Opel Kadett kierroslukumittari
Opel Kadett kierroslukumittari
Elikkäs ostin autogaugen 2" kierroslukumittarin. Asensin piuhat ohjeiden mukaisesti ja nytten kun lähin testi rundia ajaan niin huomasin että mittari tuskin pitää paikkaansa. Kierroksen heiluivat 4 tonnin paikkeilla ihan pintakaasulla ajattaessa ja viisari väpätti aika paljon. Epäilen nyt että olen pistänyt vihreän johdon vääräänpaikkaan. Pistin johdon puolaan tulevaan liittimeen jossa on kaksi johtoa vihreä ja musta, sijoitin rosvolla mittarin vihreän kyseiseen "puolan " vihreään. Olenko siis pistänyt johdon oikein vai väärin????
Re: Opel Kadett kierroslukumittari
Onko mittarissa valinta sylinteriluvulle ja onko se oikein valittu?
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Mittarissa pystyy valitsemaan sylinterimäärät 4,6,3, itse pistin 4 kun on neljä pyttynen. Silti tossa joku kusee.
Mikä kone autossa on? Muistaakseni jollakin oli samantyyppinen ongelma silloin kun autossa oli suorasytytys, mutta ei taida tässä tapauksessa siitä johtua. Maadoituksen tarkistaisin, voi toki olla että mittari on rikki.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Maadotuksesta ei pitäis olla kiinni koska juotin molemmat maajohdot yhteen, pulttasin runkoon ja mittarinvalo toimii eli piiri on suljettu. Sitten kokeilin vielä jokaiseen johtoon jotka lähtivät puolan alapuolella olevasta liittimestä (4johtoa). Ei tulosta, mikähän mahtaa olla vikana pitäiskö vaan hakee uus mittari.
Itsekkin asentelin joskus b kadettiin autogaugen rundarin ja sekään ei näyttänyt oikein. Hommasin tilalle rallyen alkuperäisin mittarin ja autogaugen paskarundari laitettiin isäukon vaniin jossa näyttää ehkä vähän todenmukaisempaa lukemaa.
Oma mielipiteeni noista autogaugen mittareista on, että ovat täysin ylihinnoiteltuja laaatuun nähden! Ei ollut tuo rundari ainut kyseisen puljun mittari jota minulla on ollut.
Tästä lähtien jos joku tarvikemittari pitää autoon laittaa niin se on Autometer.
Oma mielipiteeni noista autogaugen mittareista on, että ovat täysin ylihinnoiteltuja laaatuun nähden! Ei ollut tuo rundari ainut kyseisen puljun mittari jota minulla on ollut.
Tästä lähtien jos joku tarvikemittari pitää autoon laittaa niin se on Autometer.
Pitää taas palata aiheeseen ja kysyä mahtaako mittarin takana olla mitään varmiiksi vedettyä johtoa minkä voi liittää rundariin?