Astra f -92 nykii

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
matsku90
'Kapitän'
'Kapitän'

Astra f -92 nykii

Viesti Kirjoittaja matsku90 »

Elikkäs mulla olis tuollainen Astra f -92 1.6i. Ongelmana on että se nykii ajossa, varsinkin kun auto on seissyt pari päivää, on sateista tai kostea keli. Kesällä se on nyt kulkenut ihan hyvin, mutta syksyn tullen on ongelma taas takaisin.
Kun auton käynnistää ei se ikään kuin halua pysyä käynnissä, röpöttää ja kuulostaa siltä kun se kävisi 3 pytyllä.
Kun sitten painaa kaasua kuuluu kauhea röpötys ja auto menee nykien(ei vedä kunnolla) eteenpäin, kunnes painaa kunnolla kaasua(yli 2000 kierrosta) jolloin moottorin ääni normalisoituu, tai sitten auto hidastaa ja kuuluu pamaus pakoputkesta(bensa räjähtää?), ja sitten se jatkaa taas menoaan.
Kun on tällainen keli se ei myökään tykkää mennä isoilla vaihteilla, esim. jos ajan 60-70km/h nelosella, se nykii eteenpäin tasaisesti, vähän kun menisi aalloissa tai olisi vesisäiliö perässä tai vastaavaa..
Olemme vaihtaneet siihen tulpat ja polttoaineen suodattimen ja laittaneet Masinolia öljyn sekaan ja mitä kaikkea..
Muuten auto siis on ihan normaali mutta märällä kelillä ja seisonnan jälkeen harrastaa tällaista. Pari kertaa talvella on myös jäänyt tällaisen session jälkeen mäkeen ja moottorivalo on syttynyt. Sitten auto ei tahdo enää käynnistyä hetkeen, kunnes on yrittänyt jotain 10min.. Voiko vika johtua siitä että tämän osan "sisältö" ei ole kovin hyvässä kunnossa? (katso kuva)Kuva
Jos vika johtuu tuosta osasta niin mistä saan "sisällön" siihen? Varaosa liikkeistä olen yrittänyt sellaista saada, mutta ei löydä, tai sitten ne ei ymmärrä :-?
Korjaamossakaan minua ei osattu auttaa, niin ehkä täältä nyt löytyy joku viisas ihminen minua auttamaan:)
Opel Astra GLS 1.8i
pösömies
'Kadett'
'Kadett'

Re: Astra f -92 nykii

Viesti Kirjoittaja pösömies »

Tota kyllä noita saa eli olikoha toi delko remyn systeemi http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-6076. http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-4485 http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... 10-7013.Ja kyllä se juurikin vaikuttaa kostealla kun kipinä karkaa esim jos toi vj kans on halki tms.Meil ainakin ascona ei lähtenny enää käyntii kun oli vj kansi ja pyörijä paskana.Eli hajet esim motonetistä ton kan virranjakajan kannen ja pyörijän eiköhä rupia rokkaamaan
jo_le
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja jo_le »

onko tulpanjohtoja koska vaihdettu?
matsku90
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja matsku90 »

Edellinen omistaja oli just vaihtanu tulpanjohdot, mutta yksi niistä on erilainen kun muut, voikohan sekin vaikuttaa asiaan?
Opel Astra GLS 1.8i
Vastaa Viestiin