

Morjensta,

mulla on ollu nyt noin 2-vuotta tuommonen B2 Omega ja olen vasta nyt alkanu ite ajelemaan sillä enemmän. Siinä on sellaiset projektori tyyppiset ajovalot ja mun mielestä ne on ihan helkkarin huonot, olen kokeillut erilaisia polttimoitakin ja mikään ei tunnu auttavan asiaa. Voiko tämä tällainen projektorilinssi olla loppu?
Opel Omega 2,0dti
Volvo 460 1,9TD
Range Rover 3,5Efi
zoomer
OCF Member 2020

Re: B Omegan ajovalot

Viesti Kirjoittaja zoomer »

ite ainakin kokemuksia niinpäin että vaihdoin vakiot tyc merkkisiin projektoreihin ja eroa oli kuin yöllä ja päivällä eli projektoreilla rupesi näkymään... En sitten tiedä että paljonko noilla on eroja eri valmistajien kesken mutta voihan se olla että sulla vaan surkeet projektorit, onhan valojen suuntaus kunnossa? Itellä taas edessä lamppujen uusinta kun peura teki itsarin auton keulaan.....
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Raideri
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Raideri »

Joo, valojen suuntaus on ihan ok, tosin viimeksi kun olin katsastuksessa oli kujettajan puoleinen valo säätynyt jostain syystä n. metrin pois ajolinjalta ja näytti siihen n. kolmen metrin päähän auton eteen. Tässä yhteydessä aloin ihmettelemään valojen heikkotehoisuutta kun seinää vasten ajaessa päiväsaikaan ne eivät valaise siihen minkäänlaista jälkeä eikä pimeässäkään näkyvyys ole häävi. Kyllä niillä tässä kesällä on pärjäilly kun ei niitä valoja tartte pitää muuta kuin merkiksi muille, mutta nyt kun taas on tulossa syksyn pimeydet saisi nuo valotkin olla kunnossa. Saakohan niihin vaihdettua pelkät projektorilinssit vai onko se aina koko umpion menoa kerralla? Niin vielä senverran, että siinä on vakiot/alkuperäiset projektorit.
Opel Omega 2,0dti
Volvo 460 1,9TD
Range Rover 3,5Efi
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

joo no en noista uudemman mallin vakioista tiedä mutta omassa oli nuo rihlatut ja tosiaan valoteho parani kummasti mutta jos yhtään samaa sarjaa noitten alkuperäisten valoteho kun mulla oli niin kannattaa suosiolla ostaa vaikka ne tyc merkkiset ennemmin kuin ruveta korjaan noita! 198 maksoi noi omat ja olivat vielä angel eyesit mustalla pohjalla ,eli parkkeina ledit ja rinkulat! Siihen vielä osramin night breakerit ja rupeaa näkymään :)
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Saattaa olla pölyä yms. paskaa linssissä tai sitten ne on vaan loppu. Mulla ainakin näkee lyhyillä tosi hyvin. Kun maalasin lamput puhistin linssin ja umpiot. Pitkissä heijastinpinnat on aivan loppu, niillä ei näe mitään
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Mr_Bisnes
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mr_Bisnes »

Itellä 98 omegan vakiolinssiumpioissa xenon-muutossarja. Jo rupes näilläkin näkyyn.
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
_pexxi_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja _pexxi_ »

Antti H kirjoitti:Saattaa olla pölyä yms. paskaa linssissä tai sitten ne on vaan loppu. Mulla ainakin näkee lyhyillä tosi hyvin. Kun maalasin lamput puhistin linssin ja umpiot. Pitkissä heijastinpinnat on aivan loppu, niillä ei näe mitään
oliko paha nakki purkaa noi umpiot että pääsi noihin linsseihin käsiksi? itelläki ois tarkotus puhdistaa ne tässä kun alkaa illat taas pimeneen..
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
lowcali
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja lowcali »

Mulla on sama homma edessä, vaikka on xenonit. Niihin projektorilinssehin vaan kertyy jotain tosi hiehoa mustaa pölyä. Sama juttu oli Calibrasakin. Omassa ompussa vielä oireilee tuo automaattinen korkeudensäätökin. Jompi kumpi anturi pätkii ja kun näin käy, niin tomaatti kääntää valot ala-asentoon, ettei vaan vahingossakaan näe mitään. Mutta eipä häikäse vastaantulijaakaan :roll: .
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

_pexxi_ kirjoitti:
Antti H kirjoitti:Saattaa olla pölyä yms. paskaa linssissä tai sitten ne on vaan loppu. Mulla ainakin näkee lyhyillä tosi hyvin. Kun maalasin lamput puhistin linssin ja umpiot. Pitkissä heijastinpinnat on aivan loppu, niillä ei näe mitään
oliko paha nakki purkaa noi umpiot että pääsi noihin linsseihin käsiksi? itelläki ois tarkotus puhdistaa ne tässä kun alkaa illat taas pimeneen..
Ei sinällään kun oivaltaa jutun.. Toiset lämmittäny saunassa että liima irtoaa helpommin mutta mulla ei oo sitä mahollisuutta niin puolikymmentä puukkoa/talttapää meisseliä tarvii hommaan että saapi "lasin" irti umpiosta. Helvatan lujaa ja venyvää tavaraa. 3-4 kertaa irrottanu ja aina yhtä tiukassa. Yhestä kohtaa kun kampeaa auki niin siitä lähtee puukolla leikkaamaan liimaa eteen päin ja laittaa jotai kiiloja umpion ja "lasin" väliin ettei se liimaannu uuestaan kiinni. Ne muovi klipsit mitkä siinä "lasissa" on joutuu varovasti kampeemaan siitä rungosta irti ettei napsaha poikki.. Tosin liima on niin tujua että pysyy kiinni ja tiiviinä vaikka puolet klipseistä puuttuu
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Kannattaa lämmittää kuumailma puhaltimella niitä umpion reunoja niin lähtee helpommin.

Mulla oli xenonumpioiden linssin takana oleva heijastinpinta aika lopussa. Hioin sen ja maalasin kromimaalilla. Ainakin päivällä katsottuna valot näytää todella kirkkailta. Oli sielä kyllä likaakin todella paljon.
_pexxi_
'Senator'
'Senator'

kiitoksia vinkeistä :worship: ajattelin tässä laittaa pitkille jälkiasennus xenonit kun ajovaloissa ne on vakiona ja jos sitte samalla putsailis noi linssit..
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
kustaa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kustaa »

_pexxi_ kirjoitti:kiitoksia vinkeistä :worship: ajattelin tässä laittaa pitkille jälkiasennus xenonit kun ajovaloissa ne on vakiona ja jos sitte samalla putsailis noi linssit..

Minkälaisen sarjan meinasit laittaa, jos laittelis itellekin :)
_pexxi_
'Senator'
'Senator'

kustaa kirjoitti:
_pexxi_ kirjoitti:kiitoksia vinkeistä :worship: ajattelin tässä laittaa pitkille jälkiasennus xenonit kun ajovaloissa ne on vakiona ja jos sitte samalla putsailis noi linssit..

Minkälaisen sarjan meinasit laittaa, jos laittelis itellekin :)
varmaan tuolta elekmalta tilaan ton ollo-merkkisen sarjan ku siinä on metalliset kannat noissa polttimoissa ja tuon pitkän polttimon kiinitys on sen verran erikoinen että en tiiä saako siihen sellasta paksumpaa muovikantaa kunnolla kiini.. ja onhan se vissiin ihan laadukas sarja :)
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
kustaa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kustaa »

varmaan tuolta elekmalta tilaan ton ollo-merkkisen sarjan ku siinä on metalliset kannat noissa polttimoissa ja tuon pitkän polttimon kiinitys on sen verran erikoinen että en tiiä saako siihen sellasta paksumpaa muovikantaa kunnolla kiini.. ja onhan se vissiin ihan laadukas sarja :)[/quote]

Paas tilaten ja kerro kuinka hankala oli saada paikoilleen :lol:
_pexxi_
'Senator'
'Senator'

kustaa kirjoitti:
Paas tilaten ja kerro kuinka hankala oli saada paikoilleen :lol:
nyt on tilattu ja asennettu.. tunti ja 10min meni aikaa kun käytin umpiot pois ja laitoin ballastit umpioiden alle piiloon siististi :)
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
Vastaa Viestiin