Opel Kadett e 1,8i

Esittele Opel-projektisi tai autosi
yggone
'Kapitän'
'Kapitän'

Opel Kadett e 1,8i

Viesti Kirjoittaja yggone »

Aattelin nyt avautua täällä ja kertoo vähän kadetin korjailusta.

Siinä nyt muutama kuva.

Pari päivää sitten ostin enon vaimolta kyseisen auton halvalla, hyvältä vaikutti.
Kuva

Kuva

Kuva

Mutta Karu totuus tuli kun sain kadetin kouluun, aamulla sai sahata 20min että sai hörähtämään edes, tuulilasi vaihtoon ja vasen rengas vinossa=taka-akseli vaihtoon.

Kuva

Tiesin että hitsattavaa oli yksi tai kaksi reikää mutta :
Kuva
Kuva
Kuva

Ja tuossa oli vasta kuskin puoli, mitäköhän mahtaa olla toisella puolella :banghead:

Jotain hyvääkin on: peltipakosarja, uudet eturenkaat, ope tuumas että taitaa olla kireempi nokka ja madallus sarja( mitä muutakaan amis kaipaa ? 8) )

Eli tässä nyt "esittelen" pohjan paikkailua ja taka akselin vaihtoo ainaskin.

Jos sulla ois noit osii myynnis ni ilmotatko mulle -(z)-
Opel Kadett e 1,8i
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-

Ope:Tiedäks sä mitä tapahtuu ku sä pistäs kätes paskaan ? Mä:noo? Ope: Se leviää <-- reilu meininki koulussa :D
Markus Ruhl
'Senator'
'Senator'

Re: Opel Kadett e 1,8i

Viesti Kirjoittaja Markus Ruhl »

ei uskalla edes kuvitella miltä näyttää ku avaat nuo lattiat ja vilkaset niitä tukivarsien kiinnityksiä :D Omassa kadetissa pohjassa ei ollu yhtään reikää, mutta ne tukivarret piti käyttää irti. Sitten ne palkit mihin tukivarret tulee kiinni etupäästä(ei saanu näitä osia enää suomesta ainakaan), piti irrottaa pistehitseistä runkopalkista ja pohjasta :bonk: Sen jälkeen pystyy sitte alkaa tekemään uusia kiinnityksiä :peukku:
Kadett E GSi 2.0 8v -85 (tulossa 20XE)
Passat 3BG
yggone
'Kapitän'
'Kapitän'

Markus Ruhl kirjoitti:ei uskalla edes kuvitella miltä näyttää ku avaat nuo lattiat ja vilkaset niitä tukivarsien kiinnityksiä :D Omassa kadetissa pohjassa ei ollu yhtään reikää, mutta ne tukivarret piti käyttää irti. Sitten ne palkit mihin tukivarret tulee kiinni etupäästä(ei saanu näitä osia enää suomesta ainakaan), piti irrottaa pistehitseistä runkopalkista ja pohjasta :bonk: Sen jälkeen pystyy sitte alkaa tekemään uusia kiinnityksiä :peukku:
Älä pelotele :hammer: no katoin ne tukivarren aluset, ni vähän ruostetta oli mutta antaa olla ehkä :hypocrite:
Opel Kadett e 1,8i

Ope:Tiedäks sä mitä tapahtuu ku sä pistäs kätes paskaan ? Mä:noo? Ope: Se leviää <-- reilu meininki koulussa :D
Markus Ruhl
'Senator'
'Senator'

iso työ siinä tosiaan on. Niitä ruosteita ei juurikaan pääse kattomaan muuten ku leikkaamalla pala siitä polkimien alta pois. Tekijämiehelle ei tosiaankaan mikään mahoton homma, mutta työläs kuitenki.
Passat 3BG
yggone
'Kapitän'
'Kapitän'

Markus Ruhl kirjoitti:iso työ siinä tosiaan on. Niitä ruosteita ei juurikaan pääse kattomaan muuten ku leikkaamalla pala siitä polkimien alta pois. Tekijämiehelle ei tosiaankaan mikään mahoton homma, mutta työläs kuitenki.
Aijaa no katotaan nytte että kuinka paljon mä innostunn rälläkällä leikkii 8)

Mite muute jos leikkaan ton pellin missä jalat on ja hitsaan ihan tasaisen pellin siihen, laillinen ?
Vai paikkaanko noita reikiä vaa tosta pienillä paikoilla ?

Ja tuleeko muutos prosentteja jos laitan esim gsi kadetin taka-akselin ?

Minkä muun auton taka akseli menee kadettiin ?
Opel Kadett e 1,8i

Markus Ruhl
'Senator'
'Senator'

Kyllähän sitä lattiaa saapi hitsailla suoristakin paloista. Ite ostin koko lattiapellit uudet jotka makso 60€/kpl. Sitte irrottelin vanhat lattiat pisteistään irti kynnyksistä ja hitsasin uudet kiinni. Helpompaa tuo on, kun on valmiiks oikea pala niin ei tarvi ite alkaa muotoilemaan. Gsi 16v:n taka-akselista menee muutosprosentteja muistaakseni 4. Omaanikin sen joudun vaihtamaan.
Passat 3BG
yggone
'Kapitän'
'Kapitän'

Markus Ruhl kirjoitti:Kyllähän sitä lattiaa saapi hitsailla suoristakin paloista. Ite ostin koko lattiapellit uudet jotka makso 60€/kpl. Sitte irrottelin vanhat lattiat pisteistään irti kynnyksistä ja hitsasin uudet kiinni. Helpompaa tuo on, kun on valmiiks oikea pala niin ei tarvi ite alkaa muotoilemaan. Gsi 16v:n taka-akselista menee muutosprosentteja muistaakseni 4. Omaanikin sen joudun vaihtamaan.
Aatelin et tekisin tän tyyliin: tein itse, säästin :D et leikkaan ton mädän kohdan pois ja suora pelti siihen vaa.

Aijaa okkei, tullekos koneellisesta muutoksesta prosentteja ? ja mistäs mä tiedän ne prosentit sun muut ?

Mite kivuttomasti a vecculin taka-akseli menis tohon kiinni ?
Opel Kadett e 1,8i

MantaGsi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Kova kaveri :lollis: :bye:
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja :J:J »

ja mistäs mä tiedän ne prosentit sun muut ?
http://www.ake.fi ja sieltä klikkailemaan.
yggone
'Kapitän'
'Kapitän'

MantaGsi kirjoitti:Kova kaveri :lollis: :bye:
Haistanko nyt lauseessasi ironiaa ystävä hyvä :hypocrite:

Tuli tälläne perv idea päähän, pihi ku oon ni jos kuumentai sen navan ympäryksen ja vääntäis sen about suaraks :lol: :bonk:
Eiköst mk2 golfissa oo suht samanlainen taka-akseli ?
Opel Kadett e 1,8i

PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Voithan kaivella sen taka-akselin levyllisenä vaikka 2.0 a-vectrasta. Vähän joutuu askartelemaan käsijarruvaijereitten kiinnityspisteen kanssa, mutta ei sen kummempaa käsittääkseni. Ja jos rummullinen taka-akseli käy niin niitähän voi nyt kaivella mistä tahansa kadetista. Vaihtaa vaan jarruhilut noihin 1.8 osiin. Ei taida maksaa vaivaa alkaa sulattelemaan taka-akselia ja arpomaan pyöränkulmia.

Ja ne muutosprosentit löytää TÄSTÄ pdf-tiedostosta.
yggone
'Kapitän'
'Kapitän'

PJR kirjoitti:Voithan kaivella sen taka-akselin levyllisenä vaikka 2.0 a-vectrasta. Vähän joutuu askartelemaan käsijarruvaijereitten kiinnityspisteen kanssa, mutta ei sen kummempaa käsittääkseni. Ja jos rummullinen taka-akseli käy niin niitähän voi nyt kaivella mistä tahansa kadetista. Vaihtaa vaan jarruhilut noihin 1.8 osiin. Ei taida maksaa vaivaa alkaa sulattelemaan taka-akselia ja arpomaan pyöränkulmia.

Ja ne muutosprosentit löytää TÄSTÄ pdf-tiedostosta.
Vähän tuntuu olevan noi kadetin taka-akselit piilossa kaukana :S
Opel Kadett e 1,8i

PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Entäs vectran tai astran ? Nekin käy sinne.
yggone
'Kapitän'
'Kapitän'

PJR kirjoitti:Entäs vectran tai astran ? Nekin käy sinne.
a vecculin ? entäs astran ? minkä mallin ?
Opel Kadett e 1,8i

Miksuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksuli »

a-vecun ja f-astran akselit passaa.
Vastaa Viestiin