Omega 3.0 V6 Autom. -00 Käynti pätkii (Vaihde päällä)
Omega 3.0 V6 Autom. -00 Käynti pätkii (Vaihde päällä)
Oon nyt kaks päivää yrittäny ettiskellä täältä foorumilta apua, mut ei ihan vastaavanlaista vikaa tunnu olleen muilla. Eli kun auton käynnistää, niin kaikki on ok, mut kun heittää vaihteen päälle (ihan sama mikä vaihde missä on jonkunlainen veto päällä, parkilla ja vapaalla ei siis ongelmaa) niin auto alkaa täriseen ja käynti on huonoa. Myös ajaessa n.80km/h tai paikoiltaa lähdettäessä auto alkaa pätkiin ja nykiin pahasti. Muuten auto kulkee normaalisti ja iloisesti. Olisko kellään jotain havaintoo mikä saattais olla vikana? Vikakoodejahan ei 2000---> autoista pysty enää itse lukemaan klemmari systeemillä, vai pystyykö?
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Re: Omega 3.0 V6 Autom. -00 Käynti pätkii (Vaihde päällä)
Itselläni alkoi omppu kanssa pätkimään säännöllisen epäsäännöllisesti ja vika korjaantui kun vaihdoin tulpat...himpinen kirjoitti:Oon nyt kaks päivää yrittäny ettiskellä täältä foorumilta apua, mut ei ihan vastaavanlaista vikaa tunnu olleen muilla. Eli kun auton käynnistää, niin kaikki on ok, mut kun heittää vaihteen päälle (ihan sama mikä vaihde missä on jonkunlainen veto päällä, parkilla ja vapaalla ei siis ongelmaa) niin auto alkaa täriseen ja käynti on huonoa. Myös ajaessa n.80km/h tai paikoiltaa lähdettäessä auto alkaa pätkiin ja nykiin pahasti. Muuten auto kulkee normaalisti ja iloisesti. Olisko kellään jotain havaintoo mikä saattais olla vikana? Vikakoodejahan ei 2000---> autoista pysty enää itse lukemaan klemmari systeemillä, vai pystyykö?
Venttiilikopat vuotaa, ja tulppasyvennykset täynnä öljyä.
Vai jokohan ne onnettomat muovikopat oli vaihdettu kestävempiin '00 -mallissa?
Vai jokohan ne onnettomat muovikopat oli vaihdettu kestävempiin '00 -mallissa?
Lisä infoo: Näköjän pätki parkilakin ja jos pysähtynenä käntelee rattia, niin se myös aiheuttaa koneen nykimistä. Vikahan ei siis ole kokoajan päällä, vaan ilmenee täysin mielivaltaisesti (usein)
Osaisko joku heittää infoo sit siitä että pystyykö tulpat vaihtaan ilman että purkaa puolet moottorista? Jotkut väittää että ei ja jotkut väittää että pystyy... Ja siitä olis kiva kans saada infoo et pystyykö niitä vikakoodeja tästä 2000vuoden mallista lukeen klemmari tekniikalla vai onko huoltamo ainut missä voi lukee?
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Pystyy vaihamaan ihan kohtuudella. Oikea puoli on ihan helppo, vasemmalta puolelta joutuu vähän siirtään rojua pois edestä pari ruuvia irrottaan etc, sitte vaan räikkää, jatkoa ja niveltä niin niillä onnistuu.himpinen kirjoitti:Osaisko joku heittää infoo sit siitä että pystyykö tulpat vaihtaan ilman että purkaa puolet moottorista? Jotkut väittää että ei ja jotkut väittää että pystyy... Ja siitä olis kiva kans saada infoo et pystyykö niitä vikakoodeja tästä 2000vuoden mallista lukeen klemmari tekniikalla vai onko huoltamo ainut missä voi lukee?
Noniin... kävin luetuttaan vikakoodit ja tulos oli: 74 -Ilmamassamittari -korkea jännite ja 19 -käyntinopeussignaali -viallinen signaali. Eli ilmamassamittari irti ja putsaileen.
tere,korjaantuiko vika putsauksella?itselläni mv6 samat oireet välillä toimii normaalisti parikin viikkoa!
Vika korjautui hetkeks ylimalkaisella putsauksella (joten siinä se vika piilee). Nyt pitäs kokeilla uudestaan elektroniikan putsausaineella kunnolla putsata. On taas niin suolasen hintanen osa et olis ihan jees jos sais putsauksella kuntoon.
joo täytyy kokeilla itsekkin puhdistaa toi mittari ja vaihtaa samalla tulpat ja johdot.
Ja se ilmamassamittarin vikakoodi tulee siitä pätkimisestä mulla oli sama vika ja se korjaantu tulppien, johtojen ja puolan vaiholla ilmamassa mittariin ei koskettukkaan.
Skoda Octavia -08
Lisää infoo... Huomasin tänää että mittariston valot vilkkuu epätasasen käynnin tahdissa... Eli onko kyse sit siitä virranjakajasta/puolasta? Tuntuu et autossa ei olis "tarpeeks sähköö". Vaikuttaako puola sillain vai onko puola ainoostaan tulpille menevää sähköö varten? Sit onko toi mun omega automaattisesti 24v? Jos se puola pitää ostaa, niin motonetissä ei o kun tolle 24V...
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-1208
vaihdoin tulpat ja johdot ni vika korjaantu sillä,nyt omega toimii hyvin taas. 
kyllä se sun kone on 24v ootko koneen/laturin/akun maadotuksia tutkaillu? ja ylipäänsä toimiiko laturi kunnolla kierroksilla..himpinen kirjoitti:Lisää infoo... Huomasin tänää että mittariston valot vilkkuu epätasasen käynnin tahdissa... Eli onko kyse sit siitä virranjakajasta/puolasta? Tuntuu et autossa ei olis "tarpeeks sähköö". Vaikuttaako puola sillain vai onko puola ainoostaan tulpille menevää sähköö varten? Sit onko toi mun omega automaattisesti 24v? Jos se puola pitää ostaa, niin motonetissä ei o kun tolle 24V...
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Laturi toimii. Kokolailla on muut käyty läpi, paitsi tulpanjohdot ja jakaja. Katselin eilen sitä jakajaa ja sen sijaintia ja päätin että vien sen korjaamollle vaihdettavaks. On senverran hankalassa paikassa että eipä taida mun hermot kestää sen vaihtoa