Onkohan minkälainen homma vaihtaa termostaatti? Motonetissä oli kahdenlaisia termostaatteja toinen maksoi 25e ja toinen malli alle kympin....
molemmat 92 asteisia--
astra x18xe termostaatti?
Re: astra x18xe termostaatti?
Laiska kun olen niin en jaksa itse ruveta naputtelemaan, tässä ohjeet nimimerkki ekton sivuilta: http://vectra.desteem.org/termo.htm. Kylläkin b vectra ja x20xev-kone, mutta eiköhän tuo samanlainen homma liene.
Se 25€:n termostaatti tulee termostaattikotelon kanssa ja alle kympin paketista löytyy termostaatti ilman koteloa. Jos vanha kotelo on hyvässä kunnossa ei sitä tarvitse välttämättä vaihtaa.
Se 25€:n termostaatti tulee termostaattikotelon kanssa ja alle kympin paketista löytyy termostaatti ilman koteloa. Jos vanha kotelo on hyvässä kunnossa ei sitä tarvitse välttämättä vaihtaa.
Pitääkö ennen termostaatin vaihtoa laskea nesteitä ulos? Vai voiko suoraan vaan ottaa letkut irti ja vaihtaa termarin? Jonkinlainen ilmaus varmaan toimepiteen jälkeen?
Itse kun vaihtelin b-vectraan koneen ollessa kylmä, ei sieltä nestettä tullut juuri yhtään kun nappasin letkun termostaattikotelosta irti. Letkunpätkä piti vaan pitää tarpeeksi ylhäällä tai muuten sieltä alkoi liruttamaan. Ilmauksiakaan ei sitten pahemmin tarvinut tehdä ja käsittääkseni nää muutenkin ilmaa itse itsensä.