2.0 opel astra bertone???

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Kortsu1
'Agila'

2.0 opel astra bertone???

Viesti Kirjoittaja Kortsu1 »

Hyvää päivää arvon herrat ja naiset..
Olisin mahdollisesti hommaamassa tuollaista 2 litrasta opel astra coupe bertonea.. Vm 2001, ajettu 147000. Huolloista ei toistaiseksi tietoa.... Nämä astrat on ilmeisesti valmistettu siihen aikaa ku opeleihin tehtiin täys sinkitettyjä koreja? Onko joitain tyyppivikoja? Ja yleinen mielipide autosta käy myös!En ole tähän päivään mennessä vielä opelia omistanu, mutta juttua oon kuullu että ilmeisen käypäsiä pelejä kai ne on?
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: 2.0 opel astra bertone???

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Kortsu1 kirjoitti:Hyvää päivää arvon herrat ja naiset..
Olisin mahdollisesti hommaamassa tuollaista 2 litrasta opel astra coupe bertonea.. Vm 2001, ajettu 147000. Huolloista ei toistaiseksi tietoa.... Nämä astrat on ilmeisesti valmistettu siihen aikaa ku opeleihin tehtiin täys sinkitettyjä koreja? Onko joitain tyyppivikoja? Ja yleinen mielipide autosta käy myös!En ole tähän päivään mennessä vielä opelia omistanu, mutta juttua oon kuullu että ilmeisen käypäsiä pelejä kai ne on?
kyllä se niin on että ehkä kannattaa sittenkin se megane hankkia jos sitä opelia täytyy erikseen oikein harkita ja pelätä.

korista ajovalo.netin mukaan: "Kori oli aluksi kokonaan sinkitty, mutta vähin äänin täyssinkityksestä luovuttiin syksyllä 2001. Pääosin pelti toki oli senkin jälkeen sinkittyä." eli varmaa tietoa tuskin onko juuri tuo yksilö täyssinkitty. itelläni oli vm2000 astra eikä siinä ollut mitään ongelmaa ruosteen kanssa, mutta erästä vm2002 astraa kun kävin kattomassa niin takakaaret oli aivan mädät. jos tuo 2 litranen tarkoittaa turbokonetta (z20let) niin mainio pata on ja viripotkuakin löytyy. jos taas on x20xev 16v vapari niin hihnanvaihto kannattaa ottaa selvää (pitäisi olla tehty 60tkm välein). ja jos savuttaa ja pölläyttelee pahasti niin venttiilin ohjauskumit irronneet joka kustantaa pari hunttia korjata. muita tyyppivikoja ainakin levyjarrut kihnittää helposti kun menee paskaa väliin eli ne on hyvä pitää puhtaana ja availla tietyin väliajoin, ja takaäänenvaimennin ruostuu puhki yleensä tossa sadanviidenkympin korvilla.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Meska
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: 2.0 opel astra bertone???

Viesti Kirjoittaja Meska »

2.0 on aina ahdettu, tuota x20xev ei ole Bertoneen saanut. Muut vaihtoehdot ovat 1.8 ja 2.2 eli se ketjuvetonen.

Mulla on letti ja oon ollu ihan tyytyväinen (lue ei ongelmia) ainakin nyt. 250hp ja 340Nm kuljettaa tota jo ihan hyvin. Reservissä pitäis olla vielä mahdollista nostaan 260-280 ja >400Nm mutta nokat olisi vaihdettava ensin. Eipähän ainakaan hajoa noilla tehoilla eli halpoja kilometrejä...
BMW M3 E92 Coupé
Vastaa Viestiin