Omega B Moottoriöljyvuoto.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Tobi
'Kadett'
'Kadett'

Omega B Moottoriöljyvuoto.

Viesti Kirjoittaja Tobi »

Juu elikkäs 2.5 V6 Manuaali vm96. Vaihteisto ulkoa alhaalta aivan öljyssä ja moottori takaa alhaalta. Ja näyttäis just että sieltä niinku öljynsuodattimen päältä jostai tulis sitä kamaa. Ja maahan tulee aina muutama tippa just about siihen motin ja vaihteiston yhtymis kohtaan. Öljyä ei hirveesti kyllä täydy lisäillä aika pitkään saa ajella. Ni onko se nyt sitte se legendaarinen kampiakselin takatiiviste/stefa. Vai vuotaako se sieltä kansien välistä ku eikö siellä meen ne jotku öljyputket. Ja ei kai venakopat jos vuotas ni koko vaihteistoki oo öljyssä??

Nii et sellasta lähinnä et onko kukaan ite sitä stefaa vaihtanu? Et mimmone homma se on voiko sita ite tehä?? Pitääkö puoli konetta purkaa??

Hävettää jo ku parkkipaikalla karmea öljy läiskä ku aina pikkuse tihuttaa.
Nipe
OCF Member 2015

Re: Omega B Moottoriöljyvuoto.

Viesti Kirjoittaja Nipe »

Ite pohdin samaa kun vuosi öljyä suodattimen päältä... http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=158079
Tobi
'Kadett'
'Kadett'

Nipe kirjoitti:Ite pohdin samaa kun vuosi öljyä suodattimen päältä... http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=158079
Oliko sulla vaihteisto aivan öljynen kans?
Tobi
'Kadett'
'Kadett'

Eikö kukaan oo ite vaihtanu kampiakselin taka stefaa tai niitä öljynlauhduttajan putkia tai itse lauhdutinta? :o

Ku en haulla ainakaa löydä tai sit en vaa osaa.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Kampuran takastefan olen vaihtanu. Loota, kytkinrojut ja vauhtipyörä irti niin siinähän se on :yes: Tohon asti kun pääset niin onki helppo homma. Laatikon ylimmät pultit saa helpoiten irti jatkovarrella jotka riittävät lootan takapuolelle asti.
Tobi
'Kadett'
'Kadett'

jariz kirjoitti:Kampuran takastefan olen vaihtanu. Loota, kytkinrojut ja vauhtipyörä irti niin siinähän se on :yes: Tohon asti kun pääset niin onki helppo homma. Laatikon ylimmät pultit saa helpoiten irti jatkovarrella jotka riittävät lootan takapuolelle asti.

No sehän menee sitte samalla ku kytkimen laittaa..

Hitto vuotaakoha mulla molemmat se stefa ja sitte se lauhdutin ku vaihteisto on iha öljyssä ja sieltä suodattimenki yläpuolelta mun mielest on kostee.
Mut eikö öljyy pitäs mennä sit aika paljo*?

Ja auto vuotanu öljyä niin kauan ku on mulla ollu mut ei oo vuoto lisääntyny.
Tobi
'Kadett'
'Kadett'

Nii oliko joku sitä lauhdutinta tai sen putkia ite fiksaillu. Kuinka iso homma se on? Selviääkö vaa imusarjan irrotuksella ja muun lähiympäriston rojujen?
Vastaa Viestiin