Corsasta kuoli akku ja katosi tyhjäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Corsasta kuoli akku ja katosi tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja tursas »

Oon kertonukkin jo, mutta mulla kävi niin viime talvena, että aamulla oli akku vähän laiska aamuisin/ kerran hyytyny, lataus "ok", mutta sitten kun uusi akkukin rupes pikkuhiljaa menettää puhtiaan, piti funtsia, että mitä nyt, niin sattumalta huomasin, että takaluukun sarana oli vähän auennu ja lamppu palo siellä omia aikojaan, eli akussa ei sitten loppujen lopuksi ollu mitään vikaa, onneks sekin on vielä tallessa.... :sleep:

PS. no piti mennä juuri kattoo yleismittarilla onkos siinä vanhassa akussa mitään eloa, niin mittariin oli jääny joskus virrat päälle ja nyt se on sitten pimee... :D
Tyhmyri
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Tyhmyri »

Hmm, mä olen ainakin varma etten jättänyt mitään ovia auki, radiota huutamaan, tai valoja päälle ennen akun kosahtamista. Corsassa on niinkin nerokas tekninen innovaatio kun piipaa-ääni aina kun ovi on auki ja valot päällä..rasittavaa joskus, mutta on pelastanut monet kerrat siltä, että valot jää yöksi päälle. Sama pää kesät talvet :no:
Hyvä puoli tässä akkuhässäkässä oli se, että kun sitä jotain 'sähköboksia' hinkattiin ja tyhjäkäyntiä säädettiin, niin kiesi tuli paljon ajettavammaksi. Ennen oli joutokäyntisäädöt niin, että saattoi olla ulkona +20 C ja silti käynnistettäessä automaattiryyppy tai mikä lie nosti kierrokset 2000 paikkeille joksikin aikaa. Nyt kierrokset jää alle 1000 startissa ja muutenkin kulkee niin hyvin, että muut jää jalkoihin. Ainakin melkein.
Nainen ratissa :bye: Adam Rocks 1.0T SIDI 85kw 2014
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Tyhmyri kirjoitti:No sille on säädetty sitä perhanan tyhjäkäyntiä :whack:
Ei siinä mitään, tehdystä työstä pitää maksaa, ja jos tyhjäkäyntiä ei ole, on autolla aikast hankala ajella, mutta tuo akun hinta vaan pännii. Tosin eikös Vartan akut ole aika kalliita? Olisin ite hakenut jostain Opelin akun jos olisin tiennyt, että tuollasia joutuu maksamaan. Mutta kun en sopinut etukäteen, että soitetaan ja kysytään passaako korjauksen/osien hinta vai ei.
Yleensä kyllä on tapana asiallisessa korjaamossa kysyä,onko hinta sopiva vai haluaako asiakas itse tuoda akun ym.
Toivottavasti on mitattu lataus ja katsottu että maadotukset moottorille on kunnossa,ja muut virtaa johtavat mm vaijerit ym.varsinki jos apuvirta ei oo menny oikeesta paikka läpi,eli voinut vaijereista ym yrittää.
Latauksen mittauksella ylilataus esim pois sulkis uudelleen hajoomisen ,jos säädin ei saa akku jännite tietoa tai toimi muuten.
On voinut vanhakin akku särkyä,mutta jos maadotukset menny huonoks ja sitä kautta napoja irrottaessa sen verran parantunu että alkanu toimia sit uudella.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Tyhmyri
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Tyhmyri »

Taisivat sanoa, että käynnistivät apuvirralla, joten se kertoisi kai, että virtaa meni akkuun oikeasta paikasta. Jos mä nyt mitään ymmärrän.
Ne tais nojata senverran kaasupedaaliin, että kiesi pysyi käynnissä sen aikaa, että sai ajetuksi telakalle. Mä olen ollut kyllä tyytyväinen kaikkiin korjauksiin mitä ne siellä on ikinä tehnyt, koska aina pois tullessa on kärry toiminut paremmin kuin sinne menessä. Hyvän korjaamon tunnusmerkki? Toivon siis, että maadotukset on tutkittu ja hyviksi todettu. Itse kun kurkkaan pellin alle totean vaan, että hyvältä näyttää niinkuin aina :yes:
Nainen ratissa :bye: Adam Rocks 1.0T SIDI 85kw 2014
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Tyhmyri kirjoitti:. Itse kun kurkkaan pellin alle totean vaan, että hyvältä näyttää niinkuin aina :yes:
Niin itekin teen.sentti luukkua auki ja äkkiä kii :)
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Vastaa Viestiin