Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Autostani löytyy sellainen vika että se nykii/ röpöttään kun kiihyttää kovemmin, josta johtuen auto ei kiihy vaikka kaasu pohjassa. Kun oikein kevyesti pintakaasulla kiihyttää niin asiaa ei juuri huomaa. Sekä nykiminen/röpötys pahenee kun kone lämpenee.
Eli olisko tulpanjohdot menny vai? Tulpat vaihettu Gm omiksi juuri, ei apua. Puolakin vaihettu, tuntu et hetken vähän parani kyyti mut nyt jo ongelma palannut samaksi.
Tosieksi pitäs vaihtaa jakohihna, onko pakollista vaihtaa myös rullat samalla? Autolla olis enään tarkotus päästä talven yli ja vaihtaa se pois. Kuitenkin hihna on vaihdettava koska siinä näkyy jo selviä halkeamisia. hihna 25euroo rullineen melkeen 100euroo, ja kun euroja ei oikeen ole
Moro mulla samalla koneella ja juuri samanlaista ongelmaa. Eli kun tallan lyö pohjaan hyytyy meno ei ota rundeja. Mutta hiljakseen kun kiihdyttää niin toimii. Vaihdoin auton alla olevan polttoaineen suodattimen. Vanhassa suodattimessa oli joku levy irti.. eli kun pitäs saada kunnolla bensaa levy esti sen pääsyn koneelle. Motonetissä 14,90 aito bosch.
vetra99 kirjoitti:Moro mulla samalla koneella ja juuri samanlaista ongelmaa. Eli kun tallan lyö pohjaan hyytyy meno ei ota rundeja. Mutta hiljakseen kun kiihdyttää niin toimii. Vaihdoin auton alla olevan polttoaineen suodattimen. Vanhassa suodattimessa oli joku levy irti.. eli kun pitäs saada kunnolla bensaa levy esti sen pääsyn koneelle. Motonetissä 14,90 aito bosch.
Muita paikkoja on polttoainepumppu tai letkut.
Varsin ominainen juuri noilla oireilla missä hyvänsä ruiskussa.
kaasupohjassa kiihdytys,eli eniten bensaa tarvii ja katkoo tietyssä kohassa,eli menee muttei kun tietyyb pisteeseen.
rele tietty vielä vikamahollisuuksiin lisäten.
E:jos halkeamia jakohihnassa,niis ei hirveesti kannattas ajella.Oikeestaan ei ollenkaan,ellei aio sijottaa sit vähän enemmän kun poikkeaa.ja kyllä ne kaikki sinne kannattaa laittaa kun avaa,pumppukin.Takuun osalta ainakin sit
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
tämmösissä huolloissahan sitä kannaataa säästää! hihna ja vesipumppu ainakin vaihtoon, ja miks ei samalla niitä rulliakin!
jos hihna katkeaa niin korjaus lasku on äkkiä 400€!!!
Eipä taida 400€ selvitä, jos hihna katkeaa, tulee niin paljon korjattavaa. Saattaa olla ihan päin honkia tämä arvio, mutta muistaakseni n. 1000€ maksaa jos vie kannen korjattavaksi.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Rullat kannattaa vaihtaa siitäkin syystä, että ne pettävät yleensä aiemmin kuin remmi! Jos siis laitat uuden remmin, niin ei paljoa lämmitä kun parin kuukauden päästä jokin rulla leikkaa kiinni tai hukkaa hampaansa. Ja vaikka olen monenkin patun suusta kuullut: "mä sitä laakeria heiluttelin ja se tuntu ihan hyvältä", niin laakeri on hyvä niin kauan kuin se on hyvä ja sitten se on romu! Jos laakerissa jo jotain tuntuisi, niin se on ollut paskana jo pidempään...
Aina pitää vaihtaa hammashihna, ohjaimet, kiristin ja vesipumppu eli kaikki mikä hihnaan koskee. Tämä on myös takuuehto ja mikään maahantuoja ei korvaa vahinkoja jos KAIKKIA osia ei ole vaihdettu...
elikkä siis kun vaihoit polttoaine suodattimen niin vika katos vai?
Juu, vikaa etittiin kyllä kaikesta paikasta, äskettäin oli metro-autossa vaihdettu puola ja tulpanjohdot (ei minun aikana). Mutta vika oli siellä polttoainesuodattimessa joka on auton alla. Eli kun lähti tasasesti kiihdyttämään ei ongelmia, mutta kun tallas nopeasti kaasua niin johan alkoi meno pysähtymään.
nyt kuitenkin olen huomannut että välillä palaa koko ajan keltainen moottorivalo jossa salama, sekä autoa käynnistäessä varsinkin kylmänän on muutaman kerran ollut vaikeuksia saada auto käyntiin, ihmeellisesti rykii kun yrittää käynnistää, tosi paha ääni.
johtuuko noi tulpanjohdoista, vai voiko johtua ku remmit laturi, kiilahihna vaihdettu? vai mistä? ikään ei ole ennen kelt. valo palanu eikä noin rykiny käynnistäessä ennen huoltoja.
opelix80 kirjoitti:sytytysjohtojen vaihto autto tuohon nykimiseen.
nyt kuitenkin olen huomannut että välillä palaa koko ajan keltainen moottorivalo jossa salama, sekä autoa käynnistäessä varsinkin kylmänän on muutaman kerran ollut vaikeuksia saada auto käyntiin, ihmeellisesti rykii kun yrittää käynnistää, tosi paha ääni.
johtuuko noi tulpanjohdoista, vai voiko johtua ku remmit laturi, kiilahihna vaihdettu? vai mistä? ikään ei ole ennen kelt. valo palanu eikä noin rykiny käynnistäessä ennen huoltoja.
t. kiitos
ei muuta kuin vikakoodin lukuun. Sillä näkee tuon vian mikä on. Etsi foorumeilta ohjeita vikakoodien lukuun.
opelix80 kirjoitti:sytytysjohtojen vaihto autto tuohon nykimiseen.
t. kiitos
ei muuta kuin vikakoodin lukuun. Sillä näkee tuon vian mikä on. Etsi foorumeilta ohjeita vikakoodien lukuun.
Eikä tarvitse edes etsiä, löytyy niinkin helposti kuin skrollaamalla sivun ylälaitaan ja painamalla Lue tämä, ennenkuin kysyt.
Mikäs on 2.0 16v xev moottorin hammashihnan vaihtoväli? huoltokirja sanoo 120000km mutta onko noin, kirjaan merkityt vaihdot 60000, 120000 ja 160000, nyt alle 200000 mittarissa ni pitäisköhan jo vaihdella..
kiitoksia etukäteen