Tyhjäkäynti hyppii

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
;ASD_
'Agila'

Tyhjäkäynti hyppii

Viesti Kirjoittaja ;ASD_ »

Omistan Opel Omega B 2.5l V6 ja tyhjäkäyntini ei oikeen toimi. Normaalisti siinä on tyhjäkäynti 500rpm, mutta se välillä nousee 3500rmp ja joskus se on normaalina mutta sammuu. Olen vienyt sitä korjaajalle ja siihen on vaihdettu ilmamassamittari ja tyhjäkäyntimoottori eikä vieläkään toimi. Se voi nostaa niitä kun auto käy paikallaan ja kun on ajossa.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: Tyhjäkäynti hyppii

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

;ASD_ kirjoitti:Omistan Opel Omega B 2.5l V6 ja tyhjäkäyntini ei oikeen toimi. Normaalisti siinä on tyhjäkäynti 500rpm, mutta se välillä nousee 3500rmp ja joskus se on normaalina mutta sammuu. Olen vienyt sitä korjaajalle ja siihen on vaihdettu ilmamassamittari ja tyhjäkäyntimoottori eikä vieläkään toimi. Se voi nostaa niitä kun auto käy paikallaan ja kun on ajossa.
koodeja saako luettua. tepsikin voi oikkuilla.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
;ASD_
'Agila'

terokimmo kirjoitti:
;ASD_ kirjoitti:Omistan Opel Omega B 2.5l V6 ja tyhjäkäyntini ei oikeen toimi. Normaalisti siinä on tyhjäkäynti 500rpm, mutta se välillä nousee 3500rmp ja joskus se on normaalina mutta sammuu. Olen vienyt sitä korjaajalle ja siihen on vaihdettu ilmamassamittari ja tyhjäkäyntimoottori eikä vieläkään toimi. Se voi nostaa niitä kun auto käy paikallaan ja kun on ajossa.
En itse oikeen tiedä. Olen vienyt sen ihan liikkeeseen mikä on erikoustunut autosähköön. Ne on siellä sanoneet että ovat lukeneet sitä laitteilla sun muilla. Eka väittivät että on massamittari rikki ja seuraavaksi että tyhjäkäyntimoottori. Mutta ei oo mitää eroo tapahtunut. En itse niin osaa autoa korjata enkä tiedä mistä sitä alottas edes tutkimaan :S
terokimmo
in memoriam
in memoriam

;ASD_ kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:
En itse oikeen tiedä. Olen vienyt sen ihan liikkeeseen mikä on erikoustunut autosähköön. Ne on siellä sanoneet että ovat lukeneet sitä laitteilla sun muilla. Eka väittivät että on massamittari rikki ja seuraavaksi että tyhjäkäyntimoottori. Mutta ei oo mitää eroo tapahtunut. En itse niin osaa autoa korjata enkä tiedä mistä sitä alottas edes tutkimaan :S
No jos sinne viet ni boxia ehottaa sata varmasti seuraavaks.
Viat ei aina ole yksiselitteisiä tai usein vika mitä ilmottaa johtuu aivan muusta.voi istan vikoja ilmottaa ja yksi osa kosketushäiriöinen.
ehkä se tepsi anturin liitin tai anturi vois olla.jos ilmavuodot tutkittu ym.
KuvaKuva
;ASD_
'Agila'

Sori kun kyselen tyhmiä. Mut mikä toi tepsi on, ja missä päin autoo se siaitsee. Tai siis onko toi tepsi jostain lyhenne?
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re:

;ASD_ kirjoitti:Sori kun kyselen tyhmiä. Mut mikä toi tepsi on, ja missä päin autoo se siaitsee. Tai siis onko toi tepsi jostain lyhenne?
En nyt rupee enlanniks kirjotaan trohottle.....
kaasulappäasentotunnistin(TPS).kaasuläppäkotelossa menee johto pistokkeseen.
Ei se saata vaikuttaa mutta voi sekin yhtenä olla viallinen.
KuvaKuva
CableGuy
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja CableGuy »

Throttle Position Sensor.
Zafira C A14NET -18
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89, Zafira B Cosmo -06 Z18XER
;ASD_
'Agila'

Sanoivat että toi kaasuläppätunnistin on kunnossa eikä siinä ollut mitään sähkö vikaa. Tänään sen vein taas takasin. Saa nähä mitä ne seuraavaks korjaa.
;ASD_
'Agila'

Nyt pitäs toimia :o

Voiko se olla mahdollista, kun saan auton takas korjaajalta ja siihen on vaihettu noi kaks osaa, ekana päivänä se ei toimi ja tokana päivänä toimii, vaikka sille ei yö aikana ole mitään tehty??? :o
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: Nyt pitäs toimia :o

;ASD_ kirjoitti:Voiko se olla mahdollista, kun saan auton takas korjaajalta ja siihen on vaihettu noi kaks osaa, ekana päivänä se ei toimi ja tokana päivänä toimii, vaikka sille ei yö aikana ole mitään tehty??? :o
Liittynee johtoihin kyseisiin osiin,mitkä ilmottuvat osan vikakoodeina periaatteessa.
KuvaKuva
;ASD_
'Agila'

Eipä toimi vieläkään

Nyt kun se nostaa ne kierrokset ja jos painaa kaasua niin auto ryytyy melkeen sammuksiin ja sitten alkaa pätkiin ja tulee mustaa savua tai jotain sinne päin. Ja tekee sitä vielkin useemmin ja pitkän aikaa ne kierrokset korkeella. sitten jossain vaiheessa se vaan lopettaa sen ja voi olla tunninkin normaali.
;ASD_
'Agila'

Nyt tarvis apuja

Rupee vähä olee rahat lopussa. Osaako kukaa auttaa tossa ongelmassa, tai tuleeko mitää mieleen mistä toi tyhjäkäynnin nousu ja sammuilu vois johtua? tai onko kellää ollut samoja ongelmia :oo
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Miten olis moottorin lämpötila-anturi ... se joka antaa ECUlle tiedon... ei mittarianturi?? Voi olla liitin heikossa hapessa ja välillä näyttää lämpötilan olevan reilusti pakkasen puolella. Tällöin nousee kierrokset, kun kone rikastaa seosta ja avaa tyhjäkäyntimoottorin luistia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

ja sen lämpötilaanturin kunnon pystyy mittaamaankin.
opel vectra c 2,2 gts
Weijjari
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Weijjari »

Itsellä vähän sama ongelma kadetin kanssa e koppanen 1.6 kaasarilla . Se käy alle 1000 kierrosta jossain 700 käy ja välillä se nousee sinne normaalisti 1500 . Ja kun vaihettiin tulpat sekä tulpan johdot kävi vähä aikaa 1500 kunnes laittoin sähkövehkeitä päälle nii tippu alle 1000 no sitten ajattelin akussa vikaa kun anna tarpeeksi poweria no ehtinyt kauan ajella nii auto sammu eikä lähtenyt päälle enään. Akussa oli virtaa ja akku kunnossa . No tänään kokeilin laittaa päälle ja meni kiikun ja kaakun päälle mutta nyt se käy taas se alle 1000 kierrosta eikä tällä kertaa sähkövehkeitä päällä. Mikäs vikana tyhkäkäynti vai ? Itse olen amatööri mutta pikku kerrallaan opettelen :D
Vastaa Viestiin