Vectra B Farkku.Mahtuisko 205/50/17 kitkat?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
lexi82
'Kapitän'
'Kapitän'

Vectra B Farkku.Mahtuisko 205/50/17 kitkat?

Viesti Kirjoittaja lexi82 »

Sellaista tos mietin,et sain tosihalvalla 17"vanteet talvee varten,ja mietin sopivaa edullisinta rengaskokoa=)
Vanteiden et 35,leveys 7,5". mahtuisko pyörii 205/50/17(rengasonline,Nankang 75e/kpl)). Autossani vakio alusta!!
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Re: Vectra B Farkku.Mahtuisko 205/50/17 kitkat?

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

mulla saman kokoiset renkaat/vanteet alla. alusta täysin kunnossa (vakio).
takarenkaat ottaa lokasuojan etuosaan kunnon montussa, mutta helppo mankeloida sitä taitosta vähä kauemmas,tai tietysti joku pehmike väliin ja vasaralla mut maali voi haleta ko. kohdasta.
eturenkaiden kanssa ei oo muuta ongelmaa ku kuskin puolen lokasuojan sisään ku kattoo ni vasemmalla ylhäällä "törröttää" puskurin kiinnitys pultti ni siihen tahtoo raapia ja nyt ilmeisesti se kiinnike on menny rikki!!voi olla et kori ei oo 100% suorassa vaikka ohjauskulmat on kohdallaan ku ei ota vänkärin puolella mihinkää!!eli voi olla et keulassa ei ota sulla mihinkää!!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JS34 »

Tuo rengaskoko on pikkasen liian suuri halkaisialtaan/kehämitaltaan, jos se ois pienempi niin mahdollisuus saada pyörimään alla se on parempi.
Vanteen leveys/ET on muutenkin siinä rajoilla ettei alle kannate tarjota yhtään leveempää rengasta.

Vaihtoehdot on melkeen siinä että vanne isommalla ET:llä...
...tai kaaren/puskurin kiinnikkeen modaamista sen verran kun tarvis vaatii, tai sieltä mistä se raapii kiinni.
195/50R17 kokoa ei ole saatavana.
185/50R17 renkaan kans saattaa tulla toimivuuden kans ongelmia kun rengas on niin kapee noille vanteille ja halkaisia/kehämitta on vähän liian pieni.
185 ja 195/55R17 rengasta ei saatavana myöskään...
Kuva
lexi82
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja lexi82 »

Onko mitään toivoa tällasessa..vanteet edelleen sen 7,5"leveät, ET35 ja kumeiksi 225/45/nastarenkaat
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D-Iivil »

lexi82 kirjoitti:Onko mitään toivoa tällasessa..vanteet edelleen sen 7,5"leveät, ET35 ja kumeiksi 225/45/nastarenkaat
Mulla on tommonen rengastus ja takaa joutui näyttämään kumivasaraa kaarille, sekä leikkaamaan pienen slaissin muovia pois takapuskimesta.

Mun mielestä kiesi näyttää tuolla ET:llä tosi hyvältä (kumit eivät jää auton sisään), mutta tosiaan takaa ottaa kaariin vakkarina kiinni.
-= elä käy pienemmilles vittuilemaan =-
ojala77
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja ojala77 »

Tuossa parkkiksella seisoo 225/45 17 et 40. 7,5 tai 8 vanne en nyt muista. sport alustalla eikä raavi yhtään jää noin puol senttiä
tyhjää kaarien väliin joka asennossa.
Peqqa
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Peqqa »

Onko tossa farkussa mitään eroa sedaniin? mulla -01 ja alla 225/17/45, justiinsa selailin että pitäsköhän mun muutoskatsastaa ton takia. Töyssyihin on kiskastu 5 päällä eikä ole riipassu kiinni.
Cube^
'Admiral'
'Admiral'

Apua!

Viesti Kirjoittaja Cube^ »

D-Iivil kirjoitti:
lexi82 kirjoitti:Onko mitään toivoa tällasessa..vanteet edelleen sen 7,5"leveät, ET35 ja kumeiksi 225/45/nastarenkaat
Mulla on tommonen rengastus ja takaa joutui näyttämään kumivasaraa kaarille, sekä leikkaamaan pienen slaissin muovia pois takapuskimesta.

Mun mielestä kiesi näyttää tuolla ET:llä tosi hyvältä (kumit eivät jää auton sisään), mutta tosiaan takaa ottaa kaariin vakkarina kiinni.
Hakkasitko siis sieltä lokarin sisästä sitä pokkausta? En siis tarkota sitä reunan pokkausta vaan sitä mikä on vähän sisempänä siinä pellissä (missä lokarin sisäpelti lähtee sisällä kääntymään ylöspäin). Voiko sitä hakata vai onko se kiinni pintapellissä? Ei viittis turmella maalipintaa...

Laitoin alle just tommoset 225/45 Hakkapeliitta kakkoset 17x7.5" ET35 vanteelle ja raapii ihan pirusti kumin kulma sinne lokarin sisässä olevaan pokkaukseen kuskin puolella takana! Kaaren pokkaukset on mankeloitu kiinni ja kaarien reunaa levitetty joten niissä ei ole mitään ongelmaa.

Apua kiitos!
EX: Kuva
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Apua!

Cube^ kirjoitti:
D-Iivil kirjoitti:

Hakkasitko siis sieltä lokarin sisästä sitä pokkausta? En siis tarkota sitä reunan pokkausta vaan sitä mikä on vähän sisempänä siinä pellissä (missä lokarin sisäpelti lähtee sisällä kääntymään ylöspäin). Voiko sitä hakata vai onko se kiinni pintapellissä? Ei viittis turmella maalipintaa...

Laitoin alle just tommoset 225/45 Hakkapeliitta kakkoset 17x7.5" ET35 vanteelle ja raapii ihan pirusti kumin kulma sinne lokarin sisässä olevaan pokkaukseen kuskin puolella takana! Kaaren pokkaukset on mankeloitu kiinni ja kaarien reunaa levitetty joten niissä ei ole mitään ongelmaa.

Apua kiitos!
Sisäpuolelta toki. Maalikaan ei lohkeile jos tajuaa ensin vähän lämmittää taottavaa kohtaa siitä taitoksen kohdalta kuumailmapuhaltimella (tajusin ottaa föönin mukaan touhuun vasta toisen puolen kaaren kanssa). Tuo pokaus ei siis missään ole kiinni (en ole varma tajusinko edes mitä tarkoitit), tarkoitus on naputella sitä sisäpuolelle tulevaa taitosta vain enempi "taitetuksi", jolloin renkaalle jää enempi tilaa pyöriä.

Edit: nyt taisin tajuta. Itse siis paukuttelin vain sitä lokasuojan pokausta, en sisäpeltiä lainkaan.
Cube^
'Admiral'
'Admiral'

D-Iivil kirjoitti:
Sisäpuolelta toki. Maalikaan ei lohkeile jos tajuaa ensin vähän lämmittää taottavaa kohtaa siitä taitoksen kohdalta kuumailmapuhaltimella (tajusin ottaa föönin mukaan touhuun vasta toisen puolen kaaren kanssa). Tuo pokaus ei siis missään ole kiinni (en ole varma tajusinko edes mitä tarkoitit), tarkoitus on naputella sitä sisäpuolelle tulevaa taitosta vain enempi "taitetuksi", jolloin renkaalle jää enempi tilaa pyöriä.

Edit: nyt taisin tajuta. Itse siis paukuttelin vain sitä lokasuojan pokausta, en sisäpeltiä lainkaan.
Joo oikein tajusit, se pokkaus on jo kesällä mankeloitu sileäksi, nyt vaan tarvitaan varmaa tietoa onko lokarinsisäpelti kiinni ulkopellissä. Ja kuinka paljon sitä kärsii paukutella ulospäin, että kannattaako edes alkaa koko hommaan vai myydä nuo vanteet ja renkaat pois ja hommata uudet sopivammat?
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Cube^ kirjoitti:
D-Iivil kirjoitti:

Joo oikein tajusit, se pokkaus on jo kesällä mankeloitu sileäksi, nyt vaan tarvitaan varmaa tietoa onko lokarinsisäpelti kiinni ulkopellissä. Ja kuinka paljon sitä kärsii paukutella ulospäin, että kannattaako edes alkaa koko hommaan vai myydä nuo vanteet ja renkaat pois ja hommata uudet sopivammat?
Tuohon ei kyllä ole tarjota tietoa, mutta outoa että se sulla raapii sinne sisälokasuojaan kiinni, sillä itselläni sama vanne- ja rengaskoko ja raavintaa tapahtui pelkästään kaareen o_O Voisiko renkaan "muoto" vaikuttaa sitten tuon verran että ottaa sinne kiinni, mene ja tiedä.

Itse hommaan ensi kesäksi pykälää kapeammat ja hieman matalamman profiilin kumit noille vanteille, niin saa pidettyä alustan hieman matalammalla viime kesään nähden. Kenties joku 215/45 tai jopa 215/40 voisi olla kohtuu passeli rengastus tuolla ET-luvulla.
Cube^
'Admiral'
'Admiral'

D-Iivil kirjoitti:
Tuohon ei kyllä ole tarjota tietoa, mutta outoa että se sulla raapii sinne sisälokasuojaan kiinni, sillä itselläni sama vanne- ja rengaskoko ja raavintaa tapahtui pelkästään kaareen o_O Voisiko renkaan "muoto" vaikuttaa sitten tuon verran että ottaa sinne kiinni, mene ja tiedä.

Itse hommaan ensi kesäksi pykälää kapeammat ja hieman matalamman profiilin kumit noille vanteille, niin saa pidettyä alustan hieman matalammalla viime kesään nähden. Kenties joku 215/45 tai jopa 215/40 voisi olla kohtuu passeli rengastus tuolla ET-luvulla.
Joo vaikuttaa se. Noissa Hakkapeliitoissa on tosi kantikas se reuna. Aika pystysuoraan nousee tuolla vanneleveydellä kumin reuna, se ottaa just siihen renkaan reunaan, ei kuvioon.

Kesävanteilla (8" leveys ET40) on 215/45 kumit ja hyvin mahtu kaarien mankeloinnin jälkeen pyörimään. Tarkkaa hommaa tämä isojen renkaiden sovitus :roll:

Jos jollain olisi tietoa siitä lokarin sisäpellin pokkauksesta ja sen moukaroinnista niin apu olisi tarpeen
Vastaa Viestiin