Jaahdytinestetta vahemmaks

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Jaahdytinestetta vahemmaks

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

tarttee testata ja ehka vaihtaa termostaatti mutta pitais vahentaa nestetta ensin ettei kone tulvi, millas sais helpoiten kamaa ulos sotkematta paikkoja? onko jaahdyttajan alapaassa raana?
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Re: Jaahdytinestetta vahemmaks

Niin jai toi malli laittamatta, autona on Vectra V6.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

muistaakseni ei ole mitään poistoproppua, alavesiletku irti ja lorottelet tuttuun opel-tyyliin ympäri lattiaa ne vedet :D
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Paisuntasäiliön voi ainakin esim. sellaisella tuttipumpulla tyhjentää. Koskas jäähdytysnesteet vaihdettu viimeksi, olisiko nyt aika?

Jos viitsit niin pistä vähän fotoja tuosta termarin vaihdosta, kun olen tuon omaankin kulkupeliin ajatellut tehdä.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Boah kirjoitti:Paisuntasäiliön voi ainakin esim. sellaisella tuttipumpulla tyhjentää. Koskas jäähdytysnesteet vaihdettu viimeksi, olisiko nyt aika?

Jos viitsit niin pistä vähän fotoja tuosta termarin vaihdosta, kun olen tuon omaankin kulkupeliin ajatellut tehdä.
Onkos tossa jälkikierrätys?sillä pumpulla oikasemalla saa jotain tulemaan.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Luulen etta se paisuntasailio on silla eristetty etta ottaa sen letkun irti ja nostaa vahan ylospain niin nesteet pysyy sailiossa. Nesteet vaihdettu maarahollon yhteydessa, en muista koska mutta viimesen parin vuoden sisalla. oon ottanut plenumin irti ja nayttaa silta etta imusarja tarttee ottaa kans ulos kun se rako nayttaa vahan liian pienelta etta termarin koppa mahtuis ulos. tartti tehda pihdit niita CLICR klemmareita varten kun en saanut ostettua mistaan taalta, taallakun kaytetaan ruuvattavia putkiklemmareita viela.
Joo otan kuvia ja laittelen foorumille kun homma on tehty. Termari on karseen kallis joten en ole viela tilannu, meinaan testata sen ensin 92 asteisessa vedessa. Halvin jonka olen loytanyt on 75 euroo.
Epailen kuitenkin etta termari on jaanyt vahan auki, kestaa 9km lammeta 85 asteeseen kesailmallakin. Bensankulutus on noussut lahelle10 litraa nailla nurkka-ajoilla,ennen meni 9.2L. taitaa olla huikka paalla liian kauan.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

AussiVectra kirjoitti:Luulen etta se paisuntasailio on silla eristetty etta ottaa sen letkun irti ja nostaa vahan ylospain niin nesteet pysyy sailiossa. Nesteet vaihdettu maarahollon yhteydessa, en muista koska mutta viimesen parin vuoden sisalla. oon ottanut plenumin irti ja nayttaa silta etta imusarja tarttee ottaa kans ulos kun se rako nayttaa vahan liian pienelta etta termarin koppa mahtuis ulos. tartti tehda pihdit niita CLICR klemmareita varten kun en saanut ostettua mistaan taalta, taallakun kaytetaan ruuvattavia putkiklemmareita viela.
Joo otan kuvia ja laittelen foorumille kun homma on tehty. Termari on karseen kallis joten en ole viela tilannu, meinaan testata sen ensin 92 asteisessa vedessa. Halvin jonka olen loytanyt on 75 euroo.
Epailen kuitenkin etta termari on jaanyt vahan auki, kestaa 9km lammeta 85 asteeseen kesailmallakin. Bensankulutus on noussut lahelle10 litraa nailla nurkka-ajoilla,ennen meni 9.2L. taitaa olla huikka paalla liian kauan.
Lämpötila anturista löytynee vika noilla oireilla.
KuvaKuva
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

terokimmo kirjoitti: Lämpötila anturista löytynee vika noilla oireilla.
Miten toi teoria toimii? oon lukenu etta tuulettimen termari voi alkaa kenkkuileen mutta mulla ei tuuletin tule paalle oikeestaan koskaan. lamminta ilmaa kylmina aamuina sisalle saa hakee kun moottori kay haaleena. onko se anturi lampomittaria varten vai vaikuttaako se muuhunkin?
terokimmo
in memoriam
in memoriam

AussiVectra kirjoitti:
terokimmo kirjoitti: Lämpötila anturista löytynee vika noilla oireilla.
Miten toi teoria toimii? oon lukenu etta tuulettimen termari voi alkaa kenkkuileen mutta mulla ei tuuletin tule paalle oikeestaan koskaan. lamminta ilmaa kylmina aamuina sisalle saa hakee kun moottori kay haaleena. onko se anturi lampomittaria varten vai vaikuttaako se muuhunkin?
Lämpötilatunnistin ruiskun ohjain boxille,eli tiedottaa koneen nesteestä lämpö arvot ja viallisena pitää vastusta ilmeisimmin korkeampana ja seos rikkaalla.
Termarivikaa e tarkotannut,vaikka jos aattelis ni koneen palamiset jos huonoa niin moottori ei kuumene kunnolla.Osa ei kallis vaihtaa,joten usein se järkevämpi kuin mittailu.Toki mittauksetkin antaa viallisesta varmuuden,melko varmasti.
KuvaKuva
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

[quote="terokimmo] Lämpötilatunnistin ruiskun ohjain boxille,eli tiedottaa koneen nesteestä lämpö arvot ja viallisena pitää vastusta ilmeisimmin korkeampana ja seos rikkaalla.
.[/quote]

onko taa lampotunnistin sellanen pieni anturi sellasen "sillan" paalla joka on kahdella isolla pultilla kiinni suurinpiirtein EGR venttiilin vieressa kansien valissa?
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Ecun lämpöanturissa on sininen liitin. Siellä kansien välissä, löydät varmasti.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

AussiVectra kirjoitti: onko taa lampotunnistin sellanen pieni anturi sellasen "sillan" paalla joka on kahdella isolla pultilla kiinni suurinpiirtein EGR venttiilin vieressa kansien valissa?
Toi on mittarin anturi
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Tassa on pari kuvaa kun moottori on purettu. katotaan jos linkki skulaa.

http://i457.photobucket.com/albums/qq29 ... G_2534.jpg
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

hmmm, koitetaans uudestaan sita linkkia.

http://s457.photobucket.com/albums/qq29 ... hermostat/
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Boah kirjoitti:Ecun lämpöanturissa on sininen liitin. Siellä kansien välissä, löydät varmasti.
ei loytyny sinista plugia...
Vastaa Viestiin