Fouli kirjoitti:Kyllä renkaan leveyttä sai joko kaventaa tai leventää rek.otteeseen merkitystä(olikohan 30mm), eli ei sun tarvitse enää erikseen niitä 205/50-17 renkaita muutoskatsastaa
Ei se ihan noin yksinkertaista ole.
Tuo pätee ainoastaan verrattuna alkuperäisiin otteeseen merkittyihin rengaskokoihin, ei muutoskatsastuksessa hyväksyttyihin.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
1. Muutoskatsastaa 2x
2. Vaihtaa talvirenkaat alle konttorireissun ajaksi
Kummatkin kuulostaa suunnilleen yhtä vastenmielisiltä, kun talvirenkaat ovat porukoitten tiluksilla. Ei vaan mene minun päähäni, miksi tuossa pitää muutoskatsastaa kun Sport-mallissa on 205/55/16-renkaat vakiona.
Boah kirjoitti:Hieman ottaa ottaa päähän, pitäisi mennä katsastamaan Vectra B (vakiokoot 195/65/15 ja 205/60/15), jossa alla 225/45/17 renkaat. Ensi kesäksi aijon hankkia 205/50/17 renkaat. Onko fiksua tapaa, jolla minun ei tarvitsisi tehdä muutoskatsastusta kahteen kertaan?
Mikähän on syy tuon rengaskoon vaihtoon? Ongelmaksi seuraavassa katsastuksessa voi tulla tuo kasvanut profiili. Tai sitten katsuri ei edes kyttää renkaita.. Mulla on omegan papereissa merkattu taakse 265/35/18 ja viimeksi kun kävin leimalla alla oli 245/40/18, eikä ollut mitään ongelmaa...
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
TJT kirjoitti:Ei se ihan noin yksinkertaista ole.
Tuo pätee ainoastaan verrattuna alkuperäisiin otteeseen merkittyihin rengaskokoihin, ei muutoskatsastuksessa hyväksyttyihin.
En jaksa uskoa, että missään vaiheessa tuosta kukaan alkaa valittamaan. Ihmisiä ne inssitkin on.
samsa87: Vaihdan rengaskokoa, koska nykyiset eivät mahdu pyörimään täysellisesti. Myös ajomukavuuden parannus kiehtoo. Halkaisijaltaan tuo on hyvin lähellä oikeaa, lähempänä kuin 215/45/17.
Jos maksan muutoskatsastuksesta, niin kyllä sitä haluaa rahalleen vastinetta =laillinen auto. Ei vaan nappaisi maksaa parista kuukaudesta, vaikka tietysti nykyiset renkaat olisi pitänyt muutoskatsastaa keväällä.
TJT kirjoitti:Ei se ihan noin yksinkertaista ole.
En jaksa uskoa, että missään vaiheessa tuosta kukaan alkaa valittamaan. Ihmisiä ne inssitkin on.
Näin se kuitenkin vain menee ja nuo rengas&alusta asiat on melko helppo tarkistaa joten ne kyllä katsotaan hyvinkin usein katsastusksessa.
nimim. joka katsastuksessa nuo kytätty tarkimmiten.
Renkaan leveys nimenomaan. Vanteen ET 37 ja 7x17 niin ei tahdo pyöriä. Vanhaksi kun on tullut niin vähempi vetelykin katsotaan eduksi. Menee vähän liian OT:si...
Jos niin, niin mulla on rekkariotteeseen merkitty rengaskoiksi 195/65R15, 205/60R15 TAI 205/55R16.
Mulla siis on Sport, mutta kumma jos ei muun varustelutason Vectra B:ssä ole samaa? Olisko se mahdollista, että tuo Sportin 205/55R16 voitaisiin lukea muidenkin varustelutasojen vakiorengaskooksi?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Sigun Vectra kyseessä. Rekisteriotteesta löytyvät vain nuo 2 ensimmäistä kokoa, kun tämä on CDX-varusteilla.
Muistan tosin lukeneeni, että joku pikkukoneisen B-Omegan omistaja olisi 'hyödyntänyt' konttorilla MV6:n vaihtoehtokokoa 235/45/17 ja välttynyt muutoskatsastukselta.
Ei vaan hajua, miten tuon Sport:n koon saisi tuonne oman auton vakiokokojen kaveriksi?
Itse joskus pari vuotta sitten vältin 2x muutoskatsastuksen, kun sanoin inssille, että nyt on alla väliaikaiset renkaat 205/40 17", että parin viikon päästä alla 225/35 17".. Inssiukko sanoi että tule sillon näyttämään autoa, niin merkataan otteeseen, ettei tarvi kahta kertaa käyttää.. Mutta ei ne kaikki. Varsinkaan valtionkonttorilla noin tee..
täällä eisport b-vectra ja 205/55R16 on rekisteriotteessa.ainakin auton ohjekirjan mukaan kaikissa moottoreissa ja varusteluissa tämä koko on mukana,hassujuttu että sulla ei rekisteriotteessa.vaadi inssiltä että merkkaa sen sinne(kun muillakin niin kyllä sit mullekin).mutta jos ne renkaat ei mahdu pyörimään niin voihan se inssi huomata senkin jopa ehkä jos huonosti käy joooo