kuka tietäisi, mistä johtuu, että kytkinpoljin on aivan tunnoton välillä?
-etenkin silloin, kun ajaa pidempää matkaa, eli kytkintä ei käytetä.
-pumppaamalla saa kytkimen toimimaan
-mitään nestehävikkiä ei ole, eli ei vuoda
-pääsylinteri vaihdettu,,mikä on pääsylinterin päässä oleva mokkula, johon putki on liitetty, voisko johtua mokkulasta??
-kytkinnesteet vaihdettu
-vika tulee esille yleensä kesällä, talvella ei ole ollut ongelmia.
-eikä myöskään lyhyissä ajoissa kesällä.
-nyt olen tehnyt pienen kokeen, eli kytkin toimii aivan normaalisti, jos pidän moottorin kierrokset alle 3000. kokeilin ajaa
kolmosvaihteella noin sataa ja kytkin hävisi viidessä minuutissa (moottorin kierrokset noin 4500). mikähän olisi vialla kun moottorin kierrokset vaikuttaa kytkimen toimintaan. voisiko jarrutehostimen alipaine aiheuttaa tämän, vai onko se sittenkin työsylinteri.
tässäpä olisi clubilaisille mietittävää. etukäteen kiittäen. t. jokke
opel vectra2,2 2001 B-kone,ajoittainen kytkimen"häviäminen"
Re: opel vectra2,2 2001 B-kone,ajoittainen kytkimen"häviäminen"
Ilmaahan siellä täytyy olla tai neste jotain muuta kun sinne kuuluvaa.jokke155 kirjoitti:kuka tietäisi, mistä johtuu, että kytkinpoljin on aivan tunnoton välillä?
-etenkin silloin, kun ajaa pidempää matkaa, eli kytkintä ei käytetä.
-pumppaamalla saa kytkimen toimimaan
-mitään nestehävikkiä ei ole, eli ei vuoda
-pääsylinteri vaihdettu,,mikä on pääsylinterin päässä oleva mokkula, johon putki on liitetty, voisko johtua mokkulasta??
-kytkinnesteet vaihdettu
-vika tulee esille yleensä kesällä, talvella ei ole ollut ongelmia.
-eikä myöskään lyhyissä ajoissa kesällä

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Re: opel vectra2,2 2001 B-kone,ajoittainen kytkimen"häviäminen"
mulla oli sama ongelma mut mulla hävis n. 1500km matkan aikana nestettä niin paljo ettei enää pumppaamalla alkanu toimii!!eli vika oli 2e vika
f23 laatikkoon menee se kytkin letku joka muuttuu laatikon kuorenkohdalla putkeksi ni sieltä sisältä vuoti tiiviste!semmonen venttiilihatun näköinen eli se painetaan laatikosta"törröttävään"putkeen ja sit liitin painetaan siihen tiukasti ja sokka kyljestä sisään...avot..helppo homma(tai niinluulin)se sokka ei menny itellä sinne enää ku oli tullu pykälä siihen sokan uraan...mut rautalanka ajaa saman asian!!kuhan se ei pääse nousee se liitin ylös!sit vaa jarrusatulan ilmausruuvista letku siihen liittimessä olevaan ilmausruuviin...ruuvit auki ja muutama rauhallinen jarrun polkasu ja ruuvit kiinni!!...nyt oon ajanu n.4000km ja ei oo nestettä hävinny ja kytkin toimii ku unelma!!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer