Keskusteluissa on ollut BOmegan takapyörän laakerin vaihtoa, mutta miten tunnistaa kumpi laakeri on finaalissa.
Eli kun laakeri pitää ääntä ja kääntää autoa jonpaankumpaa suuntaan niin ääni loppuu. Onko se nyt sitten se laakeri hajalla jolle tulee painoa vai se joka kevenee?
BOmegan takapyöränlaakeri hajalla, mutta kumpi
Re: BOmegan takapyöränlaakeri hajalla, mutta kumpi
Yleensä se ääni menee niin, että kun mutkassa jurisee, niin jurina tulee ulkokaarteen puoleisesta laakerista. Se ei kuitenkaan ole aina niin, vaan voi tulla toiseltakin puolelta, tapauksesta riippuen. Autonkorjaajalta olen kuullut että jopa niinkin on käynyt että ääni tuntuu kuuluvan takaa vaikka edessä on laakeri rikki. Varmuuden saa siis vain nostamalla auton ylös ja pyörittelemällä niitä pyöriä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tässä tapauksessa pitää ääntä kun ajaa suoraan ja känntäessä vasemmalle ääni hiljenee.
Silloin se on loogisesti ajatellen ja todennäköisesti vasemmalla se vika, mutta ei silti varmuudella. Jos varaosa on erilainen eri puolille, niin kannattaa ennen osan ostamista varmistaa kumpi on rikki
-
Johnny Rageous
- OCF Member 2017
Ne on kuitenkin molemmin puolin samanlaisia, eikä maksa maltaita... Vaihda molemmat? 
Omega Y22XEV ´00, Lisäksi romuja..

Itelläni oli sama homma, vasemmalle kaartaessa hiljeni. Takapyörät ilmassa ei pyörittämällä ollut mitään ääniä eikä välyksia...
Mutta vasen takalaakeri se oli (ääni kuului kyllä selkeästi takanta).
Edellinen huutelija ei ole tainnut vaihtaa Omegaan takalaakeria, minä en ainakaan huvikseen niitä alkaisi vaihtelemaan
Mutta vasen takalaakeri se oli (ääni kuului kyllä selkeästi takanta).
Edellinen huutelija ei ole tainnut vaihtaa Omegaan takalaakeria, minä en ainakaan huvikseen niitä alkaisi vaihtelemaan
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96