F astran kylkilistojen poiston kikkoja

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Bluex
'Admiral'
'Admiral'

F astran kylkilistojen poiston kikkoja

Viesti Kirjoittaja Bluex »

itse sain kylki listat ihan repimällä irti mutta sitten niitten tilalle jäikin jotain kakspuoliteippiä joka ei lähde kirveelläkään irti :banghead:

Olen kuullut että noi kakspuoliteippit lähtis kumi laikalla"toffee laikka" vahingoittamatta maalipintaa, mutta sen hinta on jotain 50€ :ruoska:

Pääseeko halvemmalla millää keinol?

Vinkkejä otetaan vastaan ja kokeilen samantie :D

Kynsin ja hampain niitä on yritetty irti mutta tuloksitta vain omat sormet on kärsiny :D :lovin:

Kiitoksia :D :D :D
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: F astran kylkilistojen poiston kikkoja

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Jos et laikkaan raski sijoittaa, niin käsitoimiseen poistoon kannattaa käyttää ihan kangasrättiä ja reilusti monitoimiöljyä eli CRC, WD-40 jne. Jonkinverran työlästä näinkin, mutta ei kuitenkaan täysin toivotonta.

Tinnerit ym liuottimet vain suttaavat liiman laajemmalle alueelle.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Bluex
'Admiral'
'Admiral'

Itse olen koittanu hiustenkuivaajalla ja hinkkaamalla mutta ei oo muutakuin vähän lähteny ja rakkoi sormiin tullu :D

Sinolil koitin ei tuntunut auttavan millään lailla

Rapsuttamalla on parhaiten lähteny mutta rakkoi sormiin vaan tulee :evil:

mutta tota en olekkaan vielä koittanu

käykö pyyheliina? vähän karheampi. :S

että näitten kans saa aina takuta :banghead:

pitää sit varmaankin vahata auto ettei jää pinttymä jälkiä niistä listoista ja opel merkistä takaa ;D keräytyy hienosti lika merkkien ympärille ja pystyy lukemaan melkein mitä siin on :D

ilmoittelen sit kun olen koittanut tota että kuinka irtos :P

tietysti lisää kikkoja noitten irrottamiseen saa laitella jos vaikka olis apua jollekki muulle kans.
Riisikippo
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

biltemassa oli joskus toi toffeelaikka alta 10e.. en nyt nettisivujen kautta nopeesti katottuna löytäny.. mut että 50e? :o missä noi kallista? esim. automaaliliikkeessä täälläpäin 2kpl 30euroa.. :D

edit: löytypäs: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=134
Bluex
'Admiral'
'Admiral'

AutoMaali liikkeestä kysäisin kun hain samalla maalia omaan astraan puskureita varten..

jos tosiaan löytyy noinkin halvalla niin laittakaa ihmeessä linkkiä mistä sais osteltua :D täältä tuskin tuun saamaan yhtään sen halvemmalla kuin toi 50€

Edit: No eipä ole kallis :D on sitten kyllä hinnalla repäisty siel liikkees :evil:

taidampa laittaa tilaukseen tai sit jos tästä seinäjoen läheltä löytyy biltema niin sieltä sit :D kiitoksia viel
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Bilteman kiekko ajaa asiansa, ei paras mutta kyllä sillä joitain teippejä poistelee...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Ville91
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ville91 »

Ainakin itselläni lähti liiankin helposti irti, kun ensin otti kylkilistasta sen muoviosan irti, ja sitten vain sen alumiiniosan repäisi irti. Alle jäi semmosta ovesta riippuen mustaa tai valkoista kakspuoliteippiä, jotka lähti ihan kohtalaisesti irti kun aloitti teipin päästä rullailemaan pikkuhiljaa pois. Valkoinen teippi lähti ihan pitkällä vetäisyllä. Lopuksi putsasin mineraalitärpätillä paskat pois kyljistä, ja pesin auton. Enkä muuten lämmittänyt yhtään, ja listat on silti täysin suorina tallissa josta halukas saa hakea ne pois :D Näin ainakin -95 GLS astrassa, en tiedä sitten muista..
Nissan Almera 1.5 Sensation 2003
Bluex
'Admiral'
'Admiral'

mulla ei ollut listan alla muutakuin noi kakspuoli teipit.

yritin vahata auton takakontin astra logon jälkiä mutta eipä mitään auttanu sama homma vielki paska kerääntyy sen ympärille.. varmaan pitää odottaa että saa sen kumilaikan ja vetäsöö sillä sit niin eiköhän sit ala luistamaan eikä enää keräänny paska siihe :D
Leinonen
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Leinonen »

Itse kun nappasin listat irti, niin liimasauma mikä jää oviin, sen kostutin asetoonilla ja rupesin sentti sentiltä vetämään saumaa irti, mikä lähti melkein kokonaisena irti.
Aikaa meni n. tunti.
E Raketti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja E Raketti »

Ei auttanut omaankaan mikään muu kuin toffeelaikka kun listoja irroitin. Kaikki mahdolliset liuottimet mitä tallista löysin kävin läpi mutta ei mihinkään...

Oli muuten kivat rannut hapettunu sinne listojen alle mutta onneksi värivaha peittää...
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Bluex
'Admiral'
'Admiral'

näin olen itsekin todennut että pitäis toffeelaikka ostaa. koittanut jo kaikki niksit mutta tuloksitta
Vastaa Viestiin