omega 2.2 dti

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
mycin
'Agila'

omega 2.2 dti

Viesti Kirjoittaja mycin »

vaihdoin polttoainesuodattimen ja sen jälkeen ei käymään muutako hinaamalla vm -2002 mikä neuvoksi ? itse olen epäillyt out putken o rengasta! mistä uudet ? vaikuttaako eberin lohkosta ulos tuleva polttoaine käyntiinlähtöön ? eberístä oli johto poikki jonka jonka korjasin suodattimen vaihdon yhteydessä koittaa pelittää mutta ei syty ehkä tulppa vika ! käyntiin lähtö pääasia neuvoksi jotain satakunta
:cry:
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Re: omega 2.2 dti

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Taitaa olla se suodatinkotelon kansi huonosti kiinni tai tiiviste huono.

Tai sitten ne polttoaineputkien pikaliittimet falskaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jarmokalervo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jarmokalervo »

Moi.
Mulla on sama ongelma Sintran kanssa (2,2 TDI). Ei ole eka kerta kun starttaillaan akku ja lisäakut tyhjäksi. Viimeksi kokeilin semmoista venttiiliä jossa lukee "fuel priming port" ja imin sen kautta tyhjiöpumpulla polttoaineet läpi, mutta eise auttanut sekään. Huollon ohje oli vain täyttää suodatinkoteloja akku täyteen. Eri tavaraa tietenkin.
Millä ne pikaliittimet saa tiiviiksi tai saako niitä jolloin korvattua, kun epäilen niitä syypääksi itsekin?
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

mycin kirjoitti:itse olen epäillyt out putken o rengasta! mistä uudet ? vaikuttaako eberin lohkosta ulos tuleva polttoaine käyntiinlähtöön ? eberístä oli johto poikki jonka jonka korjasin suodattimen vaihdon yhteydessä
Täytitkö suodatinpurkin ennen sulkemista? Eberin letkusta tuleva pa-vuoto tarkoittaa ilmavuotoa suodattimeen päin. Ei hjuva...
O-renkaita on 2 kummassakin pikaliittimessä. Kahden millin tavarasta tehdyt 9 millin renkaat käy. Alkuperäiset on erivärisiä, mutta mustatkin toimii. Asennus vaatii hirman kärsivällisyyttä, o-renkaiden välissä on kova muovirengas ja takimmaisen kääntäminen asentoon on hieman konstikkaampaa kuin lähempänä olevan, ehkä... :o
Vastaa Viestiin