Calibran takajarruissa ongelmaa..

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Calibran takajarruissa ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

annelina kirjoitti:Joo eli vm93 etuveto ja 16v Tänää leimasta läpi sellasella vippaiskonstilla et jarrupalalle vähä rälläkkää nii tehot tippu sopivasti, mut ei sitä nyt tollaseks voi jättää, eli ensviikolla taas laittoon..
:no:
annelina kirjoitti:Korjaaja kehu ku oli ny jo kolmannen kerran niitä paineventtiilejä ettiny, ettei siel oo mitää sellasia..?
Hei, jos onnistuu niin otapas mulle valokuvat sun autos pääsylinteristä (eritoten niistä liitännöistä) ja sit sieltä perästä sitten edestä tulevan takajarruputken ja letkun välisestä liitoksesta? Laita vaikka kuvat tänne näytille tai jos se ei luonnistu niin sendaa mulle mailiin. Haluaisin kyllä nähdä itse vaikka noista kuvista, etteikö muka niissä ole niitä venttiileitä kun tuossa pitäisi olla.
Kuva
Latuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Latuu »

No mites tälläsissä tilanteissa kun on vaihdettu palat molemmille puolille ja vain toiselle puolelle jarrulevy. Voiko kulunut levy vs. uusi levy olla niin paljon eroa että tulee noin iso ero. Ilmeisesti kummallekin satulalle tulee poljettaessa saman verran painetta jokatapauksessa?
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Latuu kirjoitti:No mites tälläsissä tilanteissa kun on vaihdettu palat molemmille puolille ja vain toiselle puolelle jarrulevy. Voiko kulunut levy vs. uusi levy olla niin paljon eroa että tulee noin iso ero. Ilmeisesti kummallekin satulalle tulee poljettaessa saman verran painetta jokatapauksessa?
Kyllä tuo levyn kuluneisuus vaikuttaa.
Ainakin raskaan kaluston puolella olen asian havainnut.itse en henkkoht. tee koskaan tuollaista että toisella puolella uusi ja toisella käytetty levy.
Jos molempia levyjä ei vaihdeta etsin siinä tapauksessa hyvän käytetyn.
Opve
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Opve »

Eikös levyt ja palat vaihdeta aina samalle akselille kummallekin puolelle?
Tingi jarruosista=Tingi terveydestäsi :no:
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

telwin kirjoitti:itse en henkkoht. tee koskaan tuollaista että toisella puolella uusi ja toisella käytetty levy.
Opve kirjoitti:Eikös levyt ja palat vaihdeta aina samalle akselille kummallekin puolelle?
Tingi jarruosista=Tingi terveydestäsi :no:
Juurikin näin!

Saman akselin molemmille puolille uusitaan aina palat ja levyt / rummut pareina, eikä ikinä vaan toista puolta.
Kuva
ariLETTI
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ariLETTI »

saako niitä edes vain toiselle puolelle. Ite ainaki pidän itsestään selvyytenä että kummalleki puolelle pittää vaihtaa palat/levyt jos meinaa vaihtaa :-?
b vekku
turbo calibra 4x4
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja makemu »

näinpä. omaanki rotteloon on edellinen omistaja vaihtanu vain toisen takalevyn.. toinen vanha ja pska ja toinen pirun hyvä... no, tässä talven aikana tulee muutenki tehtyä täys remontti jarruille niin eipä sinäänsä haittaa, ihmetyttää vaa ihmisten järki tollasissa asioissa ku ei niissä säästä juuri yhtään mitään rahallisesti, terveydestä puhumattakaan...
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
88888888
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja 88888888 »

Omassa autossa etujarrua ei saanut balanssiin ennen kuin molemmat jarrulevyt oli vaihdettu!

Toinen puoli näytti olevan kunnossa, joten nuukana tuli vaihdettua vain huonompi puoli.

Seuraus oli se että jarruttaessa auto alkoi puoltaa. Puoltamista ei saanut loppumaan kun vasta vaihtamalla toisenkin levyn. Sitten tuli kuntoon.

Kantapään kautta sitä oppii parhaiten
Vastaa Viestiin