"tummat ystävämme"

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Ioni »

Tuomas kirjoitti:"Keskiverto rikollinen", sekö on sitä asiapohjaista argumentointia? Jos "ulkomaalaiset" on ongelma, niin eikös niitä se reilu kuusi miljardia ole...
Irroitat sanat nyt asiayhteydestä, et tahalleen taida haluta ymmärtää tuota lausetta ja haluat väkisin kiistellä?

Lues nyt koko lause uudestaan, ajatuksella:

monenko asiallisen pakolaisen edestä kustannuksia aiheuttaa yksi keskiverto rikollinen turhapaikanhakija jonka "sopeuttamiseen", oikeudenkäynteihin, vankilakustannuksiin, vahinkojen korvaamiseen ja karkottamiseen(jos se ylipäätään onnistuu) rahaa syydetään?

Eli otetaan näistä linnakundeista keskimääräisen tuomion saanut pakolainen/maahanmuuttaja/neekeri/whatever ja vertaillaan häneen syydettyjä kuluja vs. lainkuuliainen pakolainen.

E: Myrkky ehtikin ensin. :D
TBD
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

myrkky kirjoitti:totaalista idioottia.
No, jos en fiksumpaakaan keksi, niin minun ei sentään tarvitse henkilökohtaisuuksiin mennä.

Minun sanomisianihan ei täällä kukaan vääntele ja ymmärrä tarkoituksellisen väärin...

En tiedä paljonko se rikollinen maksaa, eikä suuresti kiinnosta. Liikaa joka tapauksessa. Yhtäkään rikollista en ole puolustanut eikä tule ikävä jos saavat paluulennon kotiin.

Vaikka jokainen rikollinen on liikaa, niin jopa ulkomaalaisista suurin osa on rehellistä väkeä.
myrkky
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja myrkky »

Tuomas kirjoitti:
myrkky kirjoitti:totaalista idioottia.
No, jos en fiksumpaakaan keksi, niin minun ei sentään tarvitse henkilökohtaisuuksiin mennä.
No nyt kävi näin.. pahoitteluni. En vaan jaksa ymmärtää miksi ihmeessä vänkäät koko ajan vastaan vaikka olemme periaatteessa samaa mieltä, ulkomaiset rikolliset helvettiin täältä(kotimaisetkin joutaisi, mut niistä on hankalampi päästä eroon).
Minun sanomisianihan ei täällä kukaan vääntele ja ymmärrä tarkoituksellisen väärin...
Kerrotko milloin viimeksi olen moiseen sortunut?
En tiedä paljonko se rikollinen maksaa, eikä suuresti kiinnosta. Liikaa joka tapauksessa. Yhtäkään rikollista en ole puolustanut eikä tule ikävä jos saavat paluulennon kotiin.
Minua saattaa kiinnostaa ja totta, maksaa liikaa. Lisäksi minua vituttaa suuresti jos saavat sen lentolipun, kävelkööt, liftatkoot, uikoot tai menkööt halvimmalla rahtilaivalla, eivät todellakaan ansaitse kallista lentolippua! Kun asiaan lisätään suomen tapa toimia, eli selkeitäkään tapauksia ei palauteta sopimusten mukaisesti eu-maihin joista he ovat saapuneet, niin kustannukset nousevat entisestään.
Vaikka jokainen rikollinen on liikaa, niin jopa ulkomaalaisista suurin osa on rehellistä väkeä.
Olen samaa mieltä enkä väitä vastaan, olenko joskus väittänyt? Edelleenkin, ihonväri, synnyinmaa, uskontokunta, sukupuoli jne. eivät merkitse minulle juurikaan, se sensijaan merkitsee paljonkin, että osataanko olla maassa maan tavalla.

Ja nyt jäi pahasti kesken tämän vastauksen muotoilu lopulliseen muotoonsa, kun joutuu lähtemään koneelta perhesyiden takia. Lisättäköön puuttuvat ja korjattakoon virheelliset asiat myöhemmin.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

myrkky kirjoitti:En vaan jaksa ymmärtää miksi ihmeessä vänkäät koko ajan vastaan vaikka olemme periaatteessa samaa mieltä, ulkomaiset rikolliset helvettiin täältä(kotimaisetkin joutaisi, mut niistä on hankalampi päästä eroon).
Siitä juu ollaan samaa mieltä. En vänkää sinua vastaan, vaan sitä yleistämistä että joku kokonainen ihmisryhmä olisi potentiaalisia rikollisia ja sosiaaliturvan väärinkäyttäjiä. Se mikä minua eniten häiritsee on vihan lietsominen maahanmuuttajia ja pakolaisia kohtaan. Viha ei varmuudella ratkaise yhtäkään ongelmaa, mutta se varmuudella aiheuttaa niitä lisää.
Kerrotko milloin viimeksi olen moiseen sortunut?
Sori, en tarkoittanut sinua, vaan yleisesti tässä keskustelussa. Kirjoitan vastaukseni kollektiivisesti täällä kirjoittaville, kun tämä keskustelu tuntuu olevan hyvin pitkälle minä vastaan muut. Yhdessä päivitellään että kyllä ne maahanmuuttajat on kamalia ja välillä naureskellaan minulle että voi kun se on hölmö kun pitää neekeriä ihmisenä.
Minua saattaa kiinnostaa ja totta, maksaa liikaa. Lisäksi minua vituttaa suuresti jos saavat sen lentolipun, kävelkööt, liftatkoot, uikoot tai menkööt halvimmalla rahtilaivalla, eivät todellakaan ansaitse kallista lentolippua! Kun asiaan lisätään suomen tapa toimia, eli selkeitäkään tapauksia ei palauteta sopimusten mukaisesti eu-maihin joista he ovat saapuneet, niin kustannukset nousevat entisestään.
Näinhän se on, palauttamisestakin aiheutuu turhia kuluja. Paha niitä on rajalle muiluttaakaan ja pistää porttia selän takana kiinni.
Olen samaa mieltä enkä väitä vastaan, olenko joskus väittänyt? Edelleenkin, ihonväri, synnyinmaa, uskontokunta, sukupuoli jne. eivät merkitse minulle juurikaan, se sensijaan merkitsee paljonkin, että osataanko olla maassa maan tavalla.
En pääsääntöisesti kirjoita kommentteja kenellekään henkilökohtaisesti, eli en yritä yritä vihjailla sinun sanomisistasi mitään.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

No mikä ettei rajalle ja portti kiinni? Paremmin niillä asiat silti on kun mitä väittävät olleen kotona. Jatkuvasti näkee televisiossa kuvaa kun joku pikkupoika aavikolla kaivaa nenää kärpästen peitossa ja samalla kerjätään rahaa sinne. Miksei ne lähde pakolaisiks? Somaliaan ei olla kerätty ja sieltä niitä rikollisia tulee. Koska ne menee pois? Helpommin sitä auttaa ihmistä joka arvostaa sitä apua, eikä pistä koko hommaa läskiksi kuten täällä jo olevat(ei kaikki, joten saivartelut sikseen). Paskapuhetta että asenteet vaikuttaa kotoutumiseen. Kotoutumisen halun puute luo niitä asenteita. Ja tuo savolaisen kuvasarja, jos on totta niin jenkit sais ladata enola gayn uudestaan ja suunnata afrikkaan.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re:

Savolaisen kuvasarjan mies lienee Somalimaasta eikä Somaliasta. Melko ymmärrettävää siis että eivät varsinaisesti ilahdu siitä jos sinne karkotetaan somalialaisia rikollisia. Lisäksi Suomi ei ollut missään yhteydessä sikäläiseen hallintoon ennen kuin karkottivat erään rikollisen sinne. Suomi siis toimitti rikollisen vieraan maan kansalaisen sinne ilmoittamatta viranomaisille. Ei kovin hyvin hoidettu.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re:

Mihin somalit kuuluis karkottaa sitten? Kun ittehän ne tänne niitä lähetti.
www.samatsukat.fi
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re:

Kuka lähetti?

Somalimaa ja Somalia ovat kaksi eri asiaa.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re:

Samaa maata ne kuitenkin on kansainvälisesti. Se on somalian ahvenanmaa. Vaikka ne itte ajaa omaa asiaa niin kuitenkin virallisesti samaa maata. Kunnes se tunnustetaan. Paitsi jos mulla on vanhaa tietoa.
www.samatsukat.fi
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re:

Se on suhteellista onko ne samaa maata. Somalimaata ei ole tunnustettu itsenäisenä valtiona, mutta sillä on oma hallinto ja se irtautui Somaliasta jo vuonna 1991. Somalimaalla on oma hallinto, Somalialla käytännössä ei ole hallintoa.

Somalimaahan karkotettu mies ei ollut kotoisin sieltä. Suomen viranomaiset eivät olleet missään yhteydessä sikäläisiin viranomaisiin ennen karkotuspäätöstä. Somalimaan viranomaiset ilmoittivat että kyseessä on laiton maahantulo, mutta Suomen viranomaiset eivät tunnustaneet Somalimaalaisia dokumentteja aidoiksi. Suomen viranomaiset eivät myöskään ole vastanneet Somalimaan viranomaisten yhteydenottoihin.

Kyllä Somalimaalla on täysi oikeus närkästyä siitä jos sinne meinataan dumpata rikollisia.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re:

Sehän tarkottaa että kyllä täälläkin saa närkästyä kun rikollisia maahan kelkotaan. Ne itkee yhdestä. Monta tänne on tullu? Jos se niitä niin kiukuttaa niin siinä se on heti kuvitteellisen rajan takana. Portti kiinni selän takaa. End of story.
www.samatsukat.fi
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re:

Ei Somalimaa ole toimittanut tänne ensimmäistäkää ihmistä.

Ilmeisesti sinun mielestä homma on ok kunhan vaan saadaan yksi rikollinen pois omista silmistä, keinoista riippumatta?

Eihän Suomi voi yksipuolisesti dumpata rikollisia vieraan valtion alueelle.
fafa65
OCF Member 2017

Re:

Viesti Kirjoittaja fafa65 »

Me tarvitaan kaikki kulttuurintuojat.... :lollis:
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re:

Kyllä. Hienoa, osuit oikeeseen. Kun yksikin tuommoinen saadaan pois niin hyvä homma. Yksipuolisesti meiltä kysymättä ne tänne myös tulee. Joten...
www.samatsukat.fi
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re:

Erinomaisen fiksua toimintaa. Menkööt jonkun muun riesaksi ettei paremmat ihmiset häiriinny. Suomalaisethan on toki arvokkaampia ihmisiä kuin jotkut afrikkalaiset.
Lukittu