Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
tb74 kirjoitti:No joo, olipa taas arvattavissa että täältä ei saa asiallisia vastauksia, taso vastaa Suomi24 tasoa.
Haulla täältä ei löydä mitään, "vakio" kirjoittelijat vittuilevat jos ei oo mainittu esim. moottorin tyyppinumeroa jne...
Onko se niin saatanan vaikeeta antaa suht asialliseen kysymykseen suht asiallinen vastaus???
Jos et voi olla vittuilematta, niin anna olla... Siispä teille, HAISTAKAA VITTU HOMOT!!!
Onneks en kuulu joukkoon jolle haistattelet.
tää lukitaan kyllä noilla viesteillä.Jospa käyt sängyssä ja nouset sillä oikeella jalalla,jos kukaan viittii enään ees vastailla.
No ilmeisimmin moottorisi on siis z22se ,eli uudempi kun-99
jakopäässä ketjuveto,joissa ongelmia kiristimissä jonka vaihtamalla parempaan saatu paremmaks.Painepumppua en muista onko tässä koneessa.tod näk ei.Siis lisäkorkapaine bensapumppua,mitkä helv,kalliita hajotessaan.
No vihdoinkin asiallinen vastaus, KIITOS!!!
Jos nyt ei satu tietämään sitä moottorin tyyppiä, niin so what.
Jos viestissä lukee Vectra B ja 2.2 litrainen moottori, niin vaihtoehtoja ei ole kovin monta (1).
En ymmärrä miks jotkut pitää alkaa naljailemaan, kun kumminki viestistä selviää ne perusjutut niille jotka tietävät asiasta jotain.
Ehkä ymmärrät ,kun vastaat pariinkymmeneen viestiin missä erilaisia ongelmia ja joutuu kysymään auton ikää ym.
ite en muista juuri mitään yhtäkkiä ainakaan:No konetta huonosti käyttämällä saan etittyä vaihtoehdot,ja niistä päättelemällä jonkun tyypin.Silti jää vaihtoehtoja.Ja kun kirjottaminen ei oo helppoa muutenkaan niin turhaan kirjotan jostain luulemastani osasta vastauksen ,kun täysin eri tekniikka ,mitä luulin.
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
@Kaikki
Vähemmälläkin naljailulla asiaa olisi voinut edistää Ei herneitä nenään, kiitos.
@tb74
Ensimmäisessä viestissä olisi tosiaan hyvä ilmoittaa mahdollisimman tarkat tiedot (vuosimalli, koneen tyyppi jne.). Mikäli jättää tiedot ilmoittamatta, niin tietojen esille kaivaminen jää vastaajan vastuulle. Kaikki 2.2 koneista tietävät eivät ole B-Vectran omistajia. Kannattaa tosiaan nähdä itse hieman vaivaa mikäli haluaa hyviä vastauksia.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
En nyt ota muuten kantaa tähän hommaan, mutta eihän B Vectrassa ole ollut mitään muuta 2,2 litraista bensakonetta kuin Z22SE. Omegassa on sitten sekä ketju- että hihnaversiot. Tosta korkeapainepumpusta ei ole tietoa, mutta itse ainakin olen luullut, että C Vectran 2,2 Direct on ensimmäinen opelin kone, jossa sitä hyödynnetään?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Tubbe kirjoitti:En nyt ota muuten kantaa tähän hommaan, mutta eihän B Vectrassa ole ollut mitään muuta 2,2 litraista bensakonetta kuin Z22SE. Omegassa on sitten sekä ketju- että hihnaversiot. Tosta korkeapainepumpusta ei ole tietoa, mutta itse ainakin olen luullut, että C Vectran 2,2 Direct on ensimmäinen opelin kone, jossa sitä hyödynnetään?
taitanee mennä z22Yh merkinnällä korkeapainepumppu ja c mallissa alkaneet laitella moista Pas... selia...
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Tubbe kirjoitti:En nyt ota muuten kantaa tähän hommaan, mutta eihän B Vectrassa ole ollut mitään muuta 2,2 litraista bensakonetta kuin Z22SE. Omegassa on sitten sekä ketju- että hihnaversiot. Tosta korkeapainepumpusta ei ole tietoa, mutta itse ainakin olen luullut, että C Vectran 2,2 Direct on ensimmäinen opelin kone, jossa sitä hyödynnetään?
taitanee mennä z22Yh merkinnällä korkeapainepumppu ja c mallissa alkaneet laitella moista Pas... selia...
Eikös tuo korkeapainepumpun hajoaminen ole kytköksissä juurikin tuohon jakoketjun kiristäjään joka kiristää huonosti?
Eli se korkeapainepumpun pettäminen on seuraus eikä syy.
Käsittääkseni kun kiristäjän vaihtaa tarpeeksi ajoissa turbomoottorissa käytettyyn vastaavaan, ihan vaan varmuuden
vuoksi, niin välttyy molemmilta huolilta. Tämä homma tehty omaani ja maksoi 120€.
Tietoa saatu suoraan GM:ltä.
Tietty pinniä en uskalla pölkylle laittaa jos vaikka joskus pettääkin.
B-Vectrassa on tosiaan vain ketju-2.2:sta ja Omegassa taasen pelkkää remmimallia...
Joten mun mielestä kysyjä on ilmoittanut ihan 100% selkeästi mitä moottoria tarkoittaa.
Eikös se korkeapainepumppu ole sähköinen? Ja mikä turbomallin ketjunkiristäjä? Onko 2.2 konetta turbollakin????
Ja todella asiallista vastailua raadilta...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Juho M-P kirjoitti:B-Vectrassa on tosiaan vain ketju-2.2:sta ja Omegassa taasen pelkkää remmimallia...
Joten mun mielestä kysyjä on ilmoittanut ihan 100% selkeästi mitä moottoria tarkoittaa.
Eikös se korkeapainepumppu ole sähköinen? Ja mikä turbomallin ketjunkiristäjä? Onko 2.2 konetta turbollakin????
lyhyesti kun ketju löysällä nokka-akseli pääsee tekemään "aaltomaista" liikettä,paineen vaihtelut silloin korkeapainepumpulla isoja,mikä sitten ajan myötä käy pumpun päälle ja lopuksi hajottaa sen.
ja se nokka-akseli pyörittää sitä pumppua.
Eli Z22SE ja Z22YH moottoreissa on samanlaiset jakoketjun kiristäjät. GM on ilmoittanut että Z22YH:ssa olisi
paranneltu kiristin mutta kokemukset kertovat muuta.
Sen sijaan Z20NET moottorin jakopään kiristin on kestävämpää mallia ja niissä ongelmia ei ole ilmaantunut.
Tämä 2.0l turbon kiristin käy kumpaankin Z22SE ja Z22YH moottoriin.
Ite oon ajellu nyt 120tkm 2,2 B-Vectralla, ketju ja kiristin vaihdettiin 100tkm sitten. Muuta ei ookkaan tehty normihuoltojen lisäksi, ei kai tuo nyt niin huono kone ole... Nyt autolla ajettu 193tkm.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Morris Marinassa tais olla ainaki hammasrattaat,fiberinä....
joo, minäkin chevyn 5,7 tein eran konepokan, perkele oli nokan päässä fiberi pyörä ja 10 hammasta poikki
us partista uutta osaa ja oli jo mustaa metallia
että samaa konsernia...
Jaku kirjoitti:Ite oon ajellu nyt 120tkm 2,2 B-Vectralla, ketju ja kiristin vaihdettiin 100tkm sitten. Muuta ei ookkaan tehty normihuoltojen lisäksi, ei kai tuo nyt niin huono kone ole... Nyt autolla ajettu 193tkm.
Tätä mieltä itse myös olen. Kun vain on sinut sen kanssa et pitää jakopäälle huolto tehdä niin muutenhan se on vallan luotettava moottori.
Omasta on nyt tosiaan pelkkä kiristin vaihdettu. Melko tyhjänpäiväsiä noi "älä osta se on ihan paska kone"-kommentit.