X20XEV joko taas nokka-akselin asentotunnistin?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
t0mpp4
'Admiral'
'Admiral'

X20XEV joko taas nokka-akselin asentotunnistin?

Viesti Kirjoittaja t0mpp4 »

Kertaalleen vaihdettu molemmat tunnistimet, kampura ja nokka. Nyt alkoi taas että käynnistäessä syttyy vikavalo,rajoitin 4500rpm ja bensaa imee hulluna valon palaessa.Tehot myös kateissa. Aikaisempaan kokemukseen tuosta tunnistimesta erona se, että nyt saa vikavalon sammutettua ja auton toimimaan normaalisti käyttämällä virrat pois vauhdissa vaihde päällä..ikäänkuin mäkistartti. Sen jälkeen vikavalo pysyy pois seuraavaan käynnistämiseen asti ja auto toimii mielestäni normaalisti..ei taas pieni pää tajua omegan temppuja :(

Ja juuri ei huvittaisi Länsi-autolle maksaa vikakoodin luvusta 40 euroa koska sieltä tavan mukaan tulee kuitenkin kolme eri koodia, ja osta sitten arpomalla osia mikä auttaisi. Itse lukemalla en saanut viimeksi mitään koodeja.

Ja viimeksi kun tunnistin meni ei kyllä sammunut valo millään ja varajärjestelmä oli päällä vaihtoon asti. Jos jollain vinkkiä niin kiitollisena otan vastaan!

Haulla löytyy paljon asiaa tästä mutta minun silmiin ei samanlaista ainakaan osunut.

T
Agiperi
'Senator'
'Senator'

Re: X20XEV joko taas nokka-akselin asentotunnistin?

Viesti Kirjoittaja Agiperi »

t0mpp4 kirjoitti:Ja juuri ei huvittaisi Länsi-autolle maksaa vikakoodin luvusta 40 euroa koska sieltä tavan mukaan tulee kuitenkin kolme eri koodia, ja osta sitten arpomalla osia mikä auttaisi. Itse lukemalla en saanut viimeksi mitään koodeja.
Mikä siinä koodinluvussa muka niin maksaa? Eikö sielläpäin ole tällaisia samantyyppisiä pikkukylän nyrkkipajoja, missä kaveri tempaisee läppärin kärrystä autoon kiinni eikä ota koodien luvusta mitään extraa, vaan laskuttaa normaalin tuntitaksansa mukaan (joka sekään ei päätä huimaa)?
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

t0mpp4 kirjoitti:Kertaalleen vaihdettu molemmat tunnistimet, kampura ja nokka. Nyt alkoi taas että käynnistäessä syttyy vikavalo,rajoitin 4500rpm ja bensaa imee hulluna valon palaessa.Tehot myös kateissa.
Käy siis varaohjelmalla tuolloin.

Kirjoitinkin jo tuohon toiseen topiciin mutta naputellaan tännekin. Eli testaa ne molemmat anturit (nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet) yleismittarilla, mittaamalla antureiden resistanssit. Ei ole vaikeaa ja saa selvyyden onko ne anturit kunnossa vai ei.

- kampiakselin anturin liittimen 1 & 2 välistä pitäisi resistanssin olla 10,3 - 14,3 ohmin välillä ja pinnien 2 & 3 välillä 0,3 - 0,5 ohmia.
- nokka-akselin anturin liittimen 1 & 2 välistä pitäisi resistanssin olla 10.7 - 14.7 ohmin välillä ja pinnien 2 & 3 välillä 0.4 - 0.6 ohmia.

Oliko vaihdetut anturit orggisosia vaiko jotain tarvikkeita? Itse en ainakaan antureissa yms. sorru tarvikkeisiin vaan ostan originaalia ;)
Kuva
t0mpp4
'Admiral'
'Admiral'

No jos joku Lahdesta tälläisen pajan tietää niin kertokoon..itse en tiedä. Ja luulempa että siellä pajalla tulee taas ne kolme koodia eli taas arvotaan mikä osa ;)

Ihan ovat opelin alkuperäiset. Varaosamyynnin mukaan "parannetut" jotka eivät hajoa..joopa joo..vaan luulisi että kun anturi hajoaa niin se hajoaa eikä toimi kun virrat käyttää pois vauhdissa vaihde päällä.Sen jälkeen voi ajella vaikka maailman tappiin normaalisti.

Tuosta vikakuvauksesta jäi pois käynnistäessä tuleva selvä bensan tuoksu eli rikkaalla nähtävästi käynnistyy oli lämmin tai kylmä.

Eli mittailemaan vastuksia,kiitokset!

T
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

t0mpp4 kirjoitti:Tuosta vikakuvauksesta jäi pois käynnistäessä tuleva selvä bensan tuoksu eli rikkaalla nähtävästi käynnistyy oli lämmin tai kylmä.

T
Mulle on tullu sellainen käsitys, että silloin kun se käy tuolla varaohjelmalla, niin pyttyihin syötetään kamaa "reilummalla otteella" ettei vahingossakaan mene (liian) laihalle (..ja sula mukit).
Kuva
t0mpp4
'Admiral'
'Admiral'

Yep se olisi järkeenkäypää kyllä..
turska71
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja turska71 »

mulla syttyi satunnaisesti vikavalo ja vikakoodi oli nokkatunnistin,se oli kuitenkin hiljakkoin uusittu.
liitin oli löysänoloinen,vääntelin parsinneulalla niitä liittimiä (3 kpl) tiukemmiksi,nyt ei ole moneen kuukauteen vikavalo syttynyt.
niinja wd 40 suihkautin liittimiin.
Vectra A -90 c16nz Vectra A CDX -94 x20xev Astra F -94 x16sz
Vastaa Viestiin