H-Astra sirinä hansikaslokeron alueella
H-Astra sirinä hansikaslokeron alueella
Onkos jollain ollu samanlaista ääntelyä hansikaslokeron alueella. Ihan kuin olisi ruuvi tms. löysällä, joka rämisee kiihdytettäessä tai moottorijarrututuksen aikana erityisesti kylmässä autossa. Sisäpistokkeen johto se ei ole koska se on teipattu (luulin että tästä johtui). En ole paikantanut ääntä, mutta jos jollain on ollut samanlaista ja äänen lähde paikannettu niin olisin tiedosta kiitollinen. Eihän tuo vakavaa ole, mutta ärsyttävää
.
Re: H-Astra sirinä hansikaslokeron alueella
Veikkaan lämmityslaitteen puhallinta äänen aiheuttajaksi, vaikka ei olekaan moista Astraa itsellä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
näitä ei oikein muuten saa etsittyä kun pesusieniä vaan paljon ja niitä tunkea joka väliin, myös konehuoneeseen
irtoinaisen tuntuisiin osiin, hanskalolerokin vaan irti ja sinne alle pesusieniä ja vaikka kaveri päälleen jalkotilaan kuuntelemaan.
irtoinaisen tuntuisiin osiin, hanskalolerokin vaan irti ja sinne alle pesusieniä ja vaikka kaveri päälleen jalkotilaan kuuntelemaan.
Juu ei kai se auta, kun ruveta kokeileen tuota konstia. Tota nykyistä sirinää on ollu vaikea paikantaa, mutta kaikki paikat on kokeiltu mihin purkamatta pääsee. Hansikaslokeron alla olevan levyn irroitin ja tungin sinne väliin pehmustetta, mutta sillä ei ääni loppunut. Huomasin, että jalkatilan lämmityskanavien putkisto oli yllättävän heppoinen (heiluu varmaan ainakin 2-3 cm joka suuntaan). Mittariston sirinä tosin loppui pehmusteilla. Jännä vaan, kun auto on täynnä noita vaimennettavia kohteita esim. varoituskolmion kotelo piti melkoista rallatusta, mutta sekin rauhoittui, kun laittoi pehmustetta sinne kotelon väliin. Pitää varmaan mennä itse ensin autoon ja pyytää joku kaveri tunkeen auto täyteen pesusieniä ja paiskata sitte ovi kiinni ennen kuin lähtee ajamaanFullMetal kirjoitti:näitä ei oikein muuten saa etsittyä kun pesusieniä vaan paljon ja niitä tunkea joka väliin, myös konehuoneeseen
Mulla sirisee myös H-Astran kojelauta. Kovin sirinä kuuluu nimenomaan hansikaslokeron uumenista. Olen tarkistanut useasti, että ei se ainakaan johdu hanskalokeron tavaroista eikä siellä olevasta irtohyllystä. Ääni tulee jostain kojelaudan sisältä. Outoa on se, että ääni ei kuulu jatkuvasti vaan aina välillä. Juuri kun äänen on ehtinyt unohtaa, niin se tuppaa aina palaamaan takaisin
Toinen paikka mikä sirisee on mittaristo. Sieltä kuuluu siritystä etenkin kylmillä ilmoilla. Auton lämmetessä ja yleensäkin lämpimillä keleillä ääni vaimenee. Tuota ongelmaa yritettiin kertaalleen korjata merkkihuollossa takuuseen, mutta eipä mennyt kauaa aikaa, kun ääni palasi takaisin.
Luin jostain lehdestä hiljattain, että H-Astran kohdalla nitinät ja natinat ovat ilmeisesti melko yleinen ilmiö. Jos joku tietää "kotikonsteja" hälyäänien poistoon, niin kertokaa ihmeessä. Auton takuu ei ole mulla enää voimassa, niin ei heti viitsisi olla korjaamolle viemässä, kun ei ole takeita, että saavatko poistettua ongelmia
Toinen paikka mikä sirisee on mittaristo. Sieltä kuuluu siritystä etenkin kylmillä ilmoilla. Auton lämmetessä ja yleensäkin lämpimillä keleillä ääni vaimenee. Tuota ongelmaa yritettiin kertaalleen korjata merkkihuollossa takuuseen, mutta eipä mennyt kauaa aikaa, kun ääni palasi takaisin.
Luin jostain lehdestä hiljattain, että H-Astran kohdalla nitinät ja natinat ovat ilmeisesti melko yleinen ilmiö. Jos joku tietää "kotikonsteja" hälyäänien poistoon, niin kertokaa ihmeessä. Auton takuu ei ole mulla enää voimassa, niin ei heti viitsisi olla korjaamolle viemässä, kun ei ole takeita, että saavatko poistettua ongelmia
sieltä se mullakin b-vectrassa sirras, ja nimeltämainitsematon foorumilainen sanoi että siellä on heinäsirkkä sirittämässä, ja tiesi kans, nyt kun tuli kylmät ilmat, niin hiljeni, kai se sirkka otti ja kuoli kylmyyteen tai nälkään, en tiedä, mutta hiljasta on kun huopatossutehtaan sovitteluosastolla.
tosipuheessa mulla sirisi ecu, mutta en sille mitään tehnyt kun muuten toimi.
opel vectra c 2,2 gts
Ihan sama homma itellä. Kylmällä säällä sen huomaa erityisesti ja auton lämmettyä vaimenee hiukan. Olen kans varma, että ääni tulee kojelaudan sisältä. Teippasin sisäpistokkeen johdon lattiamattoon kiinni ja ääni hävisi, mutta ilo oli ennenaikainen...Joskus sen huomaa tasaisessa matka-ajossakin, ihan kuin joku ajais viritetyllä mopolla vieressäMixu30 kirjoitti:Mulla sirisee myös H-Astran kojelauta. Kovin sirinä kuuluu nimenomaan hansikaslokeron uumenista. Olen tarkistanut useasti, että ei se ainakaan johdu hanskalokeron tavaroista eikä siellä olevasta irtohyllystä. Ääni tulee jostain kojelaudan sisältä. Outoa on se, että ääni ei kuulu jatkuvasti vaan aina välillä. Juuri kun äänen on ehtinyt unohtaa, niin se tuppaa aina palaamaan takaisin![]()
Auto kävi merkkiliikkeessä asian vuoksi ja muutettiin vähän sisäpistokkeen johdon asentoa, mutta ei auttanut. Pitäis varmaan ottaa uudelleen yhteyttä. Viimeistely ilmeisesti on jääny tehtaalla vähän vähälle huomiolle.
Oletteko varma ettei kuulu moottoritilasta siritys? Siellä kun ainakin itellä sirrauksen syyksi paljastui bensahöyryjen purkuventtiili, sijaitsee ainaski b-vectrassa siellä kaasuläppäkotelon oikeella puolella kuskinpenkiltä katottuna, joten voinee erehtyä luulemaan että kuuluu jostain hanskalokerosta. Tosin itsellä siritti ainoostaan tietyllä kierrosalueella jossain 2500-3000rpm tienoilla.
Tuo pitänee tarkistaa, koska itellä tuo ääni ilmenee erityisesti tietyllä kierrosalueella, taitaa olla jotain tuota samaa luokkaa 2700-3000 rpm. Esim. niin että moottorijarrututuksessa sirraus kuuluu hetkellisesti tolla kierrosalueella, kun antaa kierrosten laskea ja sitten se loppuu jossain 2500 paikkeilla. Mitä tolle voi tehdä jos se tosta johtuu?Agiperi kirjoitti:Oletteko varma ettei kuulu moottoritilasta siritys? Siellä kun ainakin itellä sirrauksen syyksi paljastui bensahöyryjen purkuventtiili, sijaitsee ainaski b-vectrassa siellä kaasuläppäkotelon oikeella puolella kuskinpenkiltä katottuna, joten voinee erehtyä luulemaan että kuuluu jostain hanskalokerosta. Tosin itsellä siritti ainoostaan tietyllä kierrosalueella jossain 2500-3000rpm tienoilla.
Minä ainakin vaan nykkäsin lokasuojan sisältä venttiilille tulevan letkun irti ja tulppasin sen sisäänmenon siitä venttiilistä jättäen letkun auki, ei sirraa enää. Siitä en sitten tiedä tukkeutuuko se hiilikanisteri nyt jotenkin ajan myötä kun ei bensahöyryjä imetä imusarjaan ja muodostuuko tankkiin alipaine... Tähän mennessä ei ainakaan ole bensakorkki suhahdellut 
Mulla se purkuventtiili kilahti viimein kai lopullisesti kun siritys muuttui sellaiseksi tasaiseksi tinnituksen tapaiseksi "piuaukseksi". Kun irti sitä taas kokeilin niin nyt se venttiili päästi ilmat huoletta läpi, joskus aikasemmin siinä oli sentään jonkulaista vastusta vaikka vähän ilma läpi pihisikin. Kaipa noitakin saa uusia, en ole jaksanut kysellä...
Mulla se purkuventtiili kilahti viimein kai lopullisesti kun siritys muuttui sellaiseksi tasaiseksi tinnituksen tapaiseksi "piuaukseksi". Kun irti sitä taas kokeilin niin nyt se venttiili päästi ilmat huoletta läpi, joskus aikasemmin siinä oli sentään jonkulaista vastusta vaikka vähän ilma läpi pihisikin. Kaipa noitakin saa uusia, en ole jaksanut kysellä...
Juu täällä se perkele sirinä vaan jatkuulmb-58 kirjoitti:sieltä se mullakin b-vectrassa sirras, ja nimeltämainitsematon foorumilainen sanoi että siellä on heinäsirkkä sirittämässä, ja tiesi kans, nyt kun tuli kylmät ilmat, niin hiljeni, kai se sirkka otti ja kuoli kylmyyteen tai nälkään, en tiedä, mutta hiljasta on kun huopatossutehtaan sovitteluosastolla.
Itsellä ainakin kuuluu se samainen sirinä/naputus (lämpimällä koneella) edestä katsottuna suoraan virranjakan edessä.Siihen tulee imusarjalta ainakin yksi ohut pilli ja yksi johto.jollakin kun olis kuvaa laittaa itse kun täysi käsi niitten kanssa..Agiperi kirjoitti:Oletteko varma ettei kuulu moottoritilasta siritys? Siellä kun ainakin itellä sirrauksen syyksi paljastui bensahöyryjen purkuventtiili, sijaitsee ainaski b-vectrassa siellä kaasuläppäkotelon oikeella puolella kuskinpenkiltä katottuna, joten voinee erehtyä luulemaan että kuuluu jostain hanskalokerosta. Tosin itsellä siritti ainoostaan tietyllä kierrosalueella jossain 2500-3000rpm tienoilla.
ei kyllä taida astra H mallissa olla virranjakajaatonipyörä kirjoitti:Itsellä ainakin kuuluu se samainen sirinä/naputus (lämpimällä koneella) edestä katsottuna suoraan virranjakan edessä.Siihen tulee imusarjalta ainakin yksi ohut pilli ja yksi johto.jollakin kun olis kuvaa laittaa itse kun täysi käsi niitten kanssa..Agiperi kirjoitti:Oletteko varma ettei kuulu moottoritilasta siritys? Siellä kun ainakin itellä sirrauksen syyksi paljastui bensahöyryjen purkuventtiili, sijaitsee ainaski b-vectrassa siellä kaasuläppäkotelon oikeella puolella kuskinpenkiltä katottuna, joten voinee erehtyä luulemaan että kuuluu jostain hanskalokerosta. Tosin itsellä siritti ainoostaan tietyllä kierrosalueella jossain 2500-3000rpm tienoilla.
ei kyllä taida astra H mallissa olla virranjakajaa
[/quote]
Niin no tarkoitinkin b vectraa..
ja kohta joku sanoo että ei vectrassa jakajaa ole mutta 4 tulpanjohtoo siitä mötikästä lähtee ni mulle se on jakaja 
Niin no tarkoitinkin b vectraa..
Sirraus kuului sisätilapistokkeen johdon moottorin puoleisesta osasta. Vastasi ilmeisesti ilmastointilaitteen putkeen moottoritilassa. Nippusiteillä kiinni monesta kohtaa niin loppui sirraus. Aattelinkin, että olisipa ollu sitkeä heinäsirkka, kun pakkanenkaan ei ole sitä hiljentäny