ois muutama kysymys tämmöisestä aiheesta. tuossa naapurissa ois myytävänä Opel Manta carbiolet. auto on B-mallin Manta. on muutettu Ruotsissa avoautoksi, nykyisellä omistajalla ei ole dokumentteja muutoksesta.
kysyisinkin onko jollain kokemusta Mantan muuttamisesta avoautoksi. minkälaisia vahvistamisia on koriin joutunut tekemään ja onko tuulilasin ja sen kaaren joutunut vaihtamaan. miten käytännössä vahvistaminen on tapahtunut.
jos auton meinaa tuoda Suomeen ja saada vieläpä rekisteröityä Suomessa on haettava muutoslupa auton rakenteeseen.
sehän ei sinänsä ole vaikeaa se luvan hakeminen, mutta noista säädöksistä on ollut netissä vähän ristiriitaista tietoa.
eli jossain lukee, että jos ko. autoa ei ole tehty avoautona niin sitä ei enää nykyään saa avoautoksi muutettuna rekisteriin. toisaalta jos Suomeen on jo rekisteröitynä kyseistä autoa avoautona muutoksen haku on varmaan helpompi, koska on olemassa ns. ennakkopäätös auton muuttamiseen vaadittavista asioista.
kyseistä mallia on Suomessa ainakin yksi rekisterissä, koska nettiautossa on myytävänä yksi sellainen.
soitin jo Ake:lle mutta soitto sinne ei tehnyt hullua hurskaammaksi, ainoastaan muutaman euron köyhemmäksi.
Opel Manta cabriolet
Re: Opel Manta cabriolet
Moro
Mulla kyseisen asian selvittäminen oli todella hankalaa. Lopulta itse luvan hakeminen oli loppujen lopuksi simppeli.
Alunperin asian piti olla "asiantuntijan" mielestä läpihuutojuttu, mutta siihen se asiantuntemus siinä asiassa sitten loppukin.
Hakemukseen kaikki muutokset mieluusti kuvien kera. Turvkaari pitää kuitenkin lisätä.
Mulla kyseisen asian selvittäminen oli todella hankalaa. Lopulta itse luvan hakeminen oli loppujen lopuksi simppeli.
Alunperin asian piti olla "asiantuntijan" mielestä läpihuutojuttu, mutta siihen se asiantuntemus siinä asiassa sitten loppukin.
Hakemukseen kaikki muutokset mieluusti kuvien kera. Turvkaari pitää kuitenkin lisätä.