Omegan ulkolämpömittari?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Boiga
'Admiral'
'Admiral'

Omegan ulkolämpömittari?

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Eli omega -00 2.5TD (12 venanen) rassi ja vikana ulkolämpömittarin toimimattomuus. Oon koettanu hakua käyttää mut en osaa etsiä sopivilla hakusanoilla että löytäisi jotain (mulla ei ääkköset jostain syystä haussa toimi).. Eli ostaessani auton mittari toimi joskus näyttäen toki 10 ja -40 asteen välillä olevia lukemia ja välillä "F". sittemmin näyttänyt pelkkää "F":ää. Kävin marmorilta hakemassa uuden ulkolämpöanturin mutta vika ei muuttunut, vieläkin "F" ulkolämmön kohdalla. Onko tuossa jotain tiettyjä vika paikkoja? Liittimen katsoin että kontaktipinnat ok sekä johto puskimen takana näkyvältä osalta ehjä.
Mantamies
'Senator'
'Senator'

Re: Omegan ulkolämpömittari?

Viesti Kirjoittaja Mantamies »

Mulla oli vastaavanlainen vika Omegassa pari vuotta sitten. Anturin vaihto ei auttanut, joten aloin tutkimaan johtoja tarkemmin.
Ja vika löytyi n.10 sentin päästä sen ulkolämpöanturin liittimestä. Muovikuori oli ehjä, mutta kaikki kuparisäikeet oli kuoren sisältä poikki....
Tuollaisen "piilovian" löytää parhaiten kun yrittää venyttää johtoa; ehyt johto ei veny, mutta jos säikeet on poikki, niin kuori venyy ja ohenee siitä vikapaikasta!
Melkein veikkaisin, että vika löytyy sieltä puskurin alta sinunkin tapauksessa... :peukku:
Manta Gsi -86
Mokka X 4x4 -17
BMW 330i -09
Ex: Omega 3.0V6 Sport Caravan -98
Ex:Tigra 1.6 16V -99
Vastaa Viestiin